Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Communicatie en media Bedrijfscommunicatie voor de manager
Bedrijfscommunicatie voor de manager
Arno van Doorn

Na langdurige werkervaring in de journalistiek en een bureau voor copy en concept is Arno van Doorn part-time docent Communicatiemanagement en Organisatiekunde aan de Hogeschool van Amsterdam. Hij voltooide de opleidingen communicatiekunde in Utrecht, communicatiewetenschap in Nijmegen en filosofie in Amsterdam.

Meer over de auteurs
‘Managers zijn leidend bij bedrijfscommunicatie, niet de afdeling communicatie’ Bert Peene 11 mei 2012 In veel bedrijven is communicatie nog steeds specialistenwerk. Zij verzorgen niet alleen een breed scala aan communicatiemiddelen, maar hebben vaak ook een forse vinger in de pap bij strategische aangelegenheden. Fout, zo oordelen Arno van Doorn, Godfried Janssen, Désiree van Osch en Marten Waardenburg in Bedrijfscommunicatie voor de manager. Bedrijfscommunicatie is veel te belangrijk om uit de lijn weg te halen. Iedere manager, van hoog tot laag, heeft een eigen verantwoordelijkheid als het om de communicatie met stakeholders gaat. Lees het volledige artikel
Arno van Doorn, Godfried Janssen, Désirée van Osch e.a.

Bedrijfscommunicatie voor de manager

Gebonden Nederlands 2012 1e druk 9789081681049
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Communicatie heeft een belangrijke functie in de waardeketen van organisaties. De voortschrijdende globalisering, de nieuwe digitale communicatiemogelijkheden en de roep om steeds grotere transparantie noodzaakt organisaties in toenemende mate aandacht te besteden aan hun communicatiefunctie.

Communicatie wordt steeds meer een kritische succesfactor voor organisaties. De eisen aan de communicatie worden vrijwel elk jaar hoger. Een organisatie die de communicatie niet op orde heeft, verspeelt de gunst van het publiek en daarmee de legitimering van haar eigen bestaan.

Het managen van communicatie is niet alleen een specialistische functie maar vergt een integrale benadering vanuit het management van de organisatie. Dit betekent dat elke manager op de hoogte moet zijn van de bijdrage die communicatie kan leveren aan het functioneren van organisaties.

In bedrijfskundige opleidingen vormt communicatie een steeds belangrijker onderdeel van de studie. Hoe eerder en hoe beter managers kennis maken met het belang van een strategisch goed vormgegeven communicatiebeleid en de voordelen die het een organisatie kan opleveren, hoe beter die managers later in hun functioneren de communicatiefunctie op haar waarde weet te beoordelen.

Dit boek is geschreven vanuit het perspectief van de manager en de bedrijfskundige die zicht willen krijgen op dan wel inzicht moeten hebben in het functioneren van de communicatiefunctie. Het boek is daarmee bij uitstek geschikt om te gebruiken in opleidingen voor bedrijfskundigen.

Specificaties

ISBN13:9789081681049
Trefwoorden:management, communicatie, communicatieplan, communiceren
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:400
Uitgever:Concept uitgeefgroep
Druk:1
Verschijningsdatum:12-1-2012
Hoofdrubriek:Communicatie en media

Expertrecensies (1)

recensie
Bert Peene | 26 januari 2012
Studenten vanuit een breder perspectief naar bedrijfskundige thema’s leren kijken: met die ambitie maakte Concept (voormalig onderdeel van NCOI Opleidingsgroep) vorig jaar een doorstart als zelfstandige educatieve uitgeverij. Volgens uitgever Jolijn van Eunen is integraal management het beste antwoord op de uitdagingen waarvoor leidinggevenden zich van hoog tot laag gesteld zien en die opvatting vormt dan ook het perspectief van waaruit de boeken die zij uitgeeft, geschreven zijn. Onlangs verscheen ‘deel’ vijf: Bedrijfscommunicatie voor de manager, van Arno van Doorn cum suis.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

interview
‘Managers zijn leidend bij bedrijfscommunicatie, niet de afdeling communicatie’
Bert Peene 11 mei 2012 In veel bedrijven is communicatie nog steeds specialistenwerk. Zij verzorgen niet alleen een breed scala aan communicatiemiddelen, maar hebben vaak ook een forse vinger in de pap bij strategische aangelegenheden. Fout, zo oordelen Arno van Doorn, Godfried Janssen, Désiree van Osch en Marten Waardenburg in Bedrijfscommunicatie voor de manager. Bedrijfscommunicatie is veel te belangrijk om uit de lijn weg te halen. Iedere manager, van hoog tot laag, heeft een eigen verantwoordelijkheid als het om de communicatie met stakeholders gaat.
Artikel lezen

Over Arno van Doorn

Na langdurige werkervaring in de journalistiek en een bureau voor copy en concept is Arno van Doorn part-time docent Communicatiemanagement en Organisatiekunde aan de Hogeschool van Amsterdam. Hij voltooide de opleidingen communicatiekunde in Utrecht, communicatiewetenschap in Nijmegen en filosofie in Amsterdam.

Andere boeken door Arno van Doorn

Bekijk alle boeken

Over Godfried Janssen

Godfried Janssen is werkzaam geweest als docent marketing- en organisatiecommunicatie (PR). Vanuit deze combinatie en zijn ervaring als auteur/samensteller/redacteur van diverse boeken op met name het gebied van PR, is Godfried in 2010 gestart met De Tekstcoach, een professioneel tekstadviesbureau.

Andere boeken door Godfried Janssen

Bekijk alle boeken

Over Désirée van Osch

Désirée van Osch is expert communicatiemanagement, auteur van o.a. Communicatiekunde, hoofdredacteur van Basisboek Social Media en MarComSignalen, werkt in het hoger beroeps- en universitair onderwijs.

Andere boeken door Désirée van Osch

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Inleiding

Deel I Communicatie: kennis en inzicht
2. Basisbegrippen en communicatietheorie
3. Middelen en media

Deel II Strategisch communicatiemanagement
4. Reputatiemanagement
5. Relatiemanagement
6. Issuemanagement

Deel III Communiceren met stakeholders
7. Communiceren met medewerkers
8. Communiceren met klanten
9. Communiceren met de overheid
10. Communiceren met aandeelhouders
11. Communiceren met de pers
12. Communiceren met actie- en belangengroepen
13. Communiceren met de arbeidsmarkt
14. Communiceren met communities
15. Communiceren met de burger

Deel IV Op de communicatieafdeling
16. Kennismaken met de communicatieafdeling
17. Onderzoek doen
18. Het communicatieplan
19. Het uitvoeren van communicatieactiviteiten

Literatuur
Index

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Onderwijskunde
    N. Verloop
    Onderwijskunde
    € 107,95
  • Market Leader
    John Rogers
    Market Leader
    € 31,49
  • Market Leader Business Grammar and Usage
    Peter Strutt
    Market Leader Business Grammar and Usage
    € 44,08
  • Burgerlijk recht
    Lydia Janssen
    Burgerlijk recht
    € 72,50
  • Het palet van de psychologie
    Jakop Rigter
    Het palet van de psychologie
    € 29,95
  • Methodisch werken
    Piet Winkelaar
    Methodisch werken
    € 52,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Bedrijfscommunicatie voor de manager

        Bedrijfscommunicatie voor de manager
        Arno van Doorn , Godfried Janssen , Désirée van Osch
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Bedrijfscommunicatie voor de manager

        Verwijder uw beoordeling