Lees verder
Charlotte is jurist en marketeer. Vanuit haar bedrijf Charlotte’s Law & Fine Prints geeft ze juridisch advies en marketingadvies. Ze is een disruptor en pionier in de juridische wereld.
Meer over de auteursHet Bestsellerboek
De mythe ontkracht: hoe je eerlijk op 1 komt en van je businessboek een succes maakt
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789082329674Samenvatting
Vraag jij je wel eens af hoe het kan dat sommige boeken boven in de bestsellerlijsten komen, en vervolgens binnen no time weer weggezakt zijn? Hoeveel boeken verkopen bestsellerauteurs nou echt? Betekent een tweede, vierde of tiende druk dat er duizenden of tienduizenden boeken verkocht zijn? Wat levert die nummer 1-plek nou eigenlijk op, en is dat de enige manier om een bestseller te scoren?
We interviewden Monique Bransen van uitgeverij Haystack, bestsellerauteurs Bart van den Belt, Elke Wiss, Robin Stevens, Cynthia Schultz, en de koning van de businessboeken, Jos Burgers, en vroegen hen het hemd van het lijf.
Neem een kijkje in de keuken, bij ons, bij onze klanten en bij andere auteurs en uitgevers. In dit boek laten we de eerlijke cijfers zien, delen we de tricks of the trade, ontkrachten we de mythes rondom de bestsellerlijsten en geven we je de gouden formule om van jouw boek een bestseller te maken!
Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit hebben samen meer dan 25 jaar ervaring in het boekenvak. Ze gaven in totaal 9 boeken uit, waar meer dan 15.000 exemplaren van over de toonbank gingen.
Specificaties
Expertrecensies (6)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Charlotte Meindersma
Over Hanneke de Wit
Inhoudsopgave
Interview: Monique Bransen, Uitgeverij Haystack | 17
Hoofdstuk 1 - Wanneer is een boek een bestseller? | 23
Interview: Elke Wiss | 35
Hoofdstuk 2- Product: Een bestseller schrijven | 41
Interview: Bart van den Belt | 69
Hoofdstuk 3 - Prijs: Geld verdienen aan je boek | 75
Interview: Jos Burgers | 99
Hoofdstuk 4 - Plaats: Waar je je boek verkoopt bepaalt het succes | 105
Interview: Cynthia Schultz | 119
Hoofdstuk 5 - Promotie: Zo breng je je boek aan de man | 125
Interview: Robin Stevens | 155
Zó kom je op 1 bij Managementboek! | 161
Nawoord | 173
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan