
Lees verder
Matty Paquay leidt Paquay & Associates, een advieskantoor voor groeibedrijven, en is gastprofessor in Business Model Design aan de UHasselt. Matty heeft een eigen, soms afwijkende kijk op wat hij in het bedrijfsleven ziet gebeuren.
Meer over de auteursOndernemen is als seks vóór 1950: er wordt van alles van je verwacht, maar niemand vertelt je wat je precies moet doen. En zelf wil je het ook niet vragen. Dus leer je maar al doende. Met vallen en opstaan. Met een snelgroeiend bedrijf gebeurt dat zo vaak dat een ondernemer de indruk krijgt dat hij niet anders meer doet dan recht klauteren.
Een overvolle agenda die je niet afgewerkt krijgt, medewerkers die te pas en te onpas aan je mouw trekken, steeds meer werk terwijl je toch extra personeel hebt aangeworven, sales en marketing die niet samen door één deur kunnen, en nauwelijks tijd om na te denken over de toekomst en richting van je bedrijf. Het zijn maar enkele van de symptomen die Bart Lodewyckx ervaart bij de vele groeibedrijven die hij als gedelegeerd bestuurder van UNIZO Limburg bezoekt. Daarom besloot hij om samen met Matty Paquay, Partner van Groeibedrijven, dit boek te schrijven. Want Matty kent het fenomeen van groeipijnen als geen ander. Hij beschrijft ze in zijn theorie van de groeiparadox: als een onderneming sterk groeit, heeft ze de neiging zichzelf af te remmen.
Daar kan je echter iets aan doen, en dit boek helpt je daarbij. In tien hoofdstukken legt Matty in heldere taal uit wat de meest voorkomende groeipijnen zijn en hoe je ze kan aanpakken. Vanzelfsprekendheden worden onderuitgehaald, mythes doorprikt. Dit boek identificeert de problemen, verklaart ze en reikt oplossingen aan. Elk bedrijf heeft namelijk het potentieel een groeibedrijf te worden. En te blijven.
Daarnaast vertellen tien ondernemers eerlijk en open over hun eigen groeiproces. Zonder taboes.
Ben jij een ondernemer met groeiambities? Dan is dit een boek voor jou.
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Wat is een AI-boek? Een AI-boek is een nieuwe verschijningsvorm voor boeken, ontwikkeld door Maven Publishing en Typetone.
Het bestaat uit de volledige tekst van een boek, geschreven door de auteur, met kunstmatige intelligentie eraan toegevoegd waardoor het interactief wordt.
AI-boeken zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen app voor te installeren.
Meer informatie over AI-boeken