Pieter van der Haak is sociaal psycholoog, trainer en ondernemer. Hij schreef diverse boeken over eigenaarschap, leiderschap en persoonlijke ontwikkeling, waaronder de klassieker Van Vakmanschap naar Leiderschap, de bestseller over eigenaarschap Wie zorgt dat het goed komt? en de toegankelijke boeken Groeimindset en Faciliterend Leidinggeven.
Meer over Pieter van der HaakEen Goed Gesprek!
Over de kunst van het coachen in een snel veranderende wereld
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789082529517Samenvatting
Hoe vaak komt het nog voor dat je een goed gesprek met iemand voert? Is daar nog wel tijd voor? Of regelen we het per mail, Whatsapp of een ‘DM’ op Facebook? Om mensen verder te helpen, te inspireren of te laten reflecteren is meer nodig. Juist in deze tijd, waarin veranderingen veel sneller gaan dan vroeger. Een tijd waarin we medewerkers vragen om duurzaam inzetbaar te zijn. Juist nu is af en toe zo’n goed gesprek voeren enorm waardevol.
In dit boekje leer je de basisprincipes van een goed gesprek. Word beter in het voeren van een ontwikkelingsgericht gesprek. Leer welke basishouding past bij iemand die de rol van coach vervult. Weet welke valkuilen er zijn en krijg een overzicht van belangrijke gesprekstechnieken die je in je toolbox moet hebben om ‘een goed gesprek’ te voeren.
Een must have voor iedereen die wel eens de rol van coach vervult, zoals hrm medewerkers, interne of externe coaches, managers en leidinggevenden.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Pieter van der Haak
Inhoudsopgave
1. Waarom een “goed gesprek” iemand helpt bij zijn persoonlijke ontwikkeling
2. De juiste basiscondities: tijd, plaats, ruimte
3. De juiste mindset voor een Goed Gesprek
4. Coachen vanuit het perspectief van de positieve psychologie
5. Valkuilen
6. Gesprekstechnieken
Nawoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan