Anja Overdiek – is associate lector Designing Value Networks bij De Haagse Hogeschool en lector Cybersocial Design bij Hogeschool Rotterdam. Zij was programmaleider en hoofdonderzoeker bij Future-Proof Labs en mede-oprichter van het Expertisenetwerk Systemisch Co-design (ESC).
Meer over de auteursInnoveren met Labs 2.0
Ruimte maken voor duurzaamheidstransities
Paperback Nederlands 2023 1e druk 9789083078083Samenvatting
Sta je voor een ingewikkelde transitieopgave? En wil je die het hoofd bieden in een living lab, samen met andere stakeholders? Na onze praktische uitgave Innoveren met labs, hoe doe je dat? biedt Innoveren met labs 2.0 een bredere visie op werken in living labs.
In dit boek lees je welke belangrijke factoren de lab cultuur beïnvloeden én hoe je de bijkomende valkuilen kunt vermijden. Onderweg kom je vier aansprekende praktijkcases tegen, vijf basisregels voor een succesvol living lab en drie handige tools voor beter onderling begrip. Onmisbaar leesvoer voor iedereen die ruimte wil scheppen voor duurzaamheidstransities!
Specificaties
Lezersrecensies
Over Katinka Bergema
Over Else Boutkan
Over Fenne van Doorn
Over Janneke Sluijs
Inhoudsopgave
A1. Meer weten over labs: wat brengt het jou?
A2. Living labs: leren leren in de duurzame tuinbouw (en elders)
A3. Innoveren met transitieprincipes uit de praktijk
A4. Vijf basisregels voor een succesvol living lab
B: De labs. Leren van de praktijk in vier cases
B1. Case 1: een lab geïnitieerd vanuit een kennisinstelling
B2. Case 2: een lab geïnitieerd door burgers
B3. Case 3: een lab geïnitieerd door een gemeente
B4. Case 4: een lab geïnitieerd vanuit de industrie
C: De tools
C1. Verhalen uit Waterdorp
C2. Labtalk
C3. Mountain View
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan