Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Verandermanagement Innoveren met labs – hoe doe je dat?
Innoveren met labs – hoe doe je dat?
Anja Overdiek

Anja Overdiek – is associate lector Designing Value Networks bij De Haagse Hogeschool en lector Cybersocial Design bij Hogeschool Rotterdam. Zij was programmaleider en hoofdonderzoeker bij Future-Proof Labs en mede-oprichter van het Expertisenetwerk Systemisch Co-design (ESC). 

Meer over de auteurs
Innoveren met labs – hoe doe je dat? Ervaringen van Future-Proof Retail Anja Overdiek 11 maart 2021 Labs zijn 'hot'. Zeker sinds de coronacrisis ons heeft laten zien dat toekomst niet theoretisch voorspelbaar is. Niet door exacte wetenschappers, die op grondslag van historische cijfers of modellen berekeningen maken. En ook niet door politici, die hooguit wenselijke toekomsten kunnen beloven. Lees het volledige artikel
Anja Overdiek, Heleen Geerts, Christine De Lille, Ellen Sjoer e.a.

Innoveren met labs – hoe doe je dat?

Ervaringen van Future-Proof Retail

Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789083078007
Voormalig top 100Totaal 31 dagen
Verkooppositie 4068Hoogste positie: 35
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
24,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Innoveren met labs hoe doe je dat?' geeft je de praktische handvatten die je nodig hebt om een
succesvol living lab op te zetten met de stakeholders in jouw context.

Ontdek hoe je met hen en studenten in de regio samen kunt werken aan innovatieve oplossingen voor complexe vraagstukken. Met als doel: een vitale en toekomstbestendige omgeving.

Trefwoorden

innovatie   living labs   retail   cocreatie   ondernemerschap   quadruple helix   labcoördinatie   wicked problems   design thinking   mkb   toekomstgericht   innovatief organiseren   experimenten   lokale labs   hackathon   verandering   samenwerken   draagvlak   creativiteit   inspirerend netwerken   winkelgebieden   digitalisering   serendipiteit   empowerment   winkelmedewerkers   gemeenten   evaluatie   fysieke locatie   hogescholen   technologie  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789083078007
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:107
Uitgever:De Haagse Hogeschool
Druk:1
Verschijningsdatum:10-1-2021
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (2)

recensie
Innoveren met labs - 'Verder-dan-je-neus-lang-is-kijken'
Nan van Grootel | 21 mei 2021
Ik ken de auteurs van Innoveren met labs - Hoe doe je dat? niet persoonlijk, maar via-via ken ik ze als echte retail experts met ambitie om te bouwen aan future-proof retail. Zij zijn in staat om leren door te doen toe te passen in winkelgebieden en binnensteden. 
Lees verder
recensie
Innoveren met labs - 'Beknopt en krachtig'
Carla Verwijs | 12 mei 2021
De retailsector heeft het niet makkelijk, dat zien we letterlijk op straat. Winkels die stoppen, leegstand in de binnenstad, en online shoppen lijkt de voorkeur te krijgen. Retail kan innovatiever zijn, maar heeft vaak niet de tijd of mogelijkheden om met innovatie bezig te zijn.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

preview
Innoveren met labs – hoe doe je dat? Ervaringen van Future-Proof Retail
Anja Overdiek 11 maart 2021 Labs zijn 'hot'. Zeker sinds de coronacrisis ons heeft laten zien dat toekomst niet theoretisch voorspelbaar is. Niet door exacte wetenschappers, die op grondslag van historische cijfers of modellen berekeningen maken. En ook niet door politici, die hooguit wenselijke toekomsten kunnen beloven.
Artikel lezen

Over Anja Overdiek

Anja Overdiek – is associate lector Designing Value Networks bij De Haagse Hogeschool en lector Cybersocial Design bij Hogeschool Rotterdam. Zij was programmaleider en hoofdonderzoeker bij Future-Proof Labs en mede-oprichter van het Expertisenetwerk Systemisch Co-design (ESC). 

Andere boeken door Anja Overdiek

Bekijk alle boeken

Over Heleen Geerts

Heleen Geerts – is docentonderzoeker bij De Haagse Hogeschool, practor Retail (in oprichting) van het MBO Rijnland en ROC Mondriaan en mede-initiator van de Retail Innovatie & Experience Campus Leidschendam-Voorburg. Zij was projectmanager bij Future-Proof Retail.

Andere boeken door Heleen Geerts

Bekijk alle boeken

Over Christine De Lille

Door haar promotieonderzoek over Design binnen het MKB focust Christine De Lille op innoveren binnen contexten zoals de maakindustrie, textiel, luchtvaart, duurzaamheid en retail waar meerdere organisaties met elkaar moeten samen werken. Na het behalen van haar Tenure bij de TU Delft werd ze lector Innovation Networks bij de Haagse Hogeschool waar twee van de cases die in dit boek beschreven zijn (retail en glastuinbouw) zijn uitgevoerd. Inmiddels is ze hoogleraar en directeur bij Northumbria University maar blijft ze verbonden aan de Haagse Hogeschool als Visiting Professor. English bio: Following her PhD research on design within SME’s, Christine De Lille focuses on innovation in contexts such as  the manufacturing industry, textile, aviation, sustainability and retail where organisations need to collaborate. After obtaining tenure at Delft University of Technology she became Professor Innovation Networks at The Hague University of Applied Sciences (THUAS) where two of the cases of this book took place (retail and horticulture). Christine currently is Professor and Director ar a Northumbria University and remains employed at THUAS as Visiting Professor.

Andere boeken door Christine De Lille

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

A: Op lab expeditie!
A1. Gewoon beginnen!
A2. Future-Proof labs
A3. Ontwerp van een innovatienetwerk
A4. Het ontwikkelen van Innovatieve

B: Innoveren met labs
B De stappen

C: Tools voor labs
C1. De lerende reis
C2. Labopbouwtool
C3. Hackathon
C4. Winkelgesprek
C5. Mijn winkel en ik
C6. Zelftest ondernemerschap

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Innoveren met Labs 2.0
    Anja Overdiek
    Innoveren met Labs 2.0
    € 24,95
  • Digitale trends
    Wim Kweekel
    Digitale trends
    € 18,95
  • In de mist van Golden Gate Park
    Murat Isik
    In de mist van Golden Gate Park
    € 34,95
  • Geschiedenis voor morgen
    Roman Krznaric
    Geschiedenis voor morgen
    € 22,99
  • Co-creatie in werkbijeenkomsten
    Tonnie van der Zouwen
    Co-creatie in werkbijeenkomsten
    € 22,95
  • De creatieve revolutie
    André van Straten
    De creatieve revolutie
    € 23,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Innoveren met labs – hoe doe je dat?

        Innoveren met labs – hoe doe je dat?
        Anja Overdiek , Heleen Geerts , Christine De Lille , Ellen Sjoer
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Innoveren met labs – hoe doe je dat?

        Verwijder uw beoordeling