Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Reclame en verkoop Creatief schrijven
Creatief schrijven
Creatief schrijven
Roy Ishak

Roy Ishak is een freelance copywriter. Hij genereerde +70 miljoen euro voor zijn opdrachtgevers, werkte jarenlang voor Traffic Builders, bediende een recordaantal klanten (ruim 500 in 5 jaar), won verschillende awards (waaronder 4 jaar op rij ‘beste opleider van Nederland') en somt successen graag op in de derde persoon. Hij is de auteur van Creatief schrijven.

Meer over Roy Ishak
Creatief schrijven - Voor copywriters Roy Ishak 27 mei 2021 Lezen ze je copy van A tot Z? Of van A tot ZZzZzz? De kunst is dat je je lezer blijft verrassen. Je wilt als copywriter je pennenvruchten steeds op nieuwe manieren formuleren. Anders raakt je lezer verveeld en haakt hij af. Lees het volledige artikel
Roy Ishak

Creatief schrijven

voor copywriters

Paperback Nederlands 2021 9789083149905
34 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 44 dagen
Voormalig top 100Totaal 106 dagen
Verkooppositie 1525Hoogste positie: 2
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
25,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

In dit langverwachte boek onthult '8-figure' copywriter Roy Ishak hoe je een originele en onderscheidende schrijfstijl ontwikkelt. Stap-voor-stap, met soms een grap.

Je hebt boeken over copywriting die soms een hoofdstukje wijden aan creatief schrijven. En je hebt boeken over creatief schrijven die voor iedereen zijn: auteurs, journalisten etc. Ben jij een copywriter en wil je méér variatie aanbrengen in je teksten? Writer’s blocks doorbreken? Of een schrijfstijl ontwikkelen die uitblinkt? Dan biedt de huidige vakliteratuur dus óf te weinig tips óf te veel onbruikbare tips.

Dit boek brengt hier verandering in. Dit is het eerste Nederlandstalige boek in 15 jaar dat zich 100% focust op marketingteksten: website-content, nieuwsbrieven, Facebook-berichten, you name it. Je treft hierin 57 invalshoeken, een kruiwagen vol praktische schrijftips én het (nooit eerder vertoonde) denkproces achter creatieve teksten. Hierdoor kun je alle leerstof direct toepassen in je dagelijkse werk.

'Dit boek zou verplichte kost moeten zijn.' – Robin Timmers, copywriter

'Een meesterwerk.' – Robin Bouwman, Facebook Advertising specialist

'Lang geleden dat ik creatief zo getriggerd ben.' – Caroline de Vente, content marketeer

'Het is alsof Google z’n algoritme openbaar maakt.' – Arjan Jonker, SEO-tekstschrijver

'Het plezier straalt ervan af.' – Arthur Snaauw, bestuurslid Tekstnet

Specificaties

ISBN13:9789083149905
Trefwoorden:schrijven, copywriting, taalbeheersing, creatief schrijven
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Uitgever:royishak.nl
Druk:1
Verschijningsdatum:1-6-2021
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Expertrecensies (2)

Creatief schrijven - 'Spoort aan om tijd in schrijven te stoppen'
Dymph Neeteson | 16 september 2021
Creatief schrijven voor copywriters van Roy Ishak sprak me meteen aan. Ik schrijf copy, maar ben geen voorstander van kopiëren, dus dan blijft er niks anders over dan zelf creatief te zijn. En zeg nu zelf, wat geeft er meer voldoening dan een origineel gevonden woordspeling of vergelijking?  
Lees verder
Creatief schrijven - 'Een buitencategorie'
Henk Jan Kamsteeg | 10 juni 2021
Er zijn boeken die ik na gelezen te hebben keurig in mijn kast zet en er zijn boeken die lange tijd op m'n bureau blijven liggen, omdat ik ze regelmatig wil blijven openslaan. Creatief schrijven voor copywriters hoort - zo weet ik nu al - bij de tweede categorie.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
34 stemmen
33
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Creatief schrijven - Voor copywriters
Roy Ishak 27 mei 2021 Lezen ze je copy van A tot Z? Of van A tot ZZzZzz? De kunst is dat je je lezer blijft verrassen. Je wilt als copywriter je pennenvruchten steeds op nieuwe manieren formuleren. Anders raakt je lezer verveeld en haakt hij af.
Artikel lezen

Over Roy Ishak

Roy Ishak is een freelance copywriter. Hij genereerde +70 miljoen euro voor zijn opdrachtgevers, werkte jarenlang voor Traffic Builders BV, bediende een recordaantal klanten (ruim 500 in 5 jaar), biedt de hoogst beoordeelde cursus Copywriting van Nederland (9,5), won verschillende awards (waaronder 4 jaar op rij ‘beste opleider van Nederland’) en somt successen graag op in de derde persoon.

Andere boeken door Roy Ishak

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord 7

1. Inleiding 11
1.1 Praktijkvoorbeelden 11
1.2 Schrijfproces 12
1.3 Bronvermeldingen 14

2. Wat is creatief schrijven? 15
2.1 Betekenis 17
2.2 Context 17
2.3 Disclaimer (1) 19
2.4 Disclaimer (2) 20

3. Wat zijn stijlfiguren? 21
3.1 Betekenis 22
3.2 Context 23
3.3 Onderzoek 23
3.4 Soorten 24

4. Creatieve concepten 25
4.1 Betekenis 25
4.2 Succesfactoren 28
4.3 Schrijfproces 29
4.4 Stijlfiguren (voorbeelden) 41
4.5 Stijlfiguren (vragen) 80
4.6 Schrijftips 101

5. Creatieve zinnen 113
5.1 Betekenis 113
5.2 Succesfactoren 114
5.3 Schrijfproces 116
5.4 Stijlfiguren (voorbeelden) 118
5.5 Beeldspraak 1.0 (voorbeelden) 133
5.6 Beeldspraak 2.0 (voorbeelden) 146
5.7 Stijlfiguren (vragen) 150
5.8 Schrijftips 172

6. Creatief denken 179
6.1 Kennis 180
6.2 Mindset 185
6.3 Internet 191
6.4 Notities 195
6.5 Arbeidsomstandigheden 197
6.6 Feedback 201

7. Afsluiting 203

Over Roy Ishak 204
Aanbod: cursus Creatief schrijven 207

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Starten met Copywriten
    Casper Schunselaar
    Starten met Copywriten
    € 19,95
  • Content Playbook
    Carolien Vader
    Content Playbook
    € 24,99
  • Schrijven voor het brein
    Wim van der Mark
    Schrijven voor het brein
    € 34,95
  • Aan de slag met software testen
    Hossein Chamani
    Aan de slag met software testen
    € 44,95
  • Aan de slag met duurzame bedrijfseconomie
    Joost Bakker
    Aan de slag met duurzame bedrijfseconomie
    € 62,95
  • Content!
    Antal de Waij
    Content!
    € 37,99

Dit boek staat op 1 boekenlijstje...

  • Managementboek Redactie
    Over het schrijven van teksten

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Creatief schrijven

        Creatief schrijven
        Roy Ishak
        /