Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Iedereen praat erover
Iedereen praat erover
Rob de Groot

Na zijn afstuderen in 2006 start Rob een internetbureau met focus op online marketing en data. Twaalf jaar later besluit hij het anders te doen: hij ziet dat veel bedrijven steken laten vallen in klantgerichtheid. Dat wordt zijn nieuwe missie. Met RAAKER ontwikkelt hij een methodiek voor de krachtigste vorm van marketing: mond-tot-mondreclame.

Meer over Rob de Groot
Vertrouwen koop je niet met een advertentie Bas Hakker 3 maart 2025 Rob de Groot schreef ‘Iedereen praat erover’ dat draait om mond-tot-mondreclame. Geen typisch marketingboek vol funnels, klantreizen en ander jargon, maar praktische adviezen voor MKB-bedrijven om klanten te werven en te behouden. We spraken hem over zijn motivatie, visie op marketing en de kracht van bestaande klanten. Lees het volledige artikel
Rob de Groot

Iedereen praat erover

Hoe je de kracht van mond-tot-mondreclame optimaal benut

Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789083359144
7 stemmen
10
Voormalig top 10Totaal 28 dagen
Voormalig top 100Totaal 122 dagen
Verkooppositie 311Hoogste positie: 3
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis
29,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Dit is het eerste boek dat verder gaat dan de vraag waarom mond-tot-mondreclame belangrijk is.

Marketing gaat er in de kern om dat je mensen iets geeft wat zo waardevol is dat ze erover willen praten met anderen. Waardoor jouw boodschap een groter bereik krijgt. Dat kan door een onderscheidend product of een geweldige beleving. En dat hoeft niet altijd veel te kosten. Ga op zoek naar de kleine details die het verschil maken. Zorg voor een goede reden waar iedereen over praat, zelfs als jij er zelf niet bij bent.

Dit boek leert je HOE je vanuit jouw rol als ondernemer, manager of marketeer een effectieve strategie kunt ontwikkelen, gericht op het creëren van ambassadeurs onder klanten en medewerkers voor jouw organisatie.

Zorg dat je een eerlijk, oprecht én verdedigbaar verhaal hebt dat jouw doelgroep wil horen en je concurrentie niet zomaar kan kopiëren. Een verhaal waar jouw doelgroep bij wil horen en dat ze spontaan delen met familie, vrienden en collega’s.

Is dit boek alleen voor marketeers? Zeker niet. Ben je ondernemer, leidinggevende of werkzaam in sales, communicatie, personeelszaken of klantenservice? De inzichten, voorbeelden en tips kun je ongetwijfeld herkennen en inzetten in je dagelijkse werk.

Trefwoorden

mond-tot-mondreclame   klantgerichtheid   klantloyaliteit   marketing   ambassadeurschap   klantervaring   vertrouwen   persoonlijke aandacht   klantfeedback   klanttevredenheid   onderscheidend vermogen   klantbehoud   mkb   bedrijfscultuur   raakers   raakmomenten   authentieke marketing   klantcommunicatie   medewerkersbetrokkenheid   merkwaarden   klantbeleving   organische groei   emotionele verbinding   werkgeversmerk   vijfstappenplan   strategie   fricties wegnemen   zorg voor een glimlach   klantsegmentatie   inspelen op veranderingen  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789083359144
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Uitgever:Sequoia Uitgevers (Rob de Groot)
Druk:1
Verschijningsdatum:3-12-2024
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Iedereen praat erover - ‘Van harte aanbevolen’
Henk Jan Kamsteeg | 9 januari 2025
Hoe aan nieuwe klanten te komen? De beste methode is te zorgen voor mond-tot-mondreclame. En ja, dat vraagt om meer dan alleen erg goed je werk doen. Rob de Groot legt het uit in zijn boek ‘Iedereen praat erover’.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
7 stemmen
7
0
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (2)

interview
Vertrouwen koop je niet met een advertentie
Bas Hakker 3 maart 2025 Rob de Groot schreef ‘Iedereen praat erover’ dat draait om mond-tot-mondreclame. Geen typisch marketingboek vol funnels, klantreizen en ander jargon, maar praktische adviezen voor MKB-bedrijven om klanten te werven en te behouden. We spraken hem over zijn motivatie, visie op marketing en de kracht van bestaande klanten.
Artikel lezen
preview
Iedereen praat erover - Hoe je mond-tot-mondreclame optimaal benut
Rob de Groot 3 december 2024 De beste marketing voelt niet als marketing aldus Tom Fishburne (the marketoonist) en daar sluit ik me van harte bij aan. In een tijd waarin marketing vooral draait om meetbare resultaten, campagnes en digitale tools, vergeten we vaak de oudste en krachtigste vorm van marketing: mond-tot-mondreclame.
Artikel lezen

Over Rob de Groot

Meteen na zijn afstuderen in 2006 weet Rob wat hij wil: samen met een compagnon start hij zijn eigen full service internetbureau om ondernemers de kansen van internet te laten benutten. Niet vanuit een technisch perspectief, maar vanuit een commerciële en bedrijfseconomische gedachte. Met zijn vers opgedane kennis over online marketing en zijn voorliefde voor data helpt hij bedrijven aan waardevolle inzichten en hogere omzetcijfers.  Twaalf jaar en 25 medewerkers verder gooit hij het roer om. De reden? Hij ervaart dat veel bedrijven forse steken laten vallen bij het bedienen van hun klanten. Daar vindt hij zijn nieuwe missie. Hij ontwikkelt een methodiek voor de beste marketing die er in zijn ogen is: mond-tot-mondreclame. Met zijn strategisch marketingbureau Raaker laat Rob de omzet van kleine en grote merken sindsdien groeien door meetbaar meer mond-tot-mondreclame. Het delen van kennis is een rode draad in Robs carrière. Dit boek – speciaal geschreven voor ondernemers en marketeers in het MKB – is daarvan het beste voorbeeld. Ook is hij al dertien jaar lid van de Advisory Board van de Avans-opleiding Business Innovation. En in 2020 lanceert hij BRIGHTN: een platform dat jonge marketeers opleidt en bedrijven helpt om hun marketing slimmer te organiseren. Ook geeft Rob regelmatig lezingen over de kracht van mond-tot-mondreclame én over hoe je als ondernemer AI praktisch toepast.

Andere boeken door Rob de Groot

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord 10
Inleiding 13
Hoe zit dit boek in elkaar? 16
Dit levert dit boek je op 18
Mond-tot-mondreclame 20
-Wat voorafging 22
-Tijd is geld 23
-Onderzoek bevestigt onderbuikgevoel 25
-Mond-tot-mondreclame raakt alles 26
-Waarom? 28
-Bedrijven inspireren en stimuleren om van klanten fans te maken 29
-Ambassadeur na het lezen van dit boek? 30

Deel 1
De zeven basisprincipes 33
#1 Luister naar je klanten 35
-Interview Peter Smits - ’t Zusje 44
-Zo werkt dit principe in de praktijk 47
-Rake tips 50
#2 Speel in op veranderingen 55
-Interview Rems Verbossen - Sandberghe 62
-Zo werkt dit principe in de praktijk 66
-Rake tips 69
#3 Neem fricties weg 73
-Interview Roel Driessen - Ezzy’s 84
-Zo werkt dit principe in de praktijk 88
-Rake tips 91
#4 Zorg voor een glimlach 95
-Interview Martijn Verspeek - Verspeek Installatietechniek 102
-Zo werkt dit principe in de praktijk 106
-Rake tips 109
#5 Durf anders te zijn 113
-Interview Ria Bijvelds - Bijvelds.com 118
-Zo werkt dit principe in de praktijk 122
-Rake tips 125
#6 Geef persoonlijke aandacht 129
-Interview Jaap Verhoof - MBJ 136
-Zo werkt dit principe in de praktijk 140
-Rake tips 143
#7 Veranker klantgerichtheid 149
-Interview Pim van Donzel - Woongelofelijk Van Donzel 154
-Zo werkt dit principe in de praktijk 158
-Rake tips 161

Deel 2
Het vijfstappenplan 173
In vijf stappen meer mond-tot-mondreclame 175
-Denken 178
-Meten 181
-Onderzoeken 188
-Raken 190
-Doen 192

Bonushoofdstuk: vergeet je medewerkers niet! 198
-Iedereen herinnert zich zijn eerste bijbaan 199
-De motivatietheorie van Herzberg 199
-Begin met een sterke EVP 200
-Instroom, doorstroom en uitstroom 201
-Waarom al die focus op werving in plaats van behoud? 203
-Medewerkers betrekken = betrokken medewerkers 204
-Klant van de werkplek 206
-Zorg dat je geen ‘Undercover Boss’ nodig hebt 207
-Bouwen aan een sterk werkgeversmerk 208
-Rake tips 209

Dankwoord 214
Literatuurlijst 216
-Boeken 216
-Geraadpleegde websites 218

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Artificial Intelligence
    Melanie Mitchell
    Artificial Intelligence
    € 16,65
  • Alle getallen tellen
    Chip Heath
    Alle getallen tellen
    € 21,99
  • Handboek AML Professional
    Nederlands Compliance Instituut
    Handboek AML Professional
    € 99,00
  • Tweebaans werk
    Luc Dorenbosch
    Tweebaans werk
    € 25,50
  • Facebook - Achter de schermen
    Steven Levy
    Facebook - Achter de schermen
    € 9,95
  • Team AI
    Ann De Bisschop
    Team AI
    € 27,00

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Iedereen praat erover

        Iedereen praat erover
        Rob de Groot
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Iedereen praat erover

        Verwijder uw beoordeling