Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

StoryBrand

Hoe een heldere boodschap je bedrijf laat groeien

Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789089655868
1
Voormalig Nr. 1Totaal 24 dagen
EvergreenTotaal 740 dagen
Verkooppositie 92Hoogste positie: 1
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Nederlandse versie met medewerking van Daan Schmidt

Veel bedrijven verspillen jaarlijks kostbare budgetten aan marketing die niet werkt. Zonde van het geld. Maar waarom doen ze het dan? Omdat zij de kern van hun boodschap toevertrouwen aan reclamebureaus en grafisch vormgevers. Die weten alles van vormgeving en Photoshop, maar hebben nog nooit een boek gelezen over hoe je de boodschap van een bedrijf helder krijgt. Zo gaan ze helaas voorbij aan het belang van de klant. Die zit niet te wachten op social mediaberichten of een billboard langs de snelweg.

Klanten willen weten waarom jouw product of dienst voor hen van toegevoegde waarde is. Welk probleem het voor hen oplost en waarom het hun leven zal verbeteren. Hoe je dat voor elkaar krijgt? Door jouw organisatie op de juiste manier te positioneren in het verhaal van de klant. Stel jezelf daarbij de volgende vragen: waar is de klant naar op zoek? Wat wil hij bereiken? En hoe kan jouw product of dienst daarbij helpen?

Het ontwikkelen van een heldere boodschap is hierbij essentieel. De manier waarop je schrijft en spreekt over een product of dienst is voor klanten namelijk van doorslaggevend belang om over te gaan tot de aankoop ervan. Dat inzicht vormt de basis van de StoryBrand-formule. De StoryBrand-formule is volledig gebaseerd op hoe het brein reageert op verhalen. Door gebruik te maken van zeven universele verhaalprincipes creëert StoryBrand voor elk bedrijf effectieve boodschappen die ingezet kunnen worden op websites, presentaties en social mediakanalen.

- Creëer een unieke meerwaarde voor je klanten.
- Voorkom geldverspilling en zet in op het verhaal van je klant. Het is het waard.

Specificaties

ISBN13:9789089655868
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:17-6-2021
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
StoryBrand - Inspirerende methode
Jeanine Dijkhuis | 18 oktober 2021
Hoe bouw je een StoryBrand? Simpelweg door storytelling toe te voegen aan merkbouw? Eigenlijk wel. En auteur Donald Miller koos hiervoor een originele invalshoek. Die van het filmscript. Het levert een helder en compact framework op.
Lees verder
recensie
Storybrand // Direct toepasbaar model
Henk Jan Kamsteeg | 22 juni 2021
In Storybrand introduceert auteur Donald Miller een direct toepasbaar model op het gebied van storytelling. Niet wereldschokkend vernieuwend, wel direct te gebruiken voor bedrijven die hun verhaal beter willen leren vertellen.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
11 stemmen
11
0
0
0
0

Over Donald Miller

Donald Miller is de CEO van Business Made Simple.com, een online platform dat zakelijke professionals alles leert wat ze moeten weten om een bedrijf te laten groeien en hun persoonlijke waarde op de open markt te vergroten. Hij schreef verschillende bestsellers en maakt podcasts.

Andere boeken door Donald Miller

Over Daan Schmidt

Daan Schmidt is de oprichter van StoryBrand Nederland en mede-eigenaar van Buzzlytics. Hij heeft honderden bedrijven geholpen om hun boodschap helder te krijgen zodat hun omzet groeit.

Andere boeken door Daan Schmidt

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1: Waarom de meeste marketing geldverspilling is
1 De sleutel tot gezien, gehoord en begrepen worden
Waarom zoveel organisaties in gebreken blijven
Het verhaal als redmiddel
De formule voor duidelijke communicatie
Helderheid is de sleutel
Business heeft een vijand
Vertel geen onnodige dingen

2 Het geheime wapen dat jouw bedrijf laat groeien
Verhalen zetten ruis om in muziek
Steve Jobs en de boodschap van Apple
Verhalen helpen bedrijven groeien
Slaagt jouw marketing voor de gromtest?
Helderheid levert resultaten op
We hebben een filter nodig

3 Het SB7 Framework
Het StoryBrand Framework
Raak je in de war? Verhelder je boodschap
Verhelder je boodschap zodat je klanten luisteren
Er staat veel op het spel

Deel 2: Je storybrand bouwen
4 Een hoofdpersoon
Creëer een spanningsboog
Focus op één ambitie
Kies een verlangen dat nodig is om te overleven
Weet je klant waar jij hem heen brengt?

5 Heeft een probleem
Hoe praat je over de problemen van je klanten?
Welke uitdagingen help jij jouw klanten te overwinnen?

6 En ontmoet een gids
Elke held is op zoek naar een gids
De twee kenmerken van een gids
Hoe je een goede eerste indruk maakt

7 Die hem een plan geeft
Het plan biedt verheldering
Het procesplan
Het overeenkomstplan
Hoe noem je het plan?

8 En hem oproept tot actie
Vraag hun een bestelling te plaatsen
Hij die vraagt en opnieuw vraagt, zal ontvangen
Wat staat er op het spel?

9 Dat voorkomt mislukking
Goed verzekerd?
Wat staat er op het spel?
Wat help je je klant te vermijden?

10 En leidt tot succes
Het einde moet specifiek en helder zijn
Voor en na
Hoe je verhaal afrond voor je klant
De verhaallijn afsluiten
Houd het simpel

11 Mensen willen dat jouw merk onderdeel is van hun transformatie
Helden horen te transformeren
Slimme merken bedenken een aspirerende identiteit voor hun klanten
Hoe wil jouw klant dat anderen hem omschrijven?
Een gids biedt meer dan een product en een plan
Goede merken maken zich druk om de transformatie van hun klanten
Identiteitstransformatie
Voorbeelden van Identiteitstransformatie

Deel 3: Je StoryBrand brandscript implementeren
12 Een betere website bouwen
Begin met je website
Houd het simpel
Vijf onderdeel die je website moet hebben
Houd je aan het script

13 Hoe StoryBrand grote bedrijven kan transformeren
De vloek van de Narratieve leegte
Zijn jouw medewerkers in de war?
De kosten van een Narratieve leegte
Dat jij het verhaal kent, wil niet zeggen dat dit ook voor je team geldt
De organisatie terug op de rit krijgen
Als een missie tot leven komt
Heb je je fantasmosfeer vastgelegd?
Is je organisatie klaar om op missie te gaan?

14 De StoryBrand marketing roadmap
Jouw stappenplan
Wat is jouw marketingplan?

Nawoord
Dankwoord
Hoe StoryBrand je verder kan helpen
Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        StoryBrand