Lees verder
Edwin Kersten heeft in de afgelopen 25 jaar een grote diversiteit aan organisaties (be)geleid en kwam tot de conclusie dat er jaarlijks routinematig ellenlange businessplannen worden gemaakt maar dat ze zelden worden uitgevoerd.
Meer over Edwin KerstenDe Business Board Methode
Het jaarlijkse businessplan op één A4 dat wél wordt uitgevoerd
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789089656544Samenvatting
Maak jij ook ieder jaar weer vol goede moed een businessplan? Je weet wel, die PowerPoint
met een oneindige hoeveelheid slides die zonder dat er iets mee gebeurt linea recta in een la
belandt? Frustrerend en bovendien gevaarlijk in tijden waarin vooroplopen de norm is, goed
al lang niet meer goed genoeg is en veranderingen elkaar sneller opvolgen dan ooit. Wat maakt het nu zo lastig om een overzichtelijk businessplan te maken én uit te voeren?
De Business Board Methode geeft antwoord op deze vragen en levert je twee dingen. In de
eerste plaats een ingenieus businessplan op één A4. En een complete blauwdruk voor de uitvoering. Want alleen daarmee voorkom je dat het bij plannen maken blijft en ga je echt aan de slag met wat je wilt bereiken.
Dit boek is opgezet als de methode zelf: geen lange teksten maar compact, praktisch en makkelijk leesbaar. Met QR-codes naar korte video’s van de grootste managementgoeroes om je te inspireren en verder op weg te helpen. Kortom, een ‘Doe Het Zelf’ boek dat je aan de hand neemt om je plannen en zakelijke dromen waar te maken!
We gebruiken het Business Board al een aantal jaar en ik kan met overtuiging zeggen dat we zonder de Business Board Methode niet hadden gestaan waar we nu staan. - Robin Zwijnenberg, Managing Partner MLC
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Edwin Kersten
Inhoudsopgave
Inleiding 8
DEEL I DE LAATSTE GROTE MANAGEMENTUITDAGING
1 Een moeizame relatie met het businessplan 16
2 Je businessplan wél uitvoeren 22
DEEL II HET BUSINESS BOARD: JE HELE PLAN OP ÉÉN A4
3 De grote lijnen 30
4 Identiteit: wie zijn wij als organisatie? 35
5 Strategie: wat willen we bereiken? 42
6 Operatie: wat gaan we het komende jaar doen? 54
7 Prioriteiten: keuzes maken 75
8 Consistentie: houd de zaak in balans 80
9 Dashboard: liggen we op koers? 83
10 Verbeterprojecten: uitvoering is alles 86
11 Het totale plaatje: abc Consulting 93
12 Liever klein beginnen? Business Board Light 96
DEEL III WE GAAN BUSINESS BOARDEN!
13 In vijf stappen naar je eigen Business Board 100
14 Je plannen uitvoeren (en valkuilen omzeilen) 118
Samenvatting 130
Tot slot 132
BIJLAGEN
Bijlage A: Het businessritme 136
Bijlage B: Voorbeelden van prestatie-indicatoren 137
Aanbevolen boeken en artikelen 140
Dankwoord 142
Over de auteur 143
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan