Lees verder
Remy Gieling is als technologie-expert een graag geziene gast bij landelijke media zoals BNR en RTL. Hij houdt alle ontwikkelingen rondom technologie, data en AI nauwlettend in de gaten. Remy weet als geen ander complexe materie helder en begrijpelijk te maken. Door zijn jarenlange ervaring kent hij de uitdagingen van start-up tot corporate op zijn duimpje.
Meer over de auteursHandboek AI Strategie
Van Business Uitdaging naar AI-oplossing
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789090378275Samenvatting
Kunstmatige intelligentie (AI) gaat een grote verandering teweegbrengen in organisaties. Ieder bedrijf wil ‘iets’ met AI, maar weet niet precies wat en waar te beginnen. Dit Handboek AI Strategie is jouw gids voor deze transitie: het vertelt je de stappen die je moet nemen om de technologie toe te passen in je rol, in je team en je organisatie. Je leert alles wat je moet weten en wordt stapsgewijs meegenomen van strategie tot executie.
Of je nu een leidinggevende of beslisser bent, dit boek biedt heldere stappen, praktische voorbeelden en nuttige modellen om AI effectief toe te passen. Met inzichten en ervaringen van o.a. Picnic, FrieslandCampina, KPN, ANWB en KVK, krijg je een realistisch beeld van hoe AI in diverse sectoren wordt ingezet. Dit handboek helpt je om business uitdagingen naar AI-oplossingen om te zetten.
Je leert onder meer:
- AI in je rol, in je team en in je organisatie
- De ongekende mogelijkheden van (generatieve) AI
- Ethisch en verantwoord AI-gebruik
- Van strategie naar executie
+ De 10 belangrijkste vragen rondom AI glashelder beantwoord
+ Onmisbare inzichten uit Silicon Valley
+ Hoe je AI toepast als persoonlijke ‘productiviteitsraket’
Met voorwoord van filosoof Bas Haring.
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Remy Gieling
Over Job van den Berg
Inhoudsopgave
Inleiding
De basisprincipes van AI: antwoorden op de 10 belangrijkste vragen
Hoofdstuk 1: Waarom nu in AI investeren?
Hoofdstuk 2: De voorbereiding op de ‘AI-reis’
Hoofdstuk 3: De kansen en mogelijkheden van generatieve AI
Hoofdstuk 4: de technische implementatie en integratie van taalmodellen in de organisatie
Hoofdstuk 5: het bepalen van de AI business-case
Hoofdstuk 6: de AI-first organisatie
Hoofdstuk 7: het AI-projectplan opstellen
Hoofdstuk 8: Verantwoorde, veilige en toekomstbestendige AI
Voorspellingen
Nawoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan