Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

No Story No Glory

Echte leiders vertellen een eigen verhaal

Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789400514225
10
Voormalig top 10Totaal 29 dagen
EvergreenTotaal 1370 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen

Samenvatting

Als bestuurder, directeur of manager zit u vol verhalen, maar eigenlijk vertelt u ze maar zelden. Zeker niet op het werk, daar houdt u zich liever aan de feiten. Met als gevolg: gortdroge presentaties en speeches. Saaie 'verhalen' waarin goede bedoelingen vaak verzanden in veel te veel uitleg en zinnen vol abstract jargon.

Dit boek daagt u uit om weer uw eigen verhaal te gaan vertellen. Met speels gemak maakt u kennis met de fijne kneepjes van storytelling: verhalen van vlees en bloed die boeien en inspireren. Verhalen waarmee u visie, missie, strategieën, plannen, businesscases en projecten volop tot leven weet te wekken.

Verhalen die de bedrijfstrots vergroten, die veranderprocessen versnellen, verhalen die vernieuwing stimuleren of die verkoopresultaten verbeteren. Eigen verhalen waarmee u uw publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen zult weten te raken.

Specificaties

ISBN13:9789400514225
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:232
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:8-11-2021
Hoofdrubriek:Leiderschap
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
No Story No Glory
Peter de Roode | 24 oktober 2012
In dit zeer prettig leesbare boek krijgt de lezer een uitstekend beeld van de mogelijkheden die het vertellen van verhalen binnen een organisatie kan opleveren. Verhalen beschrijven niet alleen de werkelijkheid, je kunt die er ook mee creëren. Storytelling is zeker niet nieuw, maar langzamerhand begint de waarde ervan in organisaties door te dringen. In 'No story no glory' doet Theo Hendriks zowel het belang van het vertellen van verhalen als ook de wijze waarop je verhalen vertelt, uit de doeken.
Lees verder
recensie
No Story No Glory
Richard van der Lee | 20 april 2012
Een meesterlijk verhaal! Eigenlijk zegt dit al genoeg maar dat is feitelijk ook waar het om gaat. Het boek 'No story No Glory' van Theo Hendriks gaat over het belang van storytelling en is wat mij betreft een juweeltje. Belangrijkste conclusie is dat verhalen vertellen gaat over emotie, eenvoud en authenticiteit en dat individuen en organisaties, in het tijdperk van camouflagegedrag en managersjargon, hier baat bij kunnen hebben. Het boek komt op één van de meest prominente plaatsen in mijn boekenkast te staan.
Lees verder

Lezersrecensies

3.7 van de 5
9 stemmen
5
0
1
2
1

Interviews en artikelen (1)

interview
Theo Hendriks: Iedereen is dol op verhalen
Linda Huijsmans 27 december 2012 Managers hebben te weinig lol in hun werk, vindt Theo Hendriks. ‘Zo rond ons twaalfde jaar maken verhalen plaats voor kennis en wordt fantasie ondergeschikt aan de feiten.’ Daarom schreef hij No Story No Glory.

Over Theo Hendriks

Theo Hendriks is corporate storyteller, auteur, spreker en oprichter van Theo Hendriks Corporate Storytelling. In afgelopen jaren schreef hij vele corporate story’s en hielp hij organisaties, ondernemers, merken en mensen bij het (her)vinden van hun eigen verhaal. Een verhaal waarmee ze krachtig en authentiek kunnen vertellen over hun drijfveren, ideeën en plannen, waarmee ze mensen in beweging brengen. In 2010 won hij hiermee de European Excellence Award, in de categorie Change Communication. In zijn keynotes, inspiratiesessies, workshops en trainingen laat hij deelnemers kennismaken met de kracht van storytelling: tot de verbeelding sprekende verhalen die boeien en inspireren. Verhalen waarmee ze visie, ideeën en plannen volop tot leven wekken. Verhalen die de bedrijfstrots vergroten, verandering versnellen en vernieuwing stimuleren. Eigen verhalen waarmee ze hun publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen weten te raken.

Andere boeken door Theo Hendriks

Inhoudsopgave

1. Werkelijkheid
2. Organisatie
3. Verhaal
4. Conflict
5. Eigen draai
6. Spanning
7. Vertellen
8. Verankeren

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        No Story No Glory