Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Kus de visie wakker

Organisaties energiek en effectief maken

Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789462201668
10
Voormalig top 10Totaal 93 dagen
EvergreenTotaal 1220 dagen
Verkooppositie 1617Hoogste positie: 4
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Visie is hot. Na vele jaren van efficiencyverbetering, kostenreductie en sanering zijn managers en medewerkers eraan toe om de dieper liggende vragen te beantwoorden over de drijfveren van de organisatie, de principes die zij koesteren en het toekomstperspectief dat ze nastreven. Het ontwikkelen en realiseren van een visie biedt daartoe volop ruimte. Een visie bindt mensen en geeft richting. Een visie is een bron van energie. Een visie draagt bij aan verhoogde effectiviteit.

Hoewel het verlangen naar visie hoogst actueel is, is het ontwikkelen en realiseren ervan voor de meeste managers geen gesneden koek. Integendeel, velen worstelen met vragen als: wat houdt visie precies in? Hoe ontwikkelt u een visie? En vooral: hoe brengt u een visie tot leven? 'Kus de visie wakker' geeft concrete en bruikbare antwoorden op deze vragen.

Op basis van jarenlange praktijkervaring reiken de auteurs een even inspirerende als systematische methodiek aan voor het succesvol ontwikkelen en realiseren van visie die als echt wordt ervaren en door alle organisatieleden wordt gedragen. 'Kus de visie wakker' biedt naast inspirerende praktijkvoorbeelden ook een overzicht van relevante literatuur en van recente onderzoeksgegevens. Het boek gaat bovenal in op de persoonlijke en collectieve worsteling die het formuleren en tot leven brengen van een visie in de dagelijkse praktijk met zich meebrengt.

De auteurs delen hun fascinatie voor het realiseren van doorbraken door het inspireren van doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Hans van der Loo doet dit als zelfstandig adviseur, terwijl Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud beide verbonden zijn aan organisatieadviesbureau &Samhoud. De drie schreven eerder het veelgeprezen boek 'Plezier & prestatie', dat inmiddels ook in Spanje en Duitsland voor opwinding heeft gezorgd.

Specificaties

ISBN13:9789462201668
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:315
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:30-6-2015
ISSN:

Expertrecensies (3)

recensie
Kus de visie wakker
Renze J. Klamer | 24 oktober 2016
Toen ik Kus de visie wakker in handen kreeg was mijn eerste reactie: alweer een boek over het nut en de noodzaak van visies en visie ontwikkelingen. Wat een gedoe. Alweer een boek dat mij vertelt hoe belangrijk het is om een visie te hebben…
Lees verder
recensie
Waarom bestaan wij
Ben Kuiken | 5 mei 2008
Het boek Kus de visie wakker begint met het voorbeeld van de Amerikaanse koffieketen Starbucks. Dat lijkt, achteraf gezien natuurlijk, niet het meest gelukkig gekozen voorbeeld: enige maanden na het verschijnen van het boek van het driemanschap Samhoud, Geelhoed en Van der Loo kwam Starbucks in zwaar weer terecht.
Lees verder
recensie
Kus de visie wakker
John Daamen | 6 augustus 2007
Het hebben van een visie is 'in'. Vele organisaties blijken inmiddels een visie te hebben, maar hebt u ook de goede visie? Het boek 'Kus de visie wakker' van Hans van der Loo, Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud beschrijft het proces van de expeditie die uitgevoerd moet worden om tot een bruikbare visie te komen. Als u zover gekomen bent, dan beschikt u over een overkoepelend begrip voor zowel het toekomstbeeld als de basisfilosofie van uw organisatie. U bent dan echter wel 'even' onderweg geweest.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
78 stemmen
41
23
9
3
2

Interviews en artikelen (1)

column
Management by Soprano
Hans van der Loo 15 april 2008 In hun streven naar excellente prestaties en zelfperfectionering is alles wat managers tegenwoordig wordt voorgehouden welkom. Van in boekvorm verpakte wijsheden van bergbeklimmers en andere sporters via tot in kalendervorm aangeboden tegeltjeswijsheden tot hapklare managementbrokken getransformeerde fabels, parabels en sprookjes. Getuige de hoge noteringen op bestsellerlijsten vindt dit alles gretig aftrek.

Over Hans van der Loo

Hans van der Loo richt zich op zelfmotivatie en psychologische veiligheid in teams. Hij is onderzoeker, facilitator en auteur van meerdere bestsellers, zoals 'Kus de visie wakker, 'Psychologische veiligheid','Teaming: de nieuwe realiteit van samenwerken' en 'Gitig gedoe op de werkplek'. deze laatste is Managementboek van het jaar 2024.

Andere boeken door Hans van der Loo

Over Jeroen Geelhoed

Jeroen Geelhoed is directeur Strategie en markt bij Breman Installatiegroep. Daarvoor was hij partner bij adviesbureau &samhoud. Hij schreef meerdere boeken, waaronder Plezier & prestatie, Kus de visie wakker, Creating lasting value en Briljante businessmodellen.

Andere boeken door Jeroen Geelhoed

Over Salem Samhoud

Salem Samhoud is ondernemer en organisatieadviseur en realiseert doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Hij is oprichter van het succesvolle adviesbureau &samhoud en geestelijk vader van het concept persoonlijke visie

Andere boeken door Salem Samhoud

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Visie: tussen verlangen en verwaarlozing
2. Het dubbelgevoel over visie
3. Visie als kloppend hart van de cultuur
4. Van zombiezone naar zinorganisatie
5. Visie als expeditie: kenmerken en fasen
6. Ontwaken en ontsteken: vliegende start
7. Orienteren: in de spiegel kijken en vensters openen
8. Ontdekken: tot de kern komen
9. Ontvouwen: de laatste schakel

Uitleiding
Noten
Literatuurlijst
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kus de visie wakker