Imaginair Eugene Brands
Gebonden mul 2013 1e druk 9789490291020Samenvatting
Eugène Brands Imaginair is een 320 pagina's tellend, rijk geïllustreerd, overzichtsboek van de kunstenaar Eugène Brands (1913 - 2002). Het boek geeft een breed beeld van dit lid van de CoBrA-beweging. Na zijn vertrek bij CoBrA heeft Eugène Brands zich ontwikkeld tot een van de belangrijkste Nederlandse kunstenaars.
Aan de hand van de hoofdstukken; Vroege tekeningen, CoBrA periode, Assemblages, Collages, Schilderijen en Werken op papier wordt de veelzijdigheid van Eugène Brands feilloos in beeld gebracht.
De hoofdstukken; Vier ateliers, Maskers, Proza en poëzie, Lichtvissen, Inspiratie en Thema's tonen de onbekende achtergrond.
De bekende schrijver en kunstcriticus Hans den Hartog Jager beschrijft in dit boek op een geheel eigen, prikkelende manier over het leven en werk van Eugène Brands.
Door gebruik te maken van verschillende papiersoorten, korter gesneden pagina's en een rijk omslag heeft samensteller en vormgever Christian Ouwens een bijzonder koffietafelboek mèt inhoud afgeleverd.
Naar aanleiding van het verschijnen van dit boek is het gehele Chabot museum in Rotterdam van 18 juni 2013 tot en met 29 september 2013 gereserveerd voor de gelijknamige tentoonstelling: Eugène Brands Imaginair.
Het boek is meertalig: Engels en Nederlands.
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan