Lees verder
directeur communicatie bij de VNG.
Meer over Vera de WitteDe nieuwe communicatieprofessional
Communicatie als succesfactor voor organisaties
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789492196231Samenvatting
De impact van onze veranderende samenleving is groot. Organisaties zoeken naar antwoorden op talloze vragen die de buitenwereld stelt. Feit is dat reageren niet meer voldoende is; het gaat om ageren en acteren om te overleven. En dat kan alleen maar als trends en ontwikkelingen voortdurend gemonitord worden, de organisatie weet wie zij is en continu met diverse partijen over tal van onderwerpen interacteert. Communicatie als dé factor voor organisatiesucces.
Dit boek introduceert een nieuwe communicatiefunctie. Met nieuwe aandachtsgebieden, met bekende aandachtsgebieden die anders worden ingevuld en met nieuwe werkwijzen. Het laat zien dat het communicatievak een grote omslag zal moeten maken. De communicatiefunctie van de toekomst is geen adviesfunctie meer, maar een primair proces dat in de directiekamers van succesvolle organisaties begint.
Vol inzichten en handvatten voor managers en communicatieprofessionals, maar ook voor professionals van aanpalende vakgebieden zoals marketing en strategie.
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Vera de Witte
Inhoudsopgave
2. Help, wat is er nu eigenlijk gaande
3. Organisatie uit hun comfortzone
4. Praktische handvatten voor een organisatieomslag
5. Communicatie als succesfactor voor organisaties
6. De nieuwe aandachtsgebieden van het communicatievak
7. Een aantal communicatieprofessionals aan het woord
8. De nieuwe communicatieprofessional
9. Eén ambitie, één visie, één verhaal
10. Flexible in teams
11. Tactiek en advieskracht
12. Verantwoordelijkheid nemen en verantwoording afleggen
13. Praktische handvatten: van nu naar nieuw
14. Back to the future
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan