De derde dimensie van programmamanagement
Gebonden Nederlands 2017 1e druk 9789492522009Samenvatting
Om de noodzakelijke verandering te realiseren, starten organisaties strategische programma’s. Maar hoe komt het dat in veel programma’s zaken niet meer vanzelf goed gaan? Wat is de blinde vlek in het huidige programmamanagement? Waarom is Pep Guardiola niet tevreden met een vergadering als voorbereiding op de wedstrijd tegen Liverpool?
De Nederlandse auteur Bart Roestenberg legt bloot wat er voor zorgt dat we programma’s denken in de hand te hebben terwijl we vaak sturen op schijnzekerheid. Wat is ervoor nodig om de kanteling te maken naar open en proactieve programma’s waarin mensen met hart en ziel werken, plezier maken en samen duurzaam en gedragen resultaat boeken.
Roestenberg beschrijft de ontdekkingsreis van 20 jaar programmamanagement in de praktijk. Hij ontdekte dat het structureel ontwikkelen van de derde dimensie “Connect en Commit” een sleutel is om programma’s te bezielen. Op praktische wijze geeft hij handvatten over hoe hiermee aan de slag te gaan.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Strategische programma's
2. Wel en wee van een dimensie of twee
3. De derde dimensie
4. Handvatten
5. Organiseren van de derde dimensie
Ten slotte
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan