
Lees verder
Rolf Grouve (1983) is ondernemer en directeur bij verschillende ondernemingen. Hij heeft zowel een IT- als een bedrijfskundige achtergrond. Hij schrijft regelmatig columns voor verschillende media over deze onderwerpen die hij verzamelt op het platform a-business.nl. Rolf heeft meerdere boeken geschreven over toekomstbestendig ondernemerschap, innovatie en subsidies.
Meer over Rolf GrouveDe coronacrisis hakt er bij verschillende bedrijven en organisaties behoorlijk in. De omgang met collega’s zijn veranderd, alles is letterlijk afstandelijker geworden en de vrije markt is behoorlijk op de schop gegaan door het optreden van de overheid. En dat alles resulteert enerzijds in onzekerheid en anderzijds in nieuwe kansen.
Hoe baan jij je als ondernemer, zzp'er, manager of adviseur een weg in de nieuwe realiteit zodat jij deze crisis overleeft? En welke acties kan jij concreet ondernemen om jouw onderneming naar de volgende fase te krijgen en de crisis te beteugelen of zelfs in jouw voordeel te laten werken?
In het boek 'Crisiskracht' gaat de auteur in op hoe jij in crisistijden jouw organisatie kunt analyseren, opnieuw focus aan kunt brengen, kansen die ontstaan kunt pakken en alle middelen in kunt zetten om deze onzekere periode uit te komen met een stabiel bedrijf dat snel door kan groeien. Vergeet hierbij niet dat er altijd bedrijven zijn die juist groeien in een crisis en dat jij daarbij kan horen door snel te schakelen en soms beslissingen te nemen die je normaal niet zou nemen.
Met 'Crisiskracht' kom je de crisis door of durf je, als het echt niet meer gaat, ook de ultieme beslissing te nemen om jouw bedrijf te beëindigen. Maar alles met een reële blik en met genoeg handvatten om de vervelende smaak van de onzekerheid naar achteren te drukken.
crisis crisisbeheersing crisismanagement liquiditeit coronacrisis ondernemerschap weerbaarheid kostenbeheersing verandering kansen bedrijfscontinuïteit wendbare organisatie toekomstperspectief strategie besluitvorming communicatie risicomanagement leiderschap organisatieanalyse procesoptimalisatie leidinggeven groei veerkracht digitalisering financiering personeelsmanagement focus medewerkersbetrokkenheid management business continuity planning reorganisatie bedrijfsanalyse projectmanagement bedrijfsbeëindiging bedrijfscultuur herstelstrategie zelfstandigen wendbaarheid zelfreflectie bedrijfsplanning kansherkenning marktverandering klantgerichtheid onzekerheid bedrijfsstabiliteit supply chain management businessmodel overheidsmaatregelen middelen management maatschappelijke verantwoordelijkheid zakelijke verandering subsidies social media faillissement emotionele impact ondernemersmentaliteit mentale gezondheid ketenpartners remote werken scenarioplanning thuiswerken herstructurering financieel management crisisleiderschap stakeholdermanagement organisatiecultuur innovatie digitale transformatie bedrijfsethiek