Lees verder
Maarten van Heems is partner bij BKB. Hij behoorde in 2000 tot de eerste lichting studenten van de BKB Academie. Sindsdien werkte hij als campaigner in Amsterdam, Odessa, Bamako en Brussel en was hij betrokken bij diverse voorkeurscampagnes van kandidaten van middenpartijen.
Meer over de auteursHet campagnebureau
Tien lessen voor politieke en maatschappelijke veranderingen
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789493339453Samenvatting
Dit boek is een gids voor wie mensen wil mobiliseren voor een doel, oftewel succesvol campagne voeren. Of je de beste influencer van Nederland wil worden of tot de gemeenteraad van je dorp wil doordringen, hier vind je tien lessen om dat te bereiken.
Wat moet er gebeuren om je doel scherp te stellen en wie moet je daarvoor bereiken? Hoe doe je onderzoek en stel je een strategie op? Het campagnebureau voorziet je van praktische oefeningen en beeldende anekdotes. Van het schrijven van een sterke slogan en boodschap tot hoe je daarmee aan tafel komt in een talkshow. Hoe gaat het er eigenlijk aan toe op redacties? Wat gaat er om in de hoofden van journalisten, activisten en influencers? Dit boek laat je inzien wat er gebeurt in de machinekamer van winnende en juist hopeloos mislukte campagnes.
De afgelopen 25 jaar werkte het campagnebureau BKB aan meer dan duizend kleine en grote campagnes die iets in beweging moesten zetten in de Nederlandse samenleving. Van de vluchtelingenproblematiek tot gelijke kansen in het onderwijs, van duurzaam beleggen tot wetenschapsprogramma’s op Lowlands en Zwarte Cross. In opdracht, maar zeker ook op eigen initiatief.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Maarten van Heems
Over Alex Klusman
Inhoudsopgave
Dream out loud – een kwarteeuw campagnes
Wat is jouw moonshot?
Over je visie en hoe je daar een duidelijk campagnedoel van maakt
Wie pakt de megafoon op?
Over de afzender van je campagne en hoe je een boegbeeld creëert
Eerste hulp tegen aannames: onderzoek
Alles wat je moet weten voor je met je campagne kan beginnen
Iedereen = niemand
Wie moet wat doen om jouw campagnedoel dichterbij te brengen?
De weg naar succes
Het bepalen van je campagnestrategie
Jouw verhaal
Van doel naar boodschap, van je slaapkamer naar de studio
Welke kop staat er straks in de krant?
Over onbetaalbare media-aandacht en jouw 15 minutes of fame
Je boodschap naar buiten brengen met eigen middelen
Van posters tot evenementen, van sociale media tot AI
Beeldregie
Hoe laat je beeld voor je werken?
Herhalen, herhalen, herhalen
Zonder je ook maar een moment te vervelen
Epiloog
Dankwoord
Meer lezen, kijken en klikken?
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan