Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Internationaal ondernemen

Met lef de wereld rond

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 1e druk 9789461561923
Voormalig top 100Totaal 29 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

In 'Internationaal ondernemen' spoort Aad Ouborg ondernemers aan de blik over de grens te richten. Hij vertelt over zijn pioniersjaren, kansen in het buitenland, respect voor andere culturen, marketing en sales, en de belangrijkste aspecten en risico’s van internationaal ondernemen. Nederland is een handelsland, we hebben onze welvaart voor een belangrijk deel aan de export te danken. Toch is slechts tien procent van de mkb’ers actief in andere landen. En dit terwijl internationaal georiënteerde ondernemers vaak beter presteren dan anderen.

Aad Ouborg put voor dit boek uit zijn ruim dertig jaar internationale ervaring in meer dan 75 landen. Als een van de eerste Nederlandse ondernemers bracht hij begin jaren negentig zijn volledige productie over naar China.

'Aad Ouborg laat vol overtuiging zien dat internationaal zakendoen loont, leuk is en valt te leren. Je wilt na het lezen van zijn inspirerende verhalen en nuttige tips maar één ding: ondernemend de wereld rond!' - Hans de Boer, voorzitter VNO-NCW

Specificaties

ISBN13:9789461561923
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:17-4-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

interview
Aad Ouborg: ‘In Nederland en Europa is de groei eruit’
Erik de Vries 26 mei 2015 Vorig jaar verscheen van Aad Ouborg het boek Anders ondernemen, juist nú. Krap een jaar later is de opvolger er al, Internationaal ondernemen, waarin Ouborg aan de hand van de oprichting van het merk Bourgini, de meest recente loot aan de stam van de Ouborg Group, laat zien hoe hij zijn theorie in de praktijk brengt.

Over Aad Ouborg

Ouborg is de eigenaar/directeur van de Ouborg Group. Princess Household Appliances dat in september 1995 werd opgericht - een bedrijf in huishoudelijke artikelen met een afzetgebied over de hele wereld verkocht hij in 2011. Hiervoor werkte Aad Ouborg bij Van der Valk Hotel Gilze met zijn eerste baan als kelner en daarna was hij directeur/eigenaar van BaByliss, een bedrijf over persoonlijke (haar)verzorging. Als ondernemer werd Ouborg meerdere malen gelauwerd. Hij kreeg een eervolle vermelding als Sales Manager van het Jaar 1997, in 2002 ontving hij de Guts And Glory Award voor zijn vindingrijke en gedurfde aanpak als ondernemer, en in 2005 ontving Aad Ouborg de vakjuryprijs TM Awards Echie voor sterkste merk in de Benelux. In 2011 werkte Ouborg mee aan het BNN tv-programma Topmanager Gezocht (afgeleid van het Amerikaanse The Apprentice), een realityserie waarin Ouborg op zoek gaat naar de beste nieuwe Nederlandse topmanager.

Andere boeken door Aad Ouborg

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Pionieren over de grens
2. Kansen in het buitenland
3. Een excellente voorbereiding
4. Respect voor andere culturen
5. Doen waar je goed in bent
6 De wereld vraagt om onderscheidend vermogen
7. Een uniek marketingconcept
8. De risico’s van internationaal ondernemen
9. Over fondsen, financiering, valuta’s en verzekeringen
10. Mijn 10 principes voor internationaal ondernemen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Internationaal ondernemen