OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2829246

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    35 resultaten
    recensie
    Verandermanagement
    15 november 2024
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    In ‘Organisatieverandering, hoe moeilijk kan het zijn?’ neemt Bianca van Leeuwen je mee in de praktische wereld van systemisch denken én handelen bij organisatieveranderingen. Het boek biedt een praktische aanvulling op de inzichten vanuit het systemisch gedachtegoed. Professionals die actief zijn met organisatietransities en zich afvragen wat systemisch denken kan brengen, hebben hiermee een praktische gids in handen.
    recensie
    Organisatiekunde
    28 augustus 2024
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    ‘De irrationele organisatie’ van Cornell Vernooij en Maarten Hendriks (en anderen) is een toegankelijk én wetenschappelijk onderbouwd boek dat beoogt de lezer te helpen met het herkennen en omgaan met biases. De auteurs nemen je mee in de wereld van onze ‘denk-neigingen’ en laat je achter met een schat aan (nieuwe) inzichten die zakelijk en privé waardevol zijn om in je rugzak te hebben.
    recensie
    Psychologie
    22 juli 2024
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    Thomas Erikson, wereldberoemd geworden met ‘Omringd door idioten’, neemt ons in zijn nieuwste boek nog verder mee de wereld in van het DISC-model. ‘Omringd door energievreters’ brengt verdieping op het model door stil te staan bij welke type mensen de energie uit de medemensen wegvreten. En hoe we met deze mensen om kunnen gaan.
    recensie
    Algemeen management
    16 januari 2024
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    Joris Merks-Benjaminsen waagt zich met ‘Managen zonder Macht’ op het terrein van algemeen management, waar hij hiervoor twee uitstekende marketingboeken heeft geschreven. Zijn nieuwe boek kenmerkt zich door een persoonlijke stijl en eigen ervaringen over hoe teams en individuen te leiden zonder (veel) gebruik te maken van de macht die een manager onherroepelijk heeft.
    recensie
    Marketing
    5 september 2023
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    In ‘Sterk digitaal merk’ neemt Ingmar de Lange je mee in de hedendaagse wereld van merkbouwen. Dit doet hij op uitzonderlijk prettige en overzichtelijke wijze. Onderbouwd met de laatste theorieën op het gebied van digitale marketing, merkbouwen, merkactivatie, psychologische inzichten en nog veel meer interessants. 
    recensie
    Psychologie
    6 april 2023
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    ‘De kunst van gedrag ontwerpen’ van Astrid Groenenwegen gaat over een methode om te komen tot effectieve interventies voor gedragsveranderingen. De methode is relevant voor rollen binnen profit en non-profit organisaties.  
    recensie
    Communicatie en media
    24 januari 2023
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    Elizabeth Ebbink neemt je in ’Ligt het aan je stem?’ mee in de wereld van de stem als beïnvloedingsinstrument. Ze zet uiteen wat je allemaal kan en moet weten over het gebruik van de stem en wat je kan doen om er meer rendement uit te halen. Een boek voor fijnproevers en relevant voor managers, coaches en trainers die hun kennis en kunde willen verruimen.
    recensie
    Marketing
    12 januari 2023
    Thomas Cech
    3-5 minuten leestijd
    Het nieuwste boek van Jean-Pierre Thomassen is een ware aanwinst voor het B2B domein. Het boek zet op gestructureerde, onderbouwde en duidelijke wijze uiteen hoe B2B-bedrijven marketing in moeten zetten. Dat moet op integrale en strategische manier waardoor het accountable wordt en een profitcenter. Hoe je dat doet, lees je in dit boek. Een must-read voor iedere commercieel manager of directeur die werkzaam is in de B2B of deze bedrijven adviseert.  
    recensie
    Algemeen management
    6 december 2022
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    Egbert Edelbroek zet in ‘Lef kun je leren’ via een stappenplan uiteen hoe je kunt werken aan het ontwikkelen van je lef. Het is een zelfhulpboek voor individuen en voor coaches. De insteek om vanuit het perspectief van lef naar persoonlijke ontwikkeling te kijken is origineel, maar de onderbouwing daarvan is minder vernieuwend. Desalniettemin is het boek de moeite waard als je een professionele coach bent en iets wilt toevoegen aan je interventie-repertoire.
    recensie
    Algemeen management
    9 mei 2022
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    ‘De meetmaatschappij’ van Berend van der Kolk zet op heldere en toegankelijke wijze uiteen wat de negatieve effecten zijn van de huidige explosie aan meetpraktijken. Een relevant boek in deze tijden van Big Data, Quantified Self-beweging en onze eindeloze behoefte om grip op de wereld te krijgen. 
    recensie
    Leiderschap
    3 februari 2022
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    'De sweet spot van leiderschap'gaat over drie vormen van leiderschap, die elkaar deels overlappen, waardoor de Sweet Spot ontstaat. Interessant, origineel, praktisch ingestoken, onderbouwd met theorie en down to earth voorbeelden waardoor de visie als realistisch en haalbaar op mij overkomt. 
    recensie
    Algemeen management
    14 januari 2022
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    ‘Communicatie Intelligentie’ is een vertaling van ‘Communication IQ’ van Fred en Anna Kendall. Het centrale gedachtegoed is dat interactie tussen mensen beter te begrijpen is, en beter verloopt, wanneer men zicht heeft op andermans en eigen communicatiestijl(en). 
    recensie
    Strategisch management
    27 augustus 2021
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    De 7 sterren organisatie is een ontzettend mooi en inspirerend boek speciaal voor ondernemers. Het boek daagt de ondernemer uit om op commercieel vlak direct aan de slag te gaan. De auteur probeert middels de aanpak ondernemers te inspireren en te ondersteunen bij het worden van een 7-sterren organisatie.
    recensie
    Leiderschap
    17 augustus 2021
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    Drie ervaren coaches, plus een gastauteur hebben met Blij(f) wendbaar een interessant boek geschreven over op welke manier organisaties, teams en individuen kunnen werken aan hun duurzame inzetbaarheid, of zoals de auteurs het noemen: wendbaarheid.
    recensie
    Verandermanagement
    14 juli 2021
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    De functie van frictie gaat in de kern over frictie en rust bij veranderingen. Annemerie Mars beschrijft hoe beiden positief en negatief kunnen uitpakken. Ze laat zien hoe je de juiste frictie- en rustinterventies functioneel of disfunctioneel in kan zetten.
    recensie
    Communicatie en media
    8 maart 2021
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    Frits Koster en Jetty Heynekamp hebben met het boek De kunst van mindful communiceren een interessante introductie geschreven over de combinatie van twee disciplines: communicatie en mindfulness.
    recensie
    Coaching en trainen
    12 februari 2021
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    Professioneel reflecteren van van Marcel Hoonhout, Christa van Luijk, Antoon Duijnker, Annemieke Knuwer en Rinus Merkies is een aanrader voor coaches, maar ook voor managers en professionals die een coachende managementstijl aanhangen.
    recensie
    Verandermanagement
    20 januari 2021
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    Jelger Spijkerboer zet in zijn boek Veranderkompas uiteen hoe een professional op praktische wijze een verandering realiseert met het door hem ontwikkelde Veranderkompas.
    recensie
    Marketing
    16 oktober 2020
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    Remko Amesz zet in Superklantvriendelijk middels een praktisch stappenplan uiteen hoe een organisatie zich kan ontwikkelen tot een super klantvriendelijke organisatie. Iedere organisatie kan hiermee direct aan de slag, veelal zonder investeringen te doen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    1 september 2020
    Thomas Cech
    3-5 minuten leestijd
    Waarde(n)vol verkopen van Misha Stoutenbeek (filosoof en ondernemer) is een betoog over een paradigmashift van het commerciële perspectief. De auteur adviseert om vanuit onze waarden naar het bereiken van doelen te handelen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden