OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Zoek in het Online Magazine
Filteren
1
Internet en social media
Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
535 resultaten
recensie
Internet en social media
28 maart 2023
Bertrand Weegenaar
3-4 minuten leestijd
Essayist en rechtsfilosoof Maxim Februari heeft zijn tanden gezet in een complex onderwerp: menselijk recht in tijden van datasturing en natuurgeweld. Ons recht en democratische principes staan onder druk, aan de ene kant door maatregelen die voortkomen uit het veranderend klimaat en aan de andere kant de snelle opkomst van technologische oplossingen met kunstmatige intelligentie (AI) en data.
preview
Internet en social media
24 februari 2023
Bob Hardus
2-4 minuten leestijd
In het online doolhof zijn bedrijven allemaal op zoek naar de toverformule; bovenaan in Google, want dat staat gelijk aan kwaliteit, betrouwbaarheid en winstmaximalisatie. Maar hoe komen die zoekresultaten eigenlijk tot stand? Achter elke zoekterm en elke ranking gaat een strategie van manipulatie op de meest diverse niveaus schuil. Van linkbuilders, pinguïns en panda’s tot aan Google’s eigen volgsystemen.
recensie
Internet en social media
22 februari 2023
Elly Stroo Cloeck
3-5 minuten leestijd
Ik zit op LinkedIn, met 9 miljoen anderen. Ik lees veel posts, en natuurlijk wil ik dat anderen mijn posts lezen, ik wil een zo’n groot mogelijk bereik. Maar hoe? Ina Boer heeft met ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’ een superhandig boek geschreven waarin LinkedIn functionaliteit en copywriting samenkomen. Lezenswaardig omdat je het moet lezen (nee, geen typo).
Interview
Internet en social media
15 februari 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Ina Boer was jarenlang uitgever van managementboeken, maar besloot drie jaar geleden als uitgeefcoach aan de slag te gaan. Onderdeel van haar werk is auteurs helpen bij het promoten van hun managementboek en LinkedIn is daarvoor een ideaal platform. Ze schreef een boek over hoe je dat handig aanpakt: ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’.
recensie
Internet en social media
9 februari 2023
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
Nee, ik ben al LinkedIn-expert... Ik wist immers een paar knopjes te vinden en meende dat dat voldoende was. Maar na het lezen van het vlot geschreven ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’ van Ina Boer, ben ik daar toch anders naar gaan kijken. Het bevat zo veel praktische tips, en is zo helder geschreven dat ik mij uitgedaagd voelde om meer uit LinkedIn te halen.
achtergrond
Algemeen management
8 februari 2023
Bertrand Weegenaar
8-12 minuten leestijd
De toekomst inspireert filmmakers, science fiction auteurs, kunstenaars en game-makers. Innovaties als Web 3.0., metaverse en blockchain komen oorspronkelijk uit hun koker. Inmiddels zijn ze werkelijkheid gemaakt door ingenieuze techneuten en uitvinders. En daardoor worden ze steeds relevanter voor organisaties.
interview
Internet en social media
2 februari 2023
Karin de Zwaan
2-3 minuten leestijd
Ina Boer heeft 20 jaar als uitgever gewerkt en ze gaf in die hoedanigheid meer dan 500 managementboeken uit. Nu begeleidt ze (aankomende) auteurs bij het hele traject van idee tot publicatie. In een bonusaflevering van podcast De Boekenpraktijk praten we over alles wat er komt kijken bij het schrijven en uitgeven van een managementboek. Want haar eerste boek is inmiddels gepubliceerd: 'Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn'.
recensie
Internet en social media
30 januari 2023
Louis Thorig
3-4 minuten leestijd
Met circa 9 miljoen gebruikers is LinkedIn het grootste zakelijke platform van Nederland. Zo leent het netwerk zich uitstekend om ondermeer de juiste baan of stageplaats te vinden, verbinding te maken, professionele relaties te versterken en vaardigheden te leren die je nodig hebt om te slagen in je carrière. Maar LinkedIn leent zich eigenlijk voor veel meer.
recensie
Internet en social media
19 januari 2023
Danny Mullenders
3-4 minuten leestijd
Ina Boer is uitgeefcoach, en LinkedIn- en marketingcoach voor ondernemers die het voornemen hebben een boek te schrijven. Daarvoor was zij uitgever van managementboeken, waarvan overigens een behoorlijk aantal de nummer 1-plek bereikten op managementboek.nl.
recensie
Internet en social media
13 januari 2023
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Hoe val je op tussen 9 miljoen LinkedIn-gebruikers? Juist, door de perfecte post! Hoe je die maakt vertelt Ina Boer in het boek ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’.
preview
Internet en social media
6 januari 2023
Ina Boer
3-4 minuten leestijd
Goede content voor LinkedIn... Wat is dat precies en wat zijn de ingrediënten van de perfecte post? En hoe maak je die? Ina Boer, uitgeefcoach en LinkedIn- en marketingcoach voor ondernemers, schreef er een boek over: ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’. In haar preview vertelt Boer meer over haar boek, en over hoe die perfecte post er uitziet.
recensie
Internet en social media
4 januari 2023
Koen Wijbrands
1-2 minuten leestijd
In het boek ‘Het metaverse - En de revolutie die het gaat veroorzaken’ geeft Matthew Ball een uitgebreid en objectief beeld van wat de Metaverse precies is en hoe deze in de toekomst onze manier van leven zal veranderen.
boekenlijst
Communicatie en media
29 december 2022
Managementboek Redactie
Aan het einde van het jaar is het moment aangebroken om terug te kijken. We zetten de 25 bestverkochte boeken van 2023 hier op een rij. Dit zijn de boeken die iedereen gelezen heeft en die je niet mag missen.
boekenlijst
Communicatie en media
8 december 2022
Managementboek Redactie
In 2022 stonden er 22 verschillende boeken op de nummer 1 positie van de Managementboek Top 100. Maar welke boeken deden het het beste over het jaar? Hieronder presenteren wij de 10 bestverkochte boeken van 2022.
boekenlijst
Algemeen management
6 oktober 2022
Managementboek Redactie
Tien boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2022. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden. Op 24 november 2022 wordt de winnaar bekend gemaakt.
recensie
Internet en social media
15 september 2022
Sibrenne Wagenaar
3-5 minuten leestijd
Podcasts, wie luistert ze niet? Ze vliegen ons om de oren. Met de toenemende populariteit van podcasts is de concurrentie ondertussen enorm. Een hele kunst om nog origineel uit de hoek te komen. Lijkt podcasting je wel leuk, maar zoek je naar die originele invalshoek? In ‘Van idee tot podcast’ neemt Rutger Steenbergen je mee in het plannen, maken en promoten van je podcast. Een handig boek om je idee om te zetten in een plan.
achtergrond
Communicatie en media
26 augustus 2022
Bertrand Weegenaar
6-8 minuten leestijd
Iedere manager, bestuurder, ondernemer zou zich met marketing bezig moeten houden. Geen marketing is geen sales. En geen sales… Of het nu om het handwerk, het schrijven van teksten, uitwerken van een socialmediaplan of andere zaken gaat. Het moet op jouw agenda staan. Op dit gebied verschijnen vele boeken. Bertrand Weegenaar neemt ons aan de hand, het boekenbos in.
recensie
Internet en social media
15 augustus 2022
Jan Hoogstra
5-7 minuten leestijd
Internetcriminaliteit is een hot item. De vraag tegenwoordig is niet meer of je gehackt wordt, maar wanneer. Technische maatregelen kunnen we in overvloed nemen, maar die zijn niet voldoende. Het probleem zit vaak tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel, oftewel wij als gebruikers.
preview
Internet en social media
10 augustus 2022
Stijn de Wilde
3-4 minuten leestijd
82% van cyberaanvallen is gericht op de mens. 95% van alle cyberincidenten wordt veroorzaakt door de mens. En 100% van alle organisaties is een potentieel doelwit. Daarom schreef Stijn de Wilde zijn boek ‘Wij zijn de zwakste schakel’. In zijn preview vertelt hij erover.
recensie
Internet en social media
2 juni 2022
Ina Boer
3-4 minuten leestijd
Als coach van auteurs van managementboeken adviseer ik mijn klanten om aan de slag te gaan met het maken van filmpjes. Door video gaan mensen jou als persoon zien en vergroot je je herkenbaarheid en je know-like-trustfactor. Daarom las ik Professionele video’s maken met je smartphone.