OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Organisatiekunde

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Organisatiekunde

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiekunde. Van organisatiecultuur en lerende organisaties tot KPI's. Alles voor professionals die bezig zijn met organisaties.
    Pagina 22 van 1.789 resultaten
    interview
    Algemeen management
    24 augustus 2019
    Ronald Buitenhuis
    7-10 minuten leestijd
    We hebben last van een ‘inclusieparadox'. We willen graag anders, maar houden toch vaak vast aan het oude. We klonen onszelf graag. Zoeken 't liefst ‘gelijksoortigen'. Ons leven is als een orkest dat keurig noten van bladmuziek speelt. Altijd hetzelfde. Jitske Kramer pleit in haar nieuwe boek Jam Cultures juist voor gestructureerde chaos. Kramer: ‘In jamsessies wisselt leiderschap steeds en is muziek nooit hetzelfde.'
    recensie
    Ondernemen
    21 augustus 2019
    Rudy Kor
    4-5 minuten leestijd
    De drie auteurs analyseren wat de disruptie in het werk van advocatuur, accountancy, advies en andere professionals veroorzaakt en beschrijven een nieuw organisatiemodel die de toekomst zeker moet stellen. Ze stellen dat de oude archetypen (ze onderkennen er vijf) van professionele diensten steeds minder voldoen: de gentlemen's club is te star; de corporation is niet meer slagvaardig; allianties en flexfirms zijn te verblijvend en te veel gericht op de korte termijn; Brains en in-house services zijn voor professionals ook geen bevredigende oplossing.
    preview
    Ondernemen
    7 augustus 2019
    Rob Wagenaar
    5-8 minuten leestijd
    Het zijn boeiende tijden waarin we leven. Nou wordt dat in elke tijd geclaimd, maar voor professional service firms lijken de ontwikkelingen nu cruciaal.
    recensie
    Algemeen management
    4 juli 2019
    Anke Tijtsma
    4-5 minuten leestijd
    En weer ligt er zo'n fantastisch boek van Jitske Kramer voor mij op tafel. Jam Cultures. Een boek waar ik veel in herken. Als mens, en zeker ook als professional.
    recensie
    Algemeen management
    25 juni 2019
    Edwin Tuin
    1-2 minuten leestijd
    De Formule 1 is hot; mede door het succes van Max Verstappen. Een Formule 1 team is daarnaast een prima casus voor - wat ik noem - een ‘high performance' organisatie. Zo blijkt ook uit het boek Formule X.
    recensie
    Algemeen management
    20 juni 2019
    Henny Portman
    3-4 minuten leestijd
    Jurriaan Kamer en Rini van Solingen hebben met Formule X - Hoe zorg je voor extreme versnelling in je organisatie? een businessroman geschreven waaruit duidelijk wordt welke stappen je moet ondernemen om de time-to-market in je eigen organisatie drastisch te versnellen.
    interview
    Algemeen management
    17 juni 2019
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    Bij een Formule 1-team werken circa 1.000 mensen aan 2 auto's. Voor ‘slechts' 20 races van anderhalf uur. Een jaar lang constante focus, constant veranderen.
    recensie
    Organisatiekunde
    13 juni 2019
    Paul Misdorp
    3-5 minuten leestijd
    Hans Wopereis heeft tien jaar na het verschijnen van zijn boek Het licht en de korenmaat; je ziel als werkgever opnieuw een boek geschreven dat bijzondere aandacht verdient: Bezieling werkt; acht bronnen van groei en ontwikkeling in organisaties.
    interview
    Non-profit
    10 juni 2019
    Paul Groothengel
    7-10 minuten leestijd
    Veel verandertrajecten mislukken jammerlijk, omdat de aandacht voor systemen en modellen het wint van de aandacht voor menselijk gedrag. Hoe voorkom je dat?
    recensie
    Algemeen management
    7 juni 2019
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    Samenwerken: van idee naar afspraak belooft concrete handvatten, een handzame theorie, werkbladen, boekentips, checklists en voorbeelden. En dat allemaal in tachtig bladzijden. En dat is de auteurs, op leesbare wijze, gelukt.
    recensie
    Organisatiekunde
    31 mei 2019
    Nico Jong
    3-4 minuten leestijd
    Hans Wopereis brengt in Bezieling werkt acht zware onderwerpen, die normaal gesproken in het organisatieleven niet aan bod komen, op een begrijpelijke en toegankelijke manier onder de aandacht
    preview
    Organisatiekunde
    28 mei 2019
    Hans Wopereis
    4-5 minuten leestijd
    Waar je samen aan het werk bent in een organisatie, boek je natuurlijk graag resultaat en behaal je graag positieve cijfers, dat geeft aan het einde van de rit een goed gevoel. Mooie cijfers en klinkende resultaten worden in organisaties echter gauw een doel op zich, een soort van heilig moeten.
    interview
    Algemeen management
    26 mei 2019
    Ronald Buitenhuis
    3-5 minuten leestijd
    Kunst en koken als metafoor voor veranderen. Letterlijk ruiken en ervaren hoe verandering proeft en eruitziet. Het kan. Arend Ardon zal het met anderen laten zien en ervaren tijdens het Veranderkracht-event op 15 november in Driebergen. Een gesprek.
    interview
    Algemeen management
    25 mei 2019
    Ronald Buitenhuis
    5-7 minuten leestijd
    Eigenlijk is er sinds Thorbecke (rond 1850) bij de overheid weinig veranderd, betoogt succesauteur Menno Lanting. Nog altijd zijn de bestuursorganen gemeenten, provincies, rijk en ministeries. Lanting: ‘Den Haag is beperkt in innovatie.’
    interview
    Algemeen management
    13 mei 2019
    Hans van der Klis
    8-12 minuten leestijd
    Alles transactie van Chiel Liezenberg, Douwe Lycklama en Shikko Nijland is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2019. Dat maakte de voorzitter van de jury Pierre Spaninks op 18 april bekend tijdens het zestiende Managementboekengala in The Boat House in Rotterdam.
    recensie
    Organisatiekunde
    25 april 2019
    Reijer Aernoudse
    2-3 minuten leestijd
    In Woorden wisselen schrijft Mark van Twist over hoe taal invloed heeft op de boodschap die wordt overgebracht en hoe dit gebruikt wordt bij besturen, organiseren en adviseren.
    recensie
    Organisatiekunde
    25 april 2019
    Marieke van Bommel
    3-4 minuten leestijd
    Agile manier van werken is een effectieve methode om meer klantwaarde te creëren en efficiënter te werken. Agile werken start vaak op de werkvloer, maar leent zich ook prima voor het directieniveau.
    interview
    Organisatiekunde
    15 april 2019
    Bas Hakker
    8-11 minuten leestijd
    Het boek Kern van de zaak gaat over de manier waarop je als organisatie waardevol kunt zijn en blijven voor je klanten. We spreken auteur Maaike Vrenken over haar interessante filosofie die verder gaat waar het Rijnlandse model stopt. ‘Waar het mij om gaat is dat je het écht meent, dat het jou om de klant gaat, en dat je die intentie omzet in concrete daden’
    preview
    Algemeen management
    12 april 2019
    Danielle Braun
    3-4 minuten leestijd
    Stel je voor dat jij zelf of je geliefde een ernstige hartoperatie moet ondergaan. En de chirurg stelt zich aan je voor. Hij vertelt dat hij een uitstekend arts is met een schat aan ervaring en een zeer gedegen opleiding.
    recensie
    Algemeen management
    9 april 2019
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Het PI-model helpt professionals bij het zelfonderzoek en de kritische reflectie waartoe de overgang naar een nieuwe ontwikkelingsfase hen uitdaagt. In de praktijk blijkt dat lastig. Daarom schreef Manon Ruijters bij Je Binnenste Buiten een praktische verdieping: Mijn Binnenste Buiten.

      Personen

        Trefwoorden