De auteur start met het schetsen van een brede kijk op wat verkoop eigenlijk is en hoe de wereld er momenteel uitziet. Vrij snel daarna gaat hij in op de praktijk, het doen.
De kern van het pleidooi is dat je als verkoper moet denken vanuit de klant. Hoe ziet zijn markt eruit, welke problemen en behoefte heeft de klant en welke aankoopreden kan de klant hebben ten opzichte van jouw product? Hierin is het opbouwen van een relatie en het bieden van toegevoegde waarde voor de klant van essentieel.
In het 127 pagina’s telde boekje neemt de auteur je stap voor stap mee in zijn visie op en de aanpak van salesmanagement. Hij geeft op strategisch en tactisch niveau zijn visie op sales en de ideale salesmanager / salesdirecteur. Op operationeel en praktisch niveau gaat hij in op het koude bellen, het 1e gesprek en de vervolgafspraken.
Wat mij betreft een goed boek voor ondernemers die een bedrijf gaan starten of net gestart zijn en kennis willen maken met ‘sales’. Maar ook voor ondernemers die al jaren in het vak zitten en toe zijn aan een nieuwe manier van verkopen. Een praktisch boek waarmee je meteen aan de slag kunt!
Over Sebastiaan van der Valk
Sebastiaan van der Valk is zelfstandig coach en oprichter van 'Bureau voor Ontwikkeling & Groei'. Zijn passie is om individuen en teams te helpen bij het vinden en formuleren van antwoorden op drie kernvragen: (1)Wie ben ik? / Wie zijn wij? (2) Wat wil ik? / Wat willen wij? (3) Hoe kom ik daar? / Hoe komen wij daar? Hierdoor leid je zeer waarschijnlijk een succesvoller, prettiger en gelukkiger (werk)leven! Gedrevendoorpassie.nl is één van zijn laatste initiatieven.