De grote rode draad door Maak ze gek! heen is wat mij betreft beïnvloeding. Of het nu gaat om het onvergetelijk worden, het opwekken van emotie of het aanzetten tot actie… beïnvloeding van kaft tot kaft.
Geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk ontvang je vele bruikbare tips om meer invloed te hebben op het aankoopbeslissingsproces van jouw droomklant. Het boek neemt je mee in dat proces en geeft voor verschillende fases tips over hoe je invloed uit kunt oefenen. De volgorde van het aankoopbeslissingsproces is ook de volgorde van de hoofdstukken in het boek: van aandacht krijgen naar connectie maken, behoefte opwekken (of benadrukken), je klanten raken, bewijs leveren en andere drempels wegnemen waardoor nee zeggen steeds ingewikkelder wordt. Maar daar stopt het niet. Aan het slot van het boek wordt ingegaan op de langetermijnrelatie die je met een klant hebt.
Slim gedaan hoor
In het kader van ‘walk the talk’… Wanneer je het boek leest en kijkt naar de online aanpak van Aartjan van Erkel valt je direct op dat hij een hoop van de adviezen die hij geeft ook zelf toepast. Zo prijkt er een stukje autoriteit op de cover, kun je online als ‘weggever’ in ruil voor je e-mailadres een preview bekijken en zijn er allerlei extra’s bij het boek die je kunt raadplegen. In ruil voor je e-mailadres uiteraard. En dan kan het opbouwen van de relatie beginnen.
Prettig lezen
Echt een fanatieke lezer ben ik niet, maar van dit soort boeken kan ik er wel een paar hebben. Het boek is vlotgeschreven, bevat leuke voorbeelden en handige checklists. Met relatief korte hoofdstukken is het ook lekker overzichtelijk.
Waardering
Vlotgeschreven, overzichtelijk qua opzet en praktisch in tips & adviezen. Iedereen moet hier veel meer voordeel uit kunnen halen dan dat het boek je kost in aanschaf – en daarmee alleen al is het een goede investering in jezelf. Van mij krijgt Maak ze gek! 5*
Wieger Waardenburg is senior online marketeer bij XpertMarketing en Internetbureau Fris Online.
Over Wieger Waardenburg
Wieger Waardenburg is marketingstrateeg, spreker en ondernemer. Met digital agency Fris Online helpt hij organisaties meetbaar, schaalbaar en voorspelbaar online te groeien met online marketing.