Douglas Stone is bestsellersauteur (Difficult Conversations), Harvard-wetenschapper en tevens ervaringsdeskundige: door het begeleiden van vele bedrijven, overheidsinstanties en salesteams, maar ook bijvoorbeeld families, wetenschappers en chirurgen, heeft Stone alle theorie in de praktijk kunnen brengen en testen.
Meer over de auteursThanks for the Feedback
The Science and Art of Receiving Feedback Well
Paperback Engels 2015 1e druk 9780670922635Samenvatting
Eigenlijk is het leven één grote feedback-sessie: elke dag krijgen we (vaak ongevraagd) advies en kritiek van vrienden, familie, collega’s, klanten, bazen, leraren, artsen en huisdieren. We weten dat het goed is om naar feed-back te luisteren en er iets mee te doen, maar we leggen het vaak naast ons neer of herkennen het überhaupt niet.
'Thanks for the Feedback' is het eerste boek dat focust op het ontvangen van feedback. Hoe komt het dat we kritiek kunnen ervaren als een aanval op onze identiteit? Waarom vinden we zo snel dat de ander ‘geen recht van spreken’ heeft? Hoeveel nuttige inzichten laten we liggen omdat ‘het nu niet het juiste moment is’?
Good feedback kunnen ontvangen heeft allerlei voordelen: je relaties worden er sterker door, je zelfvertrouwen groeit en mensen vinden het prettiger om met je samen te werken. Op humorvolle wijze en met vele praktijkvoorbeelden laten Douglas Stone en Sheila Heen zien hoe iedereen zich kan trainen in het herkennen en verwerken van feedback. Want of je nu in een grote of kleine organisatie werkt, binnen een team opereert, een relatie of een gezin hebt: feedback is en blijft een cadeautje.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Sheila Heen
Inhoudsopgave
The feedback challenge
1. Three triggers
Truth triggers
2. Seperate appreciation, coaching, and evaluation
3. First understand
4. See your blind spots
Relationship triggers
5. Don’t switchtrack
6. Identify the relationship system
Identity triggers
7. Learn how wiring and temperament
8. Dismantle distortions
9. Cultivate a growth identity
Feedback in conversation
10. How good do I have to be?
11. Navigate the conversation
12. Get going
13. Pull together
Acknowledgements
Notes ons ome relevant organizations
Notes
Road map
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan