Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Give and Take

A revolutionary approach to success

Paperback Engels 2013 1e druk 9781780224725
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen

Samenvatting

Tientallen jaren hebben mensen zich gericht op de individuele voorwaarden voor succes: passie, inzet, talent en geluk. Maar in de huidige, snel veranderende wereld is onze kans van slagen steeds meer afhankelijk van hoe we ons verhouden tot anderen. 'Give and Take' laat zien wat effectief netwerken, samenwerken, invloed uitoefenen, onderhandelen en leiderschap met elkaar gemeen hebben.

Waarom krijgen sommige mensen zoveel voor elkaar en andere niet? In een baanbrekend onderzoek kwam hoogleraar psychologie Adam Grant tot een even eenvoudige als cruciale conclusie: er zijn mensen die geven, mensen die nemen en mensen die matchen. Nemers proberen zoveel mogelijk te krijgen van anderen, matchers – de meesten van ons – streven naar een zeker evenwicht, maar gevers zijn die zeldzame mensen die anderen helpen zonder iets terug te verwachten. Het zijn gevers.

Met een overtuigende combinatie van de meest recente onderzoeksresultaten en boeiende persoonlijke verhalen biedt 'Give and Take' een revolutionaire benadering van het fenomeen succes en de kracht van geven. Aangezien de meeste mensen geen geboren gevers zijn, legt Grant niet alleen uit waarom gevers winnen, maar ook onthult hij hoe ze dat doen.

'Give and Take' is genomineerd voor de Business Book of the Year van The Financial Times en stond wekenlang in de top tien van The New York Times non-fictielijst.

Specificaties

ISBN13:9781780224725
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:365
Uitgever:Phoenix
Druk:1
Verschijningsdatum:29-4-2020

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

interview
25 jaar Management(boek - HRM door de ogen van Aukje Nauta: ‘Je bindt mensen door ze los te laten’
Paul Groothengel 25 september 2020 De integratie van psychologie, sociologie en economie heeft geleid tot het vakgebied Human Resource Management. Een vak dat qua theorievorming altijd de praktijk volgt, constateert HR-wetenschapper en - consultant Aukje Nauta. En niet altijd de erkenning krijgt die het verdient. 25 jaar HR, door de ogen van Aukje Nauta.

Over Adam Grant

Adam is al zeven jaar op rij de best beoordeelde professor aan Wharton. Als organisatiepsycholoog is hij een toonaangevend expert op het gebied van motivatie, betekenisgeving en creatief leven. Hij behoort tot meest invloedrijke managementdenkers ter wereld en staat in Fortune's 40 onder 40. Adam is de #1 New York Times bestsellerauteur van vijf boeken, waaronder 'Think Again'. Zijn TED-podcasts Re:Thinking en WorkLife zijn meer dan 65 miljoen keer gedownload, en zijn TED-talks hebben meer dan 30 miljoen views.

Andere boeken door Adam Grant

Inhoudsopgave

1. Good returns
2. The peacock and the panda
3. The ripple effect
4. Finding the diamond in the rough
5. The power of powerless communication
6. The art of motivational maintenance
7. Chump change
8. The scrooge shift
9. Out of the shadows

Index
References

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Give and Take