Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Managing Change Across Corporate Cultures

Ingenaaid Engels 2004 1e druk 9781841125787
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen

Samenvatting

'Managing Change Across Corporate Cultures' ontsluiert de mysteriën van de bedrijfscultuur door te onthullen waarom het zo'n krachtige invloed heeft op ieder aspect van de prestaties van een bedrijf. Het boek laat zien hoe u goed presterende bedrijfsculturen kunt creëren in een complexe internationale omgeving.

Specificaties

ISBN13:9781841125787
Taal:Engels
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:307
Uitgever:Capstone
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

3.0 van de 5
3 stemmen
1
0
1
0
1

Over Fons Trompenaars

Van zijn boek Riding the Waves of Culture (1994) werden inmiddels meer dan 200.000 exemplaren verkocht en het werd vertaald in meer dan 10 talen. Daarnaast schreef hij onder andere: Seven Cultures of Capitalism, Building Cross-Cultural Competence en 21 Leaders for the 21st Century (samen met Charles Hampden Turner) en hij is hoofdauteur van de serie Business Across Cultures. In de laatste Thinkers 50, het meest prestigieuze overzicht van managementgoeroes, claimt hij de 25e positie. Manfred Kets de Vries (32e plaats in dit overzicht) en Fons zijn de enige Nederlandse managementgoeroes in dit overzicht (www.thinkers50.com). Intercultureel management is het thema waar Fons Trompenaars beroemd mee is geworden. Dat hij dat thema koos, is gezien zijn achtergrond niet heel vreemd. Zijn moeder was Frans, zijn vader Nederlands en zelf werkte hij voor Shell in negen landen. Cultuurverschillen zijn hem daarom met de paplepel ingegoten. De wereld is zijn werkterrein. Hij werkte als consultant o.a. voor Shell, BP, ICI, Philips, Heineken, TRW, Mars, Motorola, General Motors, Nike, Cable and Wireless, Unicredit, Linde en Merrill Lynch. In 1989 startte hij het Centre for International Business Studies, tegenwoordig Trompenaars Hampden-Turner Intercultural Management Consulting, een consulting- en trainingorganisatie op het gebied van internationaal management. Achterliggende gedachte van Fons Trompenaars' werk is dat hij overtuigd is van het feit dat 'de onderneming die een cultuurkloof weet te overbruggen, daar beslissend concurrentievoordeel mee kan behalen'.

Andere boeken door Fons Trompenaars

Inhoudsopgave

Introduction.
Understanding corporate culture.

Existing models for understanding and mapping corporate cultures.

The reconciling corporate culture: reconciling nine dimensions of corporate culture.

Corporate culture: the international perspective.

Corporate culture and success... or failure.

Creating and changing a corporate culture.

Integrating different corporate cultures in mergers, acquisitions, joint ventures and alliances.

Deriving strength from the tension between seemingly opposite values.

Conclusion.

Bibliography.

Index.

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Managing Change Across Corporate Cultures