Fran Bambust is de bezieler van het 7E-model. Ze ontwikkelt beleids- en communicatiestrategieën en sleutelt als lid van de European Nudge Network aan methodieken voor effectief beleid.
Meer over Fran BambustEffectief gedrag veranderen met het 7E-model
Sociale marketing: meer dan een folder en een bussticker
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9782509023896Samenvatting
Herkent u volgende problemen?
-Bezoekers blijven over het gras wandelen, ondanks de bordjes.
-Amper enkele weken na uw zwerfvuilcampagne liggen er opnieuw overal blikjes.
-Acties via Twitter en Facebook halen niets uit: jongeren vinden hun weg naar de culturele activiteiten in de gemeente maar niet.
-U promoot steevast het gebruik van de fiets en het openbaar vervoer, maar dit lijkt het autogebruik maar niet te doen afnemen.
-De vernieuwde procedure maakt geen verschil: erg weinig ouderen schrijven in op onze maaltijden aan huis.
Ondanks talrijke sensibiliserings- en communicatiecampagnes blijven mensen steeds weer het ‘foute’ gedrag stellen. Want tussen weten en doen gaapt een kloof van verleidingen en gewoontes.
De publicatie 'Effectief gedrag veranderen met het 7E-model' leert u precies hoe u dit probleem kan aanpakken. Dankzij een doordacht beleid gebaseerd op nudging en keuzeoptimalisatie en gerichte communicatie op maat kan u uw doelgroep op subtiele wijze de goede richting uitduwen zodat hun gedrag blijvend verandert. Het 7E-model is een duidelijk en praktisch werkinstrument om beleid en communicatie te realiseren met blijvende impact.
Vlaams Minister-President Geert Bourgeois, Beleidsnota 2014-2019: "Het 7E-model heeft zijn deugdelijkheid bewezen. We stimuleren het gebruik ervan door vorming en netwerking."
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Woord vooraf
Inleiding
Wegwijzer
1. De mise-en-place
2. Envision: bepaal het doel
3. Explore: verken je doelgroep
4. 7E-design: bouw je ingreep
5. Envelop: betrek en ontvouw
6. Evaluatie – test, leer, pas aan
7. Het 7E-model in de praktijk: 3 cases
8. Bijlagen
Bibliografie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan