Lees verder
Jan Heuvel is directeur strategie & innovatie bij SAMR Marktvinders. Hij stond als consultant aan de basis van talrijke vernieuwende en bewezen succesvolle concepten voor dienstverlenende organisaties in binnen- en buitenland.
Meer over Jan HeuvelDe onweerstaanbaarheidstheorie
Verleid en scoor bij je klant
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789024427307Samenvatting
Genomineerd PIM Marketing Literatuur Prijs 2019
Nu alles een commodity wordt, zit er maar één ding op: vernieuwen en zo een onweerstaanbaar bedrijf worden.
De Onweerstaanbaarheidstheorie geeft inzicht in en oplossingen voor de belangrijkste vraag waarmee bedrijven worden geconfronteerd: hoe kun je ontsnappen aan de commodity-valkuil? Het goede nieuws is: je kunt het zelf. Mensen zien maar een op de zeven merken als onmisbaar in hun leven. De rest is commodity. Hoe word en blijf je als bedrijf en als merk relevant in een situatie waarin concurrenten inzetten op de race to the bottom en waarin de wereld ook nog eens verandert met de snelheid van het geluid?
Om hieruit te ontsnappen, moet je anders gaan denken. Innoveren dus. Innovatie wordt door velen gezien als het exclusieve domein van een elite van creatievelingen en technici. Een kostbare denkfout: je eigen potentieel is ongelofelijk sterk. Iedereen die empathisch kan denken en die het juiste kookboek heeft, kan komen tot baanbrekende businessconcepten.
'De Onweerstaanbaarheidstheorie' is zowel een strategieboek als een inspiratieboek. Het maakt innovatiedenken inzichtelijk en laat concrete innovatiekansen zien. Primair geschreven voor dienstverlenende bedrijven, maar even relevant voor de producten- en de non-profitsector, en de overheid. Dit boek is bedoeld om gezonde business te creëren en de wereld een beetje beter te maken voor ons allemaal.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jan Heuvel
Inhoudsopgave
THE BAD NEWS
Commodity is een hardnekkig fenomeen
1. De commodity-valkuil heeft twee vaders 15
-Over rationaliteit en digitalisering
2. Commodity – dat zijn we zelf 19
-Kijk naar je managerial self en wees eerlijk
3. Het diensten-disaster 23
-Juist voor serviceverleners is het vinden van een unieke plek cruciaal én ongelofelijk moeilijk The good news
THE GOOD NEWS
Commodity is te tackelen
4. Onweerstaanbaar is maakbaar 29
-Denk als een driesterrenchef
5. Onweerstaanbaar is definieerbaar 31
-De vijf ingrediënten
6. Eenvoud is onweerstaanbaar en te beredeneren 47
-Complexiteit is vijand nr. 1
7. Wie jij bent, maakt je onweerstaanbaar 51
-Jouw DNA is uniek: vind het, benoem het en gebruik het
8. Anders kijken, anders denken: nieuwe marktkansen ontdekken 61
-Maar liefst twaalf (12!) manieren om een baanbrekend inzicht te krijgen
9. De drie onweerstaanbare benefits van je strategic sweetspot 77
DE ONWEERSTAANBAARHEIDSTHEORIE
Vijftien concrete ontsnappingsroutes
START
10. De drie grote ontsnappingsroutes 85
11. De twee niveaus waarop je het verschil kunt maken 87
GAME ON!
12. Je kiest ontsnappingsroute 1: productinnovatie 95
13. Je kiest ontsnappingsroute 2: service-innovatie 105
14. Je kiest ontsnappingsroute 3: marketinginnovatie 119
Epiloog 141
Over de auteur 143
Eindnoten 145
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan