Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Marketing 3.0
Marketing 3.0
Philip Kotler

Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago.

Meer over de auteurs
Marian Dingena: ‘Strategische klanten leveren niet alleen veel op, ze dagen je ook uit’ Paul Groothengel 2 maart 2016 Verkoop wordt steeds minder het domein van de snelle types die alles in de strijd gooien om de deal maar te kunnen sluiten. Diepgaande allianties sluiten met je strategische klanten, meedenken met hun processen, en jouw mensen stationeren bij de klant. Dát is de toekomst van het verkoopvak, beschrijft Marian Dingena, oprichter van MPCN Action Learning & Business Coaching, in Transformational Sales, making a difference with strategic customers.  Lees het volledige artikel
Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan

Marketing 3.0

Vind de klik met je klant

Gebonden Nederlands 2010 1e druk 9789052617886
Voormalig top 100Totaal 110 dagen
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

In Marketing 1.0 stond het product centraal. Marketing 2.0 draaide om de klant. Nu is het tijd voor de volgende stap. In 'Marketing 3.0' neemt marketinggoeroe Philip Kotler u mee naar het volgende niveau van marketing waar klanten meer zijn dan alleen consumenten. Klanten kiezen bedrijven en producten tegenwoordig op basis van diepere behoeften, zoals de mogelijkheid om mee te doen, creatief te zijn, deel uit te maken van een gemeenschap. En uit idealisme. De traditionele marketingmodellen en - principes sluiten hier niet meer op aan.

'Marketing 3.0' laat zien hoe u klanten én medewerkers - die bewuster, actiever en invloedrijker zijn dan ooit - als integraal onderdeel van uw marketing- en businessstrategie benadert en proactief kunt inzetten. U leert uw marketingstrategieën te vertalen naar de belangrijkste normen en waarden van uw doelgroep om zo een onoverbrugbaar concurrentievoordeel te realiseren.

Dit langverwachte boek onthult de toekomst van marketing en laat zien
- waarom opvallend veel marketeers blijven hangen in het verleden;
- welke vooruitstrevende bedrijven Marketing 3.0 al in de praktijk brengen;
- hoe u uw missie, visie en waarden kunt delen met uw belangrijkste belanghebbenden: klanten, werknemers, distributeurs, handelaren en leveranciers.

Marketing 3.0 - Maak van de wereld een betere plek

Specificaties

ISBN13:9789052617886
Trefwoorden:marketing, strategie, concurrentievoordeel, strategische marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:192
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:1-9-2010
Hoofdrubriek:Marketing
Jongbloed:Bedrijfskunde algemeen [management; marketing; leidinggeven]

Lezersrecensies

4.3 van de 5
11 stemmen
5
4
2
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (2)

interview
Marian Dingena: ‘Strategische klanten leveren niet alleen veel op, ze dagen je ook uit’
Paul Groothengel 2 maart 2016 Verkoop wordt steeds minder het domein van de snelle types die alles in de strijd gooien om de deal maar te kunnen sluiten. Diepgaande allianties sluiten met je strategische klanten, meedenken met hun processen, en jouw mensen stationeren bij de klant. Dát is de toekomst van het verkoopvak, beschrijft Marian Dingena, oprichter van MPCN Action Learning & Business Coaching, in Transformational Sales, making a difference with strategic customers. 
Artikel lezen
interview
Philip Kotler: ‘Aandeelhouders-waarde maximaliseren is achterhaald’
Jeroen Ansink 18 oktober 2010 Ondernemingen worden steeds meer afgerekend op hun normen en waarden, stelt de Amerikaanse marketinggoeroe Philip Kotler in zijn nieuwe boek ‘Marketing 3.0’. Managers moeten dan ook gaan denken vanuit een stakeholdersmodel met verschillende marketingstrategieën. ‘De wereld een betere plek maken kan heel winstgevend zijn.’
Artikel lezen

Over Philip Kotler

Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago. Hij is auteur en coauteur van onder andere 'Social Marketing', 'Marketing Places', 'The Marketing of Nations' en 'Marketing Management', dat door de Financial Times wordt gerekend tot de 50 beste bedrijfskundige boeken. Kotler was de eerste die is verkozen als Leader in Marketing Thought door de leden van de American Marketing Association. Tevens heeft Kotler belangrijke prijzen toegekend gekregen, zoals de Paul D. Converse Award, De Steuart Henderson Britt Award, de Distinguished Marketing Educator Award, de Prize for Marketin Excellence, de Charles Coolidge Parling Marketing Award en de Marketing Educator of the Year Award. Kotler bezit tevens een ere-doctoraat aan de universiteiten van Stockholm, Zürich en aan de School of Economics in Athene en Krakau.

Andere boeken door Philip Kotler

Bekijk alle boeken

Over Hermawan Kartajaya

Hermawan Kartajaya is oprichter en executive chairman van MarkPlus, Inc., en een van de ‘50 Goeroes die de toekomst van marketing hebben vormgegeven’, volgens het Chartered Institute of Marketing, Verenigd Koninkrijk. Ook ontving Hermawan de Distinguished Global Leadership Award van de Pan-Pacific Business Association aan de Universiteit van Nebraska-Lincoln. Hij is de huidige president van de Asia Council for Small Business – een regionale raad van ondernemingen en afdelingen van de International Council for Small Business – en medeoprichter van de Asia Marketing Federation.

Andere boeken door Hermawan Kartajaya

Bekijk alle boeken

Over Iwan Setiawan

Iwan Setiawan is chief operating officer van MarkPlus, Inc. (www.markplusinc.com), waar hij bedrijven helpt met het ontwerpen van hun marketingstrategieën. Hij is een regelmatig schrijver en spreker en tevens hoofdredacteur van Marketeers (www.marketeers.com). Iwan behaalde een MBA aan de Kellogg School of Management van Northwestern University en een BEng aan de University of Indonesia.

Andere boeken door Iwan Setiawan

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

Deel I: Trends
1. Welkom bij Marketing 3.0
1.1 Waarom Marketing 3.0?
1.2 Het tijdperk van participatie en samenwerkingsgerichte marketing
1.3 Het tijdperk van de globaliseringsparadox en culturele marketing
1.4 Het tijdperk van creativiteit en human spirit-marketing
1.5 Marketing 3.0: samenwerkingsgericht, cultureel en spiritueel

2. Toekomstmodel voor Marketing 3.0
2.1 De afgelopen zestig jaar in marketing: een korte terugblik
2.2 De toekomst van marketing: niet verticaal maar horizontaal
2.3 Verschuiving naar human spirit: het 3i-model
2.4 Verschuiving naar waardengestuurde marketing
2.5 Marketing 3.0: De betekenis van marketing en de marketing van betekenis

Deel II: Strategie
3. De missie verkopen aan consumenten
3.1 Consumenten zijn de nieuwe eigenaren van merken!
3.2 Definitie van een goede missie
3.3 Een verhaal dat mensen raakt
3.4 Samenvatting: belofte van transformatie, aansprekende verhalen en consumentenbetrokkenheid

4. Je bedrijfswaarden verkopen aan werknemers
4.1 Waarden onder vuur
4.2 Een definitie van waarden
4.3 Waarden zullen je goed doen
4.4 De daad bij het woord voegen
4.5 Samenvatting: gedeelde waarden en gangbaar gedrag

5. Je waarden ‘verkopen’ aan channelpartners
5.1 Groeimigratie en de noodzaak tot samenwerking
5.2 Channelpartners in Marketing 3.0
5.3 Samenvatting: waardengestuurde channelsamenwerking

6. Je visie verkopen aan aandeelhouders
6.1 Kortetermijndenken schaadt de economie
6.2 Een duurzaamheidsvisie betekent aandeelhouderswaarde voor de lange termijn
6.3 Duurzaamheid en aandeelhouderswaarde
6.4 Een visionaire strategie verkopen
6.5 Samenvatting: bedrijfscase voor Marketing 3.0

Deel III: Toepassing
7. Sociaal-culturele transformatie bewerkstelligen
7.1 Verkopen aan de postgroeimarkt
7.2 Van filantropie naar transformatie
7.3 Drie stappen naar transformatie
7.4 Samenvatting: transformatie onderdeel maken van het karakter van je bedrijf

8. Ondernemers voor opkomende markten creëren
8.1 Van piramide naar diamant, van hulp naar ondernemerschap
8.2 Drie noodzakelijke factoren en vier vereisten
8.3 De betekenis van social business enterprise
8.4 Marketing voor armoedebestrijding
8.5 Samenvatting: armoedebestrijding door het bevorderen van ondernemerschap

9. Streven naar milieubehoud
9.1 Drie actoren bij milieubehoud
9.2 De samenwerking tussen de vernieuwer, de investeerder en de verspreider
9.3 Op welke community’s richt je je met groene marketing?
9.4 Samenvatting: groene innovatie voor meer duurzaamheid

10. Alles op een rijtje
10.1 Tien credo’s van Marketing 3.0
10.2 Credo 1: Houd van je klanten, heb respect voor je concurrenten
10.3 Credo 2: Wees alert op verandering, sta klaar om je bedrijf te transformeren
10.4 Credo 3: Bewaak je naam, wees duidelijk over wie je bent
10.5 Credo 4: Klanten zijn divers; ga eerst naar degenen die het meeste van je bedrijf kunnen profiteren
10.6 Credo 5: Bied altijd een goed product tegen een redelijke prijs
10.7 Credo 6: Zorg dat je producten altijd beschikbaar zijn en zeg het voort
10.8 Credo 7: Haal klanten binnen, houd ze binnen en help ze hun klandizie te vergroten
10.9 Credo 8: Wat voor bedrijf je ook hebt, zie het als een dienstverlenend bedrijf
10.10 Credo 9: Blijf je bedrijfsprocessen verfijnen in termen van kwaliteit, kosten en levering
10.11 Credo 10: Verzamel relevante informatie, maar gebruik je gezonde verstand bij het nemen van een beslissing
10.12 Marketing 3.0: Het wordt tijd om de stap te wagen!

Noten
Over de auteurs
Register

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Hebbes!
    Adriaan Oomen
    Hebbes!
    € 29,95
  • Marketing
    Steven Van Belleghem
    Marketing
    € 49,99
  • Zag: the number 1 strategy of high-performance brands
    Marty Neumeier
    Zag: the number 1 strategy of high-performance brands
    € 33,34
  • Marketing is geen reclame
    Krijn de Best
    Marketing is geen reclame
    € 26,95
  • Multichannel Marketing
    Akin Arikan
    Multichannel Marketing
    € 33,74
  • Citymarketing voorbij de hype
    Gert-Jan Hospers
    Citymarketing voorbij de hype
    € 46,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing 3.0

        Marketing 3.0
        Philip Kotler , Hermawan Kartajaya , Iwan Setiawan
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Marketing 3.0

        Verwijder uw beoordeling