Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago.
Meer over de auteursMarketing 3.0
Vind de klik met je klant
Gebonden Nederlands 2010 1e druk 9789052617886Samenvatting
In Marketing 1.0 stond het product centraal. Marketing 2.0 draaide om de klant. Nu is het tijd voor de volgende stap. In 'Marketing 3.0' neemt marketinggoeroe Philip Kotler u mee naar het volgende niveau van marketing waar klanten meer zijn dan alleen consumenten. Klanten kiezen bedrijven en producten tegenwoordig op basis van diepere behoeften, zoals de mogelijkheid om mee te doen, creatief te zijn, deel uit te maken van een gemeenschap. En uit idealisme. De traditionele marketingmodellen en - principes sluiten hier niet meer op aan.
'Marketing 3.0' laat zien hoe u klanten én medewerkers - die bewuster, actiever en invloedrijker zijn dan ooit - als integraal onderdeel van uw marketing- en businessstrategie benadert en proactief kunt inzetten. U leert uw marketingstrategieën te vertalen naar de belangrijkste normen en waarden van uw doelgroep om zo een onoverbrugbaar concurrentievoordeel te realiseren.
Dit langverwachte boek onthult de toekomst van marketing en laat zien
- waarom opvallend veel marketeers blijven hangen in het verleden;
- welke vooruitstrevende bedrijven Marketing 3.0 al in de praktijk brengen;
- hoe u uw missie, visie en waarden kunt delen met uw belangrijkste belanghebbenden: klanten, werknemers, distributeurs, handelaren en leveranciers.
Marketing 3.0 - Maak van de wereld een betere plek
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Philip Kotler
Over Hermawan Kartajaya
Over Iwan Setiawan
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel I: Trends
1. Welkom bij Marketing 3.0
1.1 Waarom Marketing 3.0?
1.2 Het tijdperk van participatie en samenwerkingsgerichte marketing
1.3 Het tijdperk van de globaliseringsparadox en culturele marketing
1.4 Het tijdperk van creativiteit en human spirit-marketing
1.5 Marketing 3.0: samenwerkingsgericht, cultureel en spiritueel
2. Toekomstmodel voor Marketing 3.0
2.1 De afgelopen zestig jaar in marketing: een korte terugblik
2.2 De toekomst van marketing: niet verticaal maar horizontaal
2.3 Verschuiving naar human spirit: het 3i-model
2.4 Verschuiving naar waardengestuurde marketing
2.5 Marketing 3.0: De betekenis van marketing en de marketing van betekenis
Deel II: Strategie
3. De missie verkopen aan consumenten
3.1 Consumenten zijn de nieuwe eigenaren van merken!
3.2 Definitie van een goede missie
3.3 Een verhaal dat mensen raakt
3.4 Samenvatting: belofte van transformatie, aansprekende verhalen en consumentenbetrokkenheid
4. Je bedrijfswaarden verkopen aan werknemers
4.1 Waarden onder vuur
4.2 Een definitie van waarden
4.3 Waarden zullen je goed doen
4.4 De daad bij het woord voegen
4.5 Samenvatting: gedeelde waarden en gangbaar gedrag
5. Je waarden ‘verkopen’ aan channelpartners
5.1 Groeimigratie en de noodzaak tot samenwerking
5.2 Channelpartners in Marketing 3.0
5.3 Samenvatting: waardengestuurde channelsamenwerking
6. Je visie verkopen aan aandeelhouders
6.1 Kortetermijndenken schaadt de economie
6.2 Een duurzaamheidsvisie betekent aandeelhouderswaarde voor de lange termijn
6.3 Duurzaamheid en aandeelhouderswaarde
6.4 Een visionaire strategie verkopen
6.5 Samenvatting: bedrijfscase voor Marketing 3.0
Deel III: Toepassing
7. Sociaal-culturele transformatie bewerkstelligen
7.1 Verkopen aan de postgroeimarkt
7.2 Van filantropie naar transformatie
7.3 Drie stappen naar transformatie
7.4 Samenvatting: transformatie onderdeel maken van het karakter van je bedrijf
8. Ondernemers voor opkomende markten creëren
8.1 Van piramide naar diamant, van hulp naar ondernemerschap
8.2 Drie noodzakelijke factoren en vier vereisten
8.3 De betekenis van social business enterprise
8.4 Marketing voor armoedebestrijding
8.5 Samenvatting: armoedebestrijding door het bevorderen van ondernemerschap
9. Streven naar milieubehoud
9.1 Drie actoren bij milieubehoud
9.2 De samenwerking tussen de vernieuwer, de investeerder en de verspreider
9.3 Op welke community’s richt je je met groene marketing?
9.4 Samenvatting: groene innovatie voor meer duurzaamheid
10. Alles op een rijtje
10.1 Tien credo’s van Marketing 3.0
10.2 Credo 1: Houd van je klanten, heb respect voor je concurrenten
10.3 Credo 2: Wees alert op verandering, sta klaar om je bedrijf te transformeren
10.4 Credo 3: Bewaak je naam, wees duidelijk over wie je bent
10.5 Credo 4: Klanten zijn divers; ga eerst naar degenen die het meeste van je bedrijf kunnen profiteren
10.6 Credo 5: Bied altijd een goed product tegen een redelijke prijs
10.7 Credo 6: Zorg dat je producten altijd beschikbaar zijn en zeg het voort
10.8 Credo 7: Haal klanten binnen, houd ze binnen en help ze hun klandizie te vergroten
10.9 Credo 8: Wat voor bedrijf je ook hebt, zie het als een dienstverlenend bedrijf
10.10 Credo 9: Blijf je bedrijfsprocessen verfijnen in termen van kwaliteit, kosten en levering
10.11 Credo 10: Verzamel relevante informatie, maar gebruik je gezonde verstand bij het nemen van een beslissing
10.12 Marketing 3.0: Het wordt tijd om de stap te wagen!
Noten
Over de auteurs
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan