Jos Claessens is expert in strategie-uitvoering. Dat werd zij na leerrijke omzwervingen in Japan, België en de werelden van strategie, marketing, pr, verkoop en dienstverlening.
Meer over Jos ClaessensDagboek van bewust leiderschap
resultaat = strategie x uitvoering x verandering
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789082952001Samenvatting
Donkere wolken hangen boven mHealth. Het medisch-technologisch bedrijf is opgebrand en slechte resultaten tonen aan dat de leiding een potje heeft gemaakt van strategie-uitvoering. Als fraude wordt ontdekt, raakt alles in een stroomversnelling. De voortvarende interimmer Anna van Gemeren weet het tij snel te keren. Ze brengt bewustwording in de organisatie, een les die ze zelf leerde door een levensveranderende burn-out.
"De meeste boeken over organisatiekunde en leiderschap zijn een rationele analyse: een eenzijdige momentopname die slechts de buitenkant van een organisatie weergeeft. Dit is een beperkt inzicht, omdat het in organisaties om mensen met een hart en ziel gaat. … Een ijsberg geeft een duidelijk beeld van een organisatie. … De rijkdom van dit boek is dat Jos Claessens in staat is de onzichtbare onderkant van de ijsberg voor iedereen herkenbaar te maken." - Paul de Blot SJ, Hoogleraar Business Spiritualiteit, Business Universiteit Nyenrode.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jos Claessens
Inhoudsopgave
voorwoord
1 organisatie
1.1 introductie
1.2 de opdracht - luisteren en vragen
1.3 eerste indruk - beleven en evalueren
1.4 het fundament - gronden en kiezen
2 strategie
2.1 analyse - van rationeel naar emotioneel
2.2 visie - met de blik op de horizon
2.3 missie - naar de stip op de horizon
2.4 doelen - gerichte stappen naar de stip
3 uitvoering
3.1 doelen - concrete stappen naar de stip
3.2 acties - vele handen maken licht werk
3.3 resultaat - de wet van oorzaak en gevolg
3.4 analyse - van emotioneel naar rationeel
4 verandering
4.1 het vermogen - willen en durven
4.2 denken en voelen - van onbewust naar bewust
4.3 leren en groeien - worden en zijn
4.4 conclusie
dankwoord
personages
organogrammen
resultaatwijzers
resultaatmethode
eindnoten
bibliografie
colofon
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan