Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Sterk digitaal merk

Waarom merkbouwen ineens bovenaan de agenda van CMO’s staat

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2022 1e druk 9789089656513
Voormalig top 100Totaal 222 dagen
Verkooppositie 2624Hoogste positie: 14
Direct te downloaden

Samenvatting

Winnaar PIM Marketing Literatuur Prijs 2022

Digitaal richtte zich lang op kliks en data. Merkbouwen leek weggegooid geld. Ineens staan merken bovenaan de agenda van CMO's. Wat is er gebeurd en wat kun jij hiervan leren? Hoe wordt je merk succesvol in het digitale tijdperk? Wat moet je anders doen? Wat juist niet?

Ingmar de Lange hielp meer dan 100 bekende merken met hun merkstrategie. Hij doceert aan Nyenrode, Beeckestijn, EURIB en NIMA. In dit boek deelt hij al zijn kennis. Fris, scherp en onderbouwd.

Specificaties

ISBN13:9789089656513
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:336
Druk:1
Verschijningsdatum:7-10-2022
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Sterk digitaal merk - ‘Must read voor iedere commercieel professional
Thomas Cech | 5 september 2023
In ‘Sterk digitaal merk’ neemt Ingmar de Lange je mee in de hedendaagse wereld van merkbouwen. Dit doet hij op uitzonderlijk prettige en overzichtelijke wijze. Onderbouwd met de laatste theorieën op het gebied van digitale marketing, merkbouwen, merkactivatie, psychologische inzichten en nog veel meer interessants. 
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
3 stemmen
3
0
0
0
0

Interviews en artikelen (2)

interview
Digitale marketing heeft van alles veranderd, maar niet onze hersenen
Bas Hakker 18 november 2022 Er zijn in de marketingwereld momenteel twee grote stromingen. Aan de ene kant ondernemers en marketeers die geloven in groot worden via Google en Facebook/Meta en aan de ander kant mensen die vasthouden aan grote, bijna klassieke campagnes. Met ‘Sterk digitaal merk’ zoekt Ingmar de Lange echter de overlap tussen die twee werelden.
preview
Sterk digitaal merk - Waarom merkbouwen ineens bovenaan de agenda van CMO’s staat
13 oktober 2022 In het digitale tijdperk werd merkbouwen lang als weggegooid geld gezien. Want zeg eens eerlijk: waarom zou je met hagel op een paar muggen schieten? Vernuftige robotos tonen je banner precies op het moment dat een klant in de markt is voor jouw product. Dan heb je direct resultaat! Toch heeft digitale marketing een belangrijke ommekeer gemaakt.

Over Ingmar de Lange

Ingmar de Lange hielp meer dan 100 bekende merken met hun merkstrategie. Zijn boek Sterk Digitaal Merk werd gekozen tot Marketingboek van 2022 door de PIM Marketing Literatuurprijs! Hij doceert aan Nyenrode, Beeckenstijn, EURIB, Iris Academy en Nima, en publiceert veel, bijvoorbeeld op Marketingsfacts en Frislicht. Hij is oprichter van Mountview, het bureau voor merkstrategie.

Andere boeken door Ingmar de Lange

Inhoudsopgave

Vraag en antwoord

0. Waarom dit boek?
Eenvoud is lastig, zeker als het ingewikkeld wordt. 8

1. Hoe krijgt je merk een scherpe basis?
Wat is het belang van simpel? 16
Waarom vertrouwen mensen op merken? 17
Welk verschil maakt een merk voor je bedrijf? 27

2. Hoe creëert je merk kracht in dynamiek?
Wat is het belang van scherp? 40
Hoe krijgt je merk een iconische positionering? 41
Hoe slijp je jouw propositie scherp? 60
Hoe houd je je merkportfolio strak? 80
Hoe gebruik je framing in je voordeel? 91

3. Hoe zorgt je merk voor binding?
Wat is het belang van energie? 104
Hoe laat je emotie voor je werken? 105
Hoe maak je jouw merkverhaal spannend? 114
Wat betekent jouw merk voor de maatschappij? 125

4. Hoe haalt je merk het meeste uit digitaal?
Wat is het belang van vernieuwing? 138
Hoe goed werkt Groei-marketing? 139
Waarom draait digitaal meer om doen dan om zeggen? 154
Waarom heeft digitaal minder reclame nodig? 173
Waarom maken digitale aanvoerders toch weer reclame? 191
Hoe mix je merkbouwen met Performance Marketing? 211
Waarom speelt digitaal grote merken in de kaart? 229
Hebben Amazon en Google merken overbodig gemaakt? 234
Wat hebben merkbouwers aan big data? 251
Wat doet AI voor je merk? 263

5. Hoe creëert je merk concreet resultaat?
Wat is het belang van concreetheid? 274
Hoe breng je jouw strategie snel tot leven? 276
Hoeveel budget heb je nodig? 289
Wat als je geen budget hebt? 303
Hoe meet je het effect van je merk? 309
Hoe krijg je je organisatie mee? 324

Waar baseer ik dat allemaal op?
Wat is het belang van onderbouwing? 334

Eindnoten 338

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Sterk digitaal merk