Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken IT-management / ICT CIO 3.0 – Leiden met digitale transformatie
CIO 3.0 – Leiden met digitale transformatie
Karin Zwiggelaar

Karin Zwiggelaar is sinds 1989 als adviseur verbonden aan M&I/Partners, adviesbureau voor management en informatie te Zeist.

Meer over de auteurs
CIO 3.0 – Leiden met digitale transformatie 23 november 2023 ‘CIO 3.0 - Leiden met Digitale Transformatie’ van Karin Zwiggelaar en Antoon van Luxemburg biedt handvatten voor eenieder die succes wil behalen in het digitale tijdperk. Het is een volledig herziene en geactualiseerde versie van het succesvolle boek ‘CIO 3.0 – Het verschil maken bij digitale transformatie’ uit 2016. De auteurs vertellen erover in deze preview. Lees het volledige artikel
Karin Zwiggelaar, Antoon van Luxemburg

CIO 3.0 – Leiden met digitale transformatie

Paperback Nederlands 2023 2e druk 9789401811019
32 stemmen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 1380Hoogste positie: 28
Paperback | NL € 45,73 E-book | NL € 45,73 E-book | NL € 45,73
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen
45,73
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

We leven in een tijd waarin sprake is van ingrijpende maatschappelijke, economische en technologische veranderingen. We mogen deze veranderingen gerust disruptief (verstorend, ontwrichtend) noemen. Hele sectoren worden getroffen; de gevolgen zijn ingrijpend en vormen een existentiële bedreiging voor veel organisaties en bedrijven. Dat geldt voor alle sectoren: de zorg, overheid, onderwijs, landbouw, energie, banken, enzovoort. Kort gezegd: de samenleving staat onder druk en grote veranderingen komen op ons af.

De informatie- en communicatietechnologie (ICT) ontwikkelt zich in een adembenemend tempo: internet, mobiele apparaten, data-analyse, cloud, sensoren en kunstmatige intelligentie (AI). De afgelopen drie jaar waren er meer ontwikkelingen dan de vijftien jaar hiervoor.

In historisch perspectief ontwikkelt ICT zich van een ondersteunende functie, naar een functie die het succes of falen van de organisatie bepaalt. Sterker nog, ICT wordt leidend bij de inrichting van de organisatie.
Deze ontwikkeling kent drie fasen:
- ICT 1.0: ICT-functie als technisch bolwerk.
- ICT 2.0: ICT-functie als bruggenbouwer tussen business en ICT.
- ICT 3.0: ICT-functie als integraal en strategisch onderdeel van de business.

In de wereld van ICT 3.0 is digitaal werken en communiceren standaard onderdeel van het primaire proces en de bedrijfsstrategie. De klant staat centraal, fysieke en digitale dienstverlening versterken elkaar, er wordt een unieke klantervaring geboden en de producten en diensten innoveren met de wensen van klanten mee. Veel organisaties zijn al onderweg naar dit toekomstscenario.

De functie van Chief Information Officer (CIO) evolueert mee, van CIO 1.0, naar CIO 2.0 en CIO 3.0. Van dienstverlenende functie met beperkte invloed (CIO 1.0 en 2.0) naar een vanzelfsprekende leiderschapsfunctie in de business (CIO 3.0).

De CIO 3.0 richt zich op technologische innovatie en business-transformatie om de digitale toekomst van de organisatie vorm te geven. Tegelijkertijd onderkent de CIO 3.0 de kracht van ICT-commodities en regelt de noodzakelijke beschikbaarheid, snelheid, wendbaarheid en schaalbaarheid van de ICT-omgeving als essentiële voorwaarden voor de business. Dit kan zelfs leiden tot het afschaffen van de interne ICT-afdeling.

De CIO 3.0 doet het niet alleen. De rol van bestuur en businessmanagement is cruciaal voor het geven van sturing aan de business-transformatie van de organisatie naar de digitale toekomst. Dit vraagt betrokkenheid en leiderschap. Deze rol ontwikkelt zich via bewustwording naar een leidende rol. Dit betekent eveneens het ontwikkelen van de juiste mindset en competenties bij medewerkers en management om met de organisatie het verschil te blijven maken in een digitale wereld.

Deze tweede volledig herziene en geactualiseerde druk geeft op heldere wijze inzicht in digitale transformatie, maakt aan iedereen duidelijk waar hij of zij zelf en/of de organisatie zich bevindt in deze ontwikkeling en welke vervolgstappen naar de digitale toekomst kunnen worden gezet.

Trefwoorden

digitale transformatie   cio   leiderschap   ict   strategie   digitaal leiderschap   innovatie   verandering   business en ict-alignment   disruptie   digitale economie   organisatieverandering   ict 3.0   wendbaarheid   technologische ontwikkelingen   digitale strategie   klantervaring   digital native   cultuurverandering   verandermanagement   artificial intelligence   digitaal bewustzijn   cloudtechnologie   bestuur   digitale capabilities   ecosystemen   deeleconomie   data-gedreven organisatie   agile   digitale vaardigheden  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789401811019
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:220
Uitgever:Van Haren Publishing B.V.
Druk:2
Verschijningsdatum:5-12-2023
Hoofdrubriek:IT-management / ICT, Strategisch management

Expertrecensies (7)

recensie
CIO 3.0 – Leiden met digitale transformatie ‘Helpt klokken gelijk te zetten’
Christel Deckers | 22 maart 2024
Wie kent niet de mislukte ICT-projecten die uit de planning liepen, heel veel geld hebben gekost en uiteindelijk niets opleverden? Karin Zwiggelaar en Antoon van Luxemburg zijn duidelijk over de oorzaak: Een organisatie die geen strategie en visie heeft rond digitale transformatie, zal het niet overleven.
Lees verder
recensie
CIO 3.0 - Het verschil maken bij digitale transformatie
Gerhart van Dorp | 22 september 2016
Informatietechnologie ontwikkelt zich in razend tempo, of zoals Karin Zwiggelaar en Antoon van Luxemburg in hun boek ‘CIO 3.0’, stellen: ‘technologie staat in de hoogste versnelling’. Technologie speelt een sleutelrol bij de het experimenteren met en transformeren naar nieuwe bedrijfsmodellen. De auteurs van dit boek houden een spiegel voor welke impact dit heeft op de functie van Chief Information Officer.
Lees verder
recensie
CIO 3.0 - Succesvolle vernieuwing van de business
Melle de Vries | 19 september 2016
Het is geen nieuws dat we leven in een zeer dynamisch tijdperk met een steeds belangrijkere rol voor ICT. Organisaties hebben mensen nodig die de hiermee gepaard gaande transities kunnen vormgeven om succesvol te zijn.
Lees verder
recensie
CIO 3.0 - Voorkom uw Kodak-moment
Daan Koot | 6 september 2016
De wereld verandert snel en organisaties moeten mee veranderen om het hoofd boven water te houden. In CIO 3.0 schetsen Karin Zwiggelaar en Antoon van Luxemburg de context van die veranderende wereld, de invloed van de digitalisering op de organisaties en de consequenties voor de bedrijfsvoering. Zij pleiten voor de aansturing van ICT op C-nivo in de organisatie om deze verandering het hoofd te bieden.
Lees verder
recensie
CIO 3.0 - Dichtbij de top
Rudolf Berends | 29 augustus 2016
De snel voortschrijdende ontwikkelingen in ICT en de toenemende impact op de bedrijfsvoering biedt tegenwoordig vele uitdagingen, kansen en risco's voor iedere organisatie.
Lees verder
recensie
CIO 3.0
Maria Genova | 4 augustus 2016
CIO 3.0 Het verschil maken bij digitale transformatie is een boek over de veranderende rol van ict-managers. Auteurs Karin Zwiggelaar en Antoon van Luxemburg geven goede handvatten voor de veranderingen en laten aan de hand van voorbeelden zien waarom die hard nodig zijn
Lees verder
recensie
CIO 3.0 - Het verschil maken bij digitale transformatie
Roland Ettema | 19 juli 2016
CIO 3.0 - Het verschil maken bij digitale transformatie van Karin Zwiggelaar en Antoon van Luxemburg is een zeer goed leesbaar boek. De structuur is logisch, de argumenten zijn prima geordend.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
32 stemmen
28
3
1
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (4)

preview
CIO 3.0 – Leiden met digitale transformatie
23 november 2023 ‘CIO 3.0 - Leiden met Digitale Transformatie’ van Karin Zwiggelaar en Antoon van Luxemburg biedt handvatten voor eenieder die succes wil behalen in het digitale tijdperk. Het is een volledig herziene en geactualiseerde versie van het succesvolle boek ‘CIO 3.0 – Het verschil maken bij digitale transformatie’ uit 2016. De auteurs vertellen erover in deze preview.
Artikel lezen
achtergrond
Digitale transformatie vraagt verandering van de hele organisatie
Antoon van Luxemburg 2 september 2016 Om als organisatie het verschil te maken bij digitale transformatie is verandering van de gehele organisatie noodzakelijk. Digitale transformatie begint bij betrokkenheid van het management van de organisatie en niet bij de CIO of de ICT-functie alleen. Digitale transformatie gaat immers slechts voor een klein deel over nieuwe technologie, de crux van de transformatie ligt bij de menskant en daarmee bij de sociale innovatie.
Artikel lezen
achtergrond
ICT 3.0: een leidende en disruptieve rol voor ICT in business
Antoon van Luxemburg 22 juni 2016 De informatie- en communicatietechnologie (ICT) ontwikkelt zich in adembenemend tempo: internet, mobiele apparaten, sociale toepassingen, cloud en analysesoftware.
Artikel lezen
preview
Preview - CIO 3.0 - Het verschil maken bij digitale transformatie
Antoon van Luxemburg 10 juni 2016 CIO 3.0 gaat primair over de rol van de CIO (Chief Information Officer), maar ook die van andere managers, bij digitale innovatie en transformatie van de traditionele organisatie in het digitale tijdperk. Een preview.
Artikel lezen

Over Karin Zwiggelaar

Karin Zwiggelaar is sinds 1989 als adviseur verbonden aan M&I/Partners, adviesbureau voor management en informatie te Zeist. Karin werkt op het raakvlak van strategie, organisatie, bestuur en ICT. Zij richt zich daarbij op de inzet van informatietechnologie, de bijdrage aan de strategie en de gevolgen voor de organisatie en de ICT-functie. In de rol van adviseur, strateeg, sparringpartner of coach helpt zij organisaties bij de ontwikkeling van hun informatie- en ICT-strategie en begeleidt regelmatig professionaliseringstrajecten van ICT-afdelingen. Karin is dagelijks geboeid door de manier waarop organisaties met ICT omgaan, de rol van bestuurders en CIO’s daarbij, de mogelijkheden van nieuwe technologieën, hun disruptieve gevolgen en bijbehorende strategische kansen voor digitale transformatie. Zij schreef hier in de afgelopen jaren meerdere artikelen over.

Andere boeken door Karin Zwiggelaar

Bekijk alle boeken

Over Antoon van Luxemburg

Antoon van Luxemburg is sinds 2000 als adviseur verbonden aan M&I/Partners, adviesbureau voor management en informatie te Zeist. Antoon legt graag de verbinding tussen mensen, organisatie en technologie. Een integrale blik op een verandering met ICT wordt steeds belangrijker. Antoon benadert een vraagstuk daarom vanuit meerdere invalshoeken om te komen tot de optimale mix in aanpak en teamsamenstelling. Naast zijn werk als adviseur is hij actief als interim-manager ICT en informatie management. Antoon wordt geboeid door digitale innovatie en de rol van samenwerking met klanten hierin. Over dit onderwerp publiceerde hij meerdere artikelen. Onder druk van het huidige disruptieve tijdperk ontkomen organisaties niet aan digitale transformatie. Over de rol van de CIO (3.0) hierin en de wijze de noodzakelijke digitale innovatie te organiseren, treedt hij op als spreker.

Andere boeken door Antoon van Luxemburg

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord IX
Introductie van dit boek XI
1 Via crises naar een nieuwe economie 1
1.1 Inleiding 1
1.2 Samenleving onder druk 2
1.3 Technologie in de hoogste versnelling 10
1.4 Economie: meer verliezers dan winnaars 16
1.4.1 Globalisering 17
1.4.2 Internetrevolutie 17
1.4.3 Netwerkvorming 18
1.4.4 Energie- en klimaatcrisis 18
1.4.5 De consument aan de macht 19
1.4.6 Smart machines en robotisering 20
1.5 Gevolgen voor de business 23
1.5.1 ‘Innoveer of stagneer’ 23
1.5.2 Omgaan met disruptieve processen 24
1.5.3 Huidige belemmeringen 27
1.6 Een sleutelrol voor technologie en ICT 29

2 Digitaal wordt leidend 31
2.1 Inleiding 31
2.2 Snelle evolutie van de mogelijkheden van ICT 32
2.2.1 Van een fysieke naar een digitale wereld 32
2.2.2 De steeds hoger schuivende lat van commodity ICT-diensten 33
2.2.3 Consumentering van ICT 37
2.3 ICT bepalend voor de toekomst van bedrijven 38
2.3.1 ICT als strategisch bedrijfsmiddel 38
2.3.2 Veranderende ICT-projectportfolio 41
2.4 De ICT-functie moet meeveranderen 45
2.4.1 ICT 1.0: ICT-functie als technisch bolwerk 46
2.4.2 ICT 2.0: ICT-functie als bruggenbouwer tussen business en ICT 47
2.4.3 ICT 3.0: ICT-functie als strategisch en integraal onderdeel van de business 48
2.5 De samenwerking tussen business en ICT 53
2.6 Opdracht tot innovatie voor de CIO 3.0 57

3 De leiderschapsrol van de CIO 3.0 61
3.1 Inleiding 61
3.2 Wat is digitaal leiderschap? 62
3.3 De rol en plaats van de CIO 3.0 in de organisatie 66
3.4 De opdracht van de CIO 3.0 69
3.4.1 De CIO 3.0 als coach voor senior management 69
3.4.2 De CIO 3.0 als changemanager van de ICT-functie 71
3.4.3 De CIO 3.0 als businessstrateeg 72
3.5 De eigenschappen van de CIO 3.0 74
3.5.1 De CIO 3.0 aan de bestuurstafel 74
3.5.2 De belangrijkste vaardigheden van de succesvolle CIO 3.0 75
3.6 Acht tips om u tot CIO 3.0 te ontwikkelen 78
3.7 De uitdaging van de CIO 3.0 83

4 Het pad van digitale transformatie 85
4.1 Inleiding 85
4.2 Digitale strategie is noodzakelijk 86
4.3 Superieure digitale klantervaring bieden 91
4.4 Wendbaarheid en efficiency van de operatie verbeteren 93
4.5 Digitale innovatie 95
4.6 Het managen van digitale innovatie 98
4.7 Het innovatieproces 102
4.7.1 De Lean Startup-methode van Eric Ries 103
4.7.2 Open innovatie en co-creatie 105
4.8 Het stimuleren van een innovatieve cultuur 112
4.9 De disruptieve kracht van technologie 115
4.9.1 Disruptieve innovatie 115
4.9.2 “Software is eating the world” 118
4.9.3 “Artificial Intelligence is eating the software and creating new worlds” 120
4.10 Succesverhalen uit de praktijk 131
4.11 Gevolgen voor de ICT en ICT-functie 135

5 Ontwikkelen van de ICT-functie 3.0 137
5.1 Inleiding 137
5.2 Een uitdagend verandertraject 139
5.3 CIO Office als staf van de CIO 3.0 144
5.4 Innovatie aanjagen 147
5.4.1 Innovatiepotentieel ontwikkelen 147
5.4.2 De rol van informatiemanagement 150
5.4.3 Omgaan met innovatieve projecten 152
5.5 Wendbare processen en ICT inrichten 156
5.5.1 De rol van de architectuurfunctie 156
5.5.2 Data en business intelligence 168
5.5.3 Agile software ontwikkelen – DevOps 173
5.5.4 Sourcing, cloud en SaaS 175
5.6 Gevolgen voor het ICT-personeel 177
5.7 Gevolgen voor het organisatiemodel 180
5.8 Verandering als enige constante 184

6 De rol van bestuur en businessmanagement 185
6.1 Inleiding 185
6.2 De rol van de board 186
6.2.1 Gezocht: CEO 3.0 186
6.2.2 Digitaal bewustzijn ontwikkelen 188
6.2.3 Digitale visie en strategie ontwikkelen 190
6.2.4 Financiële randvoorwaarden creëren 194
6.2.5 Transformatie en cultuurverandering 199
6.2.6 Baten en risico’s managen 202
6.2.7 Samenspel met andere bestuurders, management en toezichthouders 205
6.3 De rol van businessmanagement 209
6.3.1 Pionier van de digitale business 210
6.3.2 Implementeren van digitale oplossingen 211
6.3.3 Verandermanagement en talentontwikkeling 212
6.3.4 Monitoring en continue verbetering 214
6.3.5 Interne samenwerking en communicatie inregelen 215
6.3.6 De eigenschappen van businessmanagement 218
6.4 De rol van de medewerker 221
6.4.1 Digitale en datavaardigheden ontwikkelen 221
6.4.2 Digitale mindset ontwikkelen 223
6.4.3 Binden en boeien van medewerkers 227
6.4.4 De banen van de toekomst 228
6.5 Tot slot 230

Begrippenlijst 233
Literatuurlijst 239
Index 249

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Professioneel communiceren met ouders en kinderen
    Tonnis Bolks
    Professioneel communiceren met ouders en kinderen
    € 33,25
  • Ontwikkelingsdiversiteit bij kinderen
    Jan Willem de Graaf
    Ontwikkelingsdiversiteit bij kinderen
    € 49,95
  • Basiskennis marketing
    Co Bliekendaal
    Basiskennis marketing
    € 49,95
  • Psychosociale gespreksvoering
    Markus van Alphen
    Psychosociale gespreksvoering
    € 49,95
  • Recht voor de sociaal professional
    Dineke Sepmeijer-Schmahl
    Recht voor de sociaal professional
    € 44,95
  • Verhalen vertellen en vragen stellen
    Tamar Kopmels
    Verhalen vertellen en vragen stellen
    € 50,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        CIO 3.0 – Leiden met digitale transformatie

        CIO 3.0 – Leiden met digitale transformatie
        Karin Zwiggelaar , Antoon van Luxemburg
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        CIO 3.0 – Leiden met digitale transformatie

        Verwijder uw beoordeling