Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het grote stageboek voor werkgevers

Alles over het vinden en binden van talent

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 1e druk 9789461263131
10
Voormalig top 10Totaal 62 dagen
EvergreenTotaal 384 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Je zoekt een stagiaire, maar waar vind je deze? Hoe kom je erachter of de student die zich aanmeldt enthousiast en capabel is? En hoe voorkom je dat de begeleiding een dagtaak wordt? Dit boek geeft de antwoorden op alle vragen over stages en stagiaires.

Werken met stagiaires is de beste manier om jong talent te werven. Maar veel organisaties benutten niet alle kansen om studenten succesvol in te zetten. Het grote stageboek voor werkgevers laat zien hoe je interessanter wordt voor studenten en ze beter begeleid. Het boek beschrijft alle stappen van het stageproces, met veel praktische voorbeelden en stappenplannen. Download gratis de belangrijkste checklists uit het boek.

Specificaties

ISBN13:9789461263131
Trefwoorden:talent, werkgever, stage
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:256
Druk:1
Verschijningsdatum:12-9-2018
ISSN:

Lezersrecensies

4.9 van de 5
10 stemmen
9
1
0
0
0

Over Maarten Brand

Maarten Brand is Nederlands bekendste stage-expert en veelgevraagd spreker en trainer. Tijdens zijn lezingen en trainingen laat Maarten de kansen zien van stages op het gebied van employer branding, recruitment, onboarding en talentontwikkeling.  Maarten schreef het allereerste managementboek over stages, Het Grote Stageboek voor Werkgevers, dat prompt werd genomineerd als managementboek van het jaar. Ook schreef hij het eerste boek over stagebegeleiding op afstand: 'Met Afstand het Beste Stagebedrijf'. Hierin geeft hij hele praktische tips en adviezen om ook van stages op afstand een groot succes te maken. In de meer dan 2 decennia ervaring die Maarten heeft met stages vanuit zijn rollen binnen HR, onderwijs en overheid ontdekte hij dat alle stages dezelfde zes elementen hebben. Hij heeft deze elementen samengebracht in de door hem ontwikkelde 'Stagecyclus'© . Maarten heeft ontdekt ook dat alle succesvolle stagebedrijven die zes elementen van de Stagecyclus© op een bepaalde manier inrichten waardoor ze slim, effectief en efficiënt werven, succesvol onboarden en een ijzersterk Employer Brand bouwen. Maarten woont in Haarlem, is getrouwd, heeft twee kinderen en drinkt zijn koffie zwart.

Andere boeken door Maarten Brand

Inhoudsopgave

Verklarende woordenlijst
Inleiding

Deel I: Wat is een stage?
Waarom wil je een stagiair?
Van woorden naar daden: het stageplan
Praktische zaken rondom stages
Dit deel in het kort

Deel II: Werving en selectie
Wat willen studenten van een stage?
Hoe maak je een vacaturetekst die studenten interesseert?
Vergeet je de offline werving niet?
Wie wordt het?
Dit deel in het kort

Deel III: De introductie van stagiairs
De introductie van stagiairs
Voor de eerste werkdag
Tijdens de introductieperiode
Dit deel in het kort

Deel IV: De begeleiding van stagiairs
Jongeren en motivatie
Stageplan en rolverdeling
Begeleidingstips
Dit deel in het kort

Deel V: De beoordeling van stagiairs
Beoordeling en evaluatie
Beoordelingstips
Dit deel in het kort

Deel VI: Het vertrek van jouw stagiair
Het belang van goede offboarding
Van offboarding naar werving
Dit deel in het kort

Dankwoord
Literatuurlijst
Over de auteur
Checklists

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het grote stageboek voor werkgevers