Lees verder
Annemarie van Gaal (1962) is een crack op financieel gebied. Ze schopte het van alleenstaande moeder tot een succesvolle ondernemer, eerst in Rusland (of all places) en vervolgens in Amsterdam als investeerder, belegger in vastgoed en eigenaar van een tijdschriftenuitgeverij.
Meer over Annemarie van GaalWinst
15 cruciale keuzes voor ondernemers
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789461561688Samenvatting
Winst is voor een ondernemer nog nooit zo belangrijk geweest. De tijden dat je even snel een overbruggingskrediet bij de bank kon regelen als het tij tegenzat, zijn voorbij. Ook investeerders en financiers zijn ongeduldiger en trekken zich genadeloos terug als er even geen winst gemaakt wordt.
Vroeger kon je winst maken door je prijzen te verhogen of de kosten te verlagen. Zo eenvoudig ligt het nu niet meer. Winst is meer dan het cijfer dat je overhoudt als je de kosten van de omzet af haalt. De mooiste winst krijgt u door slim gebruik te maken van het scala aan kansen en mogelijkheden dat deze tijd biedt. En dat vereist een nieuwe manier van denken.
Annemarie van Gaal heeft in dit boek 15 cruciale inzichten waarmee u (weer) winst kunt maken, op een rijtje gezet. Zoals: Werk aan uw bedrijf, niet in uw bedrijf, negeer branches en sectoren en kantel uw verdienmodellen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Annemarie van Gaal
Inhoudsopgave
1. Scoren
2. Werk je in of aan je bedrijf? Zoek de balans
3. Wees onderscheidend
4. Presenteer jezelf
5. Durf te falen
6. Weg met branches en sectoren
7. Houd de vaart erin
8. Motiveer
9. Maak het gemakkelijk
10. Heilig vuur en de passieval
11. Je collega’s
12. Ga de grens over
13. Zoek nieuwe verdienmodellen
14. Zoek nieuwe klanten
15. Blik op de toekomst
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan