
Lees verder
Jan Driessen is communicatie-expert en heeft als tv-journalist (Netwerk, Brandpunt) veel wereldleiders ontmoet en geïnterviewd.
Meer over Jan DriessenBijzondere verhalen en anekdotes van de tien grootste wereldleiders. Stuk voor stuk hebben ze een heldere missie en een belangrijke boodschap over te brengen. Ze presenteren deze met een jaloersmakende geestdrift en passie. Jan Driessen heeft als tv-journalist veel wereldleiders ontmoet en geïnterviewd. Zijn persoonlijke indrukken en ervaringen met deze iconen vormen de basis van dit boek vol verhalen.
'De absolute en onverdeelde aandacht die uitgaat van deze meesters in communicatie, is letterlijk voelbaar! Hun overtuigingskracht bijna beangstigend.'
Het zijn meesters in het bespelen en het beïnvloeden van het publiek en de media. Barack Obama, Yasser Arafat, Vladimir Poetin, Nelson Mandela, Bill Clinton, De dalai lama, Hillary Clinton, Silvio Berlusconi, Angela Merkel, Tony Blair.
Bill Clintons inhoudelijke voorbereiding van een speech voor Nederlandse reclamemakers grenst aan die van een militaire precisieoperatie: zijn tekstschrijver belt maar liefst twee avonden lang ter voorbereiding. Wie zit er precies in de zaal, wie spreekt er nog meer, wat zijn de verwachtingen? Bij zijn vrouw gaat het idem dito: 'The Secretary of State is always sitting at the left handsite!'
Tony Blair had destijds zijn kantoor Downing Street 10 als een exacte kopie laten nabouwen in een tv-studio op het partijbureau. Daar geeft hij, perfect uitgelicht en met eigen cameramensen, zijn interviews aan tv-verslaggevers. Met honderd procent grip op wat er wordt gefilmd en dus kan worden uitgezonden.
presenteren overtuigingskracht communicatie leiderschap storytelling persoonlijk leiderschap toespraken publiek spreken verbinding maken politiek hoger doel authenticiteit call-to-action voorbereiding symboliek beeldtaal management empathie persoonlijke verhalen inspiratie kwetsbaarheid charisma visie bewijsvoering corporate communicatie strategisch management strijdbaarheid zakelijke presentaties sociale media persoonlijke ontwikkeling relatiebeheer transparantie reputatiemanagement maatschappelijke betrokkenheid emotionele intelligentie merkidentiteit psychologie verandermanagement non-verbale communicatie ondernemerschap mediatraining crisiscommunicatie mediabereik innovatie organisatiecultuur digitale transformatie retorica publieke opinie stakeholdermanagement persrelaties