Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter

Hoe succesvolle verkopers het gedrag van klanten begrijpen en beïnvloeden

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 1e druk 9789462201460
10
Voormalig top 10Totaal 25 dagen
Voormalig top 100Totaal 66 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Zelfinzicht en sociale intelligentie vormen de geheime kracht achter iedere succesvolle verkoper. Sociale intelligentie stelt verkopers in staat te kijken vanuit een ander perspectief: dat van de klant. Deze verkopers zijn als 'kennisbrokers' die niet alleen haarfijn aanvoelen wát hun klanten nodig hebben maar ook waaróm. En dat is waar het om draait, want pas dan kun je als verkoper je klant echt een oplossing aanreiken.

Sociale intelligentie is echter niet iets vanzelfsprekends. Succesvolle verkopers moeten voortdurend werken aan het verbeteren van hun sociale intelligentie. Geen sinecure, dus. Maar iedereen kan het leren! Dit boek laat zien hoe.

De auteurs tonen hoe succesvolle verkopers hun sociale intelligentie ontwikkelen en hoe je dit zelf ook onder de knie kunt krijgen. Ze maken daarbij gebruik van wetenschappelijke inzichten uit de biologie, de psychologie en de sociale neurowetenschappen.

De theorie wordt bovendien geïllustreerd door talloze anekdotes uit het leven van alledag, gecombineerd met praktische tips waardoor je je klant beter zult gaan begrijpen en effectiever kunt beïnvloeden.

Specificaties

ISBN13:9789462201460
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:173
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:14-2-2015
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Lezersrecensies

3.8 van de 5
13 stemmen
9
0
0
1
3

Interviews en artikelen (1)

interview
Willem Verbeke: ‘Uit schaamte gaan niet de beste mensen naar sales’
Ger Post 30 april 2015 Willem Verbeke, hoogleraar sales en account management aan de Erasmus Universiteit, schreef onlangs het boek Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter (samen met Maarten Colijn). Hij vertelt over het effect van schoonmoeders op sales en waarom mooie verkopers daadwerkelijk beter verkopen.

Over Willem J.M.I. Verbeke

Willem Verbeke is emeritus hoogleraar aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij studeerde wijsbegeerte aan de Universiteit Gent en promoveerde in de Educational Psychologie aan de University of Pennsylvania, Philadelphia, USA. Dat hij toonaangevend is in zijn vakgebied, blijkt onder meer uit de verkoopcijfers van zijn boeken en uit het hoge aantal dat hij geciteerd is: 11000+ citaten op Google Scholar. Van 1999 tot 2019 was Verbeke bijzonder hoogleraar in Sales- en Account Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij deed veel onderzoek in het vakgebied van verkoop en accountmanagement. Daarbij richtte zich vooral op emoties, sociale netwerken, account-managementsystemen, kennismanagement, neurowetenschappen, endocrinologie en epigenetica. In diezelfde periode was Verbeke Star Researcher op het ERIM, Erasmus Research Institute of Management, Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij is lid van de editorial board van de Journal of Personal Selling en Sales Management. Verbeke is ook na zijn emeritaat actief gebleven als trainer, auteur en ontwikkelaar van trainingen. Hij is mede-oprichter van Professional Capital, een onderneming die trainingen geeft over commerciële vaardigheden voor commercieel leiders. Hij is ook mede-oprichter van het Customerlytics.eu. Dit bedrijf richt zich richt op AI- gebaseerde spraak- en taalanalyse van gesprekken tussen klant en verkoop/service-medewerkers. Bovendien is hij de oprichter van ExploreMe, dat veerkracht traint bij teams en commercieel professionals. Bij de Groeneveld Academy is hij kerndocent van de zeer succesvolle SalesMBAin1Day. Willem Verbeke heeft optredens gedaan als gastspreker op verschillende Amerikaanse universiteiten zoals Harvard en de University of Michigan. Hij is een veelgevraagd spreker voor multinationals als Procter & Gamble, Nedcon, Daemen, ABN AMRO, Nationale Nederlanden, Royal FloraHolland, Continu. In zijn carrière heeft Verbeke meer dan 100 wetenschappelijke papers gepubliceerd, onder meer in tijdschriften die volgens de Financial Times tot de top 50 van tijdschriften op het gebied van wetenschap, business en economie behoren, zoals: 'The Journal of Marketing,’ ‘The Journal of Applied Psychology' en ‘The Journal of Management.’ In 2002 en 2012 ontving Verbeke de Howard Sheth Foundation Award in de USA voor de beste paper in the 'Journal of The Academy of Marketing Science' en de AMA Sales SIG ‘Excellence in Research Award for 2012’. Verbeke schreef boeken voor professionals zoals 'Marketing-communicatie en chaos', 'Ik netwerk dus ik besta,' 'Ik verkoop dus ik besta', ‘Adaptief en strategisch accountmanagement', ‘Doeltreffend beïnvloeden’, ‘Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter,’ en de ‘Veerkrachtige Professional’. Naast al het werk maakt Verbeke tijd vrij voor zijn grote hobby’s, fietsen en hardlopen. Hij liep 9 keer de marathon van Rotterdam.

Andere boeken door Willem J.M.I. Verbeke

Over Maarten Colijn

Maarten Colijn is mede-eigenaar van Professional Capital. Naast coach en consultant is Maarten een veelgevraagd spreker op het gebied van commercie.

Andere boeken door Maarten Colijn

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Waarom verkoop ik?
1.1 Biologische identiteit
1.2 Een nieuwe behoeftepiramide
1.3 Waarom verkopers verkopen
1.4 Het shapen van de werkomgeving
1.5 Conclusie van dit hoofdstuk

2. Bewustzijn versus onbewust zijn
2.1 De schijnparadox tussen bewuste en onbewuste motivaties
2.2 Aanraken, handen schudden en hersenen
2.3 De president, de voetballer en de kapper
2.4 Erfelijke factoren in de saaie klas
2.5 Conclusie van dit hoofdstuk

3. Sociaal refereren en sociale intelligentie
3.1 Zien met de ogen van anderen
3.2 Met gemotiveerde aandacht kijken naar schoenen en voetbal
3.3 Het Asch-effect
3.4 Het rustende brein
3.5 Zelfbewustzijn, schaamte en schuld
3.6 Conclusie van dit hoofdstuk

4. Goede verkopers begrijpen het waarom van hun klanten
4.1 Basismotivaties van businessclassreizigers
4.2 Verplaatsen in de ander met spiegelneuronen
4.3 Empathie en zelfregulatie
4.4 Theory of mind
4.5 Keyaccounts, kennisbrokers, thought leaders en het placebo-effect
4.6 Conclusie van dit hoofdstuk

5. Hoe kan ik mijzelf verbeteren?
5.1 Competente eikels
5.2 De schoonmoederwet
5.3 Zijn mooiere verkopers ook betere verkopers?
5.4 Het rollenspel is de sleutel tot verkoopsucces
5.5 Conclusie van dit hoofdstuk

6. Hechtingsstijlen en de reden dat we bang zijn
6.1 De neuroceptie van veiligheid
6.2 Hechtingssystemen
6.3 Hechtingsstijlen
6.4 Een onverwacht voordeel van onveilig gehecht zijn
6.5 Sociaal refereren en hechtingsstijlen
6.6 Conclusie van dit hoofdstuk

7. Doorzetten met sociaal kapitaal
7.1 Radicale vernieuwers met een oud verhaal
7.2 Uitstellen van genot kost energie
7.3 Sociaal kapitaal en het dopaminesysteem
7.4 De waaromvraag en het hogere doel
7.5 Het belang van coaching
7.6 Kies je eigen team
7.7 Conclusie van dit hoofdstuk

Slotwoord
Bibliografie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter