Lees verder
Maurits Kreijveld is als futuroloog gefascineerd door nieuwe technologische ontwikkelingen en hun impact op bedrijven, overheden, politiek en samenleving.
Meer over Maurits KreijveldDe kracht van platformen
Nieuwe strategieën voor innoveren in een digitaliserende wereld
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789462760097Samenvatting
Shortlist Ooa Boek van het Jaar
Toonaangevende bedrijven als Apple, Google, Facebook, Airbnb en Uber zetten bestaande markten op hun kop door een nieuwe manier van innoveren. Door middel van platformen kunnen ze snel en gemakkelijk nieuwe markten betreden, producten en diensten integreren, andere partijen laten mee innoveren en gebruikers bij innovaties betrekken. Succesvolle platformen worden alsmaar sterker en lijken al snel onverslaanbaar.
Steeds meer bedrijfstakken en maatschappelijke domeinen gaan te maken krijgen met platformen door de toenemende digitalisering en nieuwe technieken als 3D-printing, Big Data, energiegrids, sensoren en DNA-technologie. Hoe kunnen Nederlandse bedrijven en overheden hun kansen grijpen en ervoor zorgen dat ze niet worden overvleugeld door onverwachte concurrenten?
In 'De kracht van platformen' geven futuroloog Maurits Kreijveld en zijn medeauteurs nieuwe, spannende inzichten in de strategieën van succesvolle bedrijven. Daarbij worden sectoren bekeken zoals de telecom, de zorg, de maakindustrie, de logistiek, de landbouw en de banken. U leert hoe u zelf een goede platformaanbieder wordt en kunt profiteren van de platformen van anderen.
Het eerste Nederlandse boek over innovatieplatformen!
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Maurits Kreijveld
Inhoudsopgave
2. Appstores: The winner takes it all?
3. Sensoren: Dataplatformen in de zorg
4. 3D-Printen: Platformen in de maak
5. Crowdfunding: Meer dan geld
6. Aardappelveredeling: Oude eigenheimers in de puree?
7. Conclusies: Kracht benutten en macht beteugelen
Intermezzo’s:
-Slimme energiemeter?
-Logistiek is topsport
-Journalistieke platformen: wie profiteert?
Referenties
Over de auteurs
Dankwoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan