Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
U heeft gezocht op 9789462762824. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.
,

Strategisch managen in turbulente tijden

Leren je organisatie toekomstbestendig te maken

Paperback Nederlands 2024 2e druk 9789024470211
Verkooppositie 4885Hoogste positie: 132
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Dit boek beschrijft een nieuw paradigma over strategisch managen. Het is bedoeld voor leiders om in turbulente tijden een toekomstbestendige koers te kunnen blijven varen door de juiste strategische keuzes te maken en door te voeren. Oude en bekende strategiemodellen en -theorieën en aanpakken voor strategieontwikkeling en -implementatie zijn immers nauwelijks nog bruikbaar bij het maken van strategische keuzes in dit tijdperk van alsmaar toenemende turbulentie.

Vanuit hun jarenlange ervaring als leider, consultant en docent strategisch management reiken Norbert Greveling en Roland Bushoff onder andere een holistische manier van kijken naar organisaties aan, evenals een nieuwe manier van denken over toekomstbestendigheid, een duidelijke taakopvatting voor leiders en een dynamische manier van werken terwijl je een toekomstbestendige koers vaart.

Het is een inspirerend boek waarmee de auteurs praktische handvatten bieden aan leiders die de toekomstbestendigheid van hun organisatie willen versterken. Vernieuwende bedrijfs- en organisatiekundige inzichten en opvattingen over strategisch management worden rijkelijk voorzien van aansprekende voorbeelden en praktische tools en instrumenten. Bovendien plaatsen de auteurs bekende strategiemodellen en -theorieën in een heldere context. Je kunt er direct mee aan de slag.

De auteurs bieden met dit boek een nieuwe taal aan met verfrissende en uitdagende terminologie. Het boek biedt houvast aan zittende en aankomende leiders, hun adviseurs, professionals en studenten die zich verder willen bekwamen

in strategische managementvraagstukken. Het boek verschaft bovendien bruikbare inzichten voor bestuurders, toezichthouders en commissarissen om toezicht te kunnen houden op de toekomstbestendigheid van hun organisaties.

Specificaties

ISBN13:9789024470211
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:292
Uitgever:Boom
Druk:2
Verschijningsdatum:29-10-2024
ISSN:

Expertrecensies (3)

recensie
Strategisch managen in turbulente tijden - 'Aanwinst en aanrader'
Louis Thorig | 26 maart 2019
We leven in het tijdperk van de digitale revolutie met al zijn disruptieve effecten. De toekomstbestendigheid van organisaties is door deze snelle opeenvolgende technologische, maatschappelijke en politieke ontwikkelingen steeds minder vanzelfsprekend.
Lees verder
recensie
Strategisch managen betekent zicht houden op het grotere geheel
Bert Peene | 1 maart 2019
In zijn nieuwste boek Strategisch managen in turbulente tijden gaat Norbert Greveling verder waar hij in De ondernemende manager stopte. Met dit verschil dat zijn focus nu meer bij het managen ligt – strategisch managen om precies te zijn – dan bij de manager.
Lees verder
recensie
Longread - Strategisch management in turbulente tijden
Sjors van Leeuwen | 4 februari 2019
Strategisch management in turbulente tijden beschrijft een nieuw paradigma om in turbulente tijden een toekomstbestendige koers te kunnen blijven varen door het maken van de juiste strategische keuzes.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
6 stemmen
5
0
1
0
0

Interviews en artikelen (2)

interview
Norbert Greveling: ‘Leiders werken te gefragmenteerd aan strategisch management’
Bert Peene 20 februari 2019   Hoe graag ‘deskundigen’ wereldwijd je ook anders willen doen geloven, een toekomstbestendige organisatie krijg je niet door gebruik te maken van een van de modellen voor strategisch management die hun waarde zouden hebben bewezen. Te fragmentarisch, oordelen Norbert Greveling en Roland Bushoff in hun boek Strategisch managen in turbulente tijden (‘Leren je organisatie toekomstbestendig te maken’). Toekomstbestendigheid genereer je alleen door te divergeren. Meerdere opties verkennen en rekening houden met verschillende scenario’s. Anders gezegd, strategisch management 2.0.
preview
Strategisch managen in turbulente tijden
Norbert Greveling 21 december 2018 Elk mooi bedrijf of instelling verdient een prachtige toekomst. Maar hoe mooi je organisatie ook is, die prachtige toekomst is steeds minder vanzelfsprekend.

Over Roland Bushoff

Ir. Roland Bushoff (1961) begeleidt organisaties bij het maken van strategische keuzes en het realiseren van strategische veranderingen. Hij heeft veel ervaring in de financiële sector, waarbij het accent van zijn opdrachten vaak ligt op het herinrichten van organisaties, het efficiënter inrichten van de bedrijfsvoering en het versterken van de commerciële gerichtheid. Roland voelt zich zeer betrokken bij de organisaties die hij adviseert en combineert een pragmatische aanpak met een sterke theoretische ondergrond. Daarbij laat hij ontwerpen en realiseren van veranderingen hand in hand met elkaar gaan. Roland is als managementconsultant werkzaam bij Voogt Pijl & Partners en heeft daarvoor jarenlang gewerkt als partner bij Twynstra Gudde. Daarnaast is hij als associate professor voor strategisch management verbonden aan Business School Nederland waar hij docent is in het MBA-programma. Bovendien heeft hij inmiddels honderden managers begeleid bij hun afstuderen. Roland heeft technische bedrijfskunde gestudeerd aan de TU Eindhoven. Hij is (mede)auteur van diverse publicaties, met als meest recente Business simplicity, Resultaatverbetering door focus op eenvoud (2012) en Op weg naar nieuwe businessmodellen; Verzekeraars aan zet (2013).

Andere boeken door Roland Bushoff

Over Norbert Greveling

Norbert Greveling is strategieconsultant, procesbegeleider en soms coach bij veranderingstrajecten in het bedrijfsleven en de zorg. Zijn aandachtsgebieden zijn strategieontwikkeling, strategische samenwerking, besturing, ondernemerschap en innovatie, waarbij hij vooral wil bijdragen aan het versterken van de toekomstbestendigheid van organisaties. Greveling werkt vanuit Business Fit-ality, een management adviesbureau dat hij eind 2003 heeft opgericht, nadat hij een aantal jaren heeft gewerkt als senior partner bij Twynstra Gudde. Daarvoor werkte hij ca. vijftien jaar bij IBM Nederland, waar hij o.a. directeur is geweest van de IBM Consulting Group. Inmiddels heeft hij honderden opdrachten uitgevoerd bij zowel multinationals als bij middelgrote en kleinere organisaties. Hij is in 1990 gepromoveerd in Technische Bedrijfskunde aan de TU Eindhoven, waar hij in 1985 cum laude is afgestudeerd.

Andere boeken door Norbert Greveling

Inhoudsopgave

Proloog
Voorwoord

1. Inleiding

Deel I Strategisch managen
2. Strategische vensters
3. Toekomstbestendigheid van organisaties
4. Strategisch managen

Deel II Strategische keuzes
5. Motieven
6. Fundering
7. Speelveld
8. Activiteiten
9. Resultaten
10. Samenhangende keuzes over het geheel

Deel III Strategisch managen in de praktijk
11. Proces strategisch managen
12. Regievoering

Appendices
A Schematische weergave van ziens-, denk- en werkwijze
B Verklarende woordenlijst bij strategisch managen

Register
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategisch managen in turbulente tijden