Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Ondernemen De Winst van Purpose
De Winst van Purpose
De Winst van Purpose
Henk Volberda

Prof. dr. Henk W. Volberda is hoogleraar strategisch management en innovatie aan Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Tevens is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) en ‘expert member’ van het World Economic Forum.

Meer over de auteurs
Ondernemingen moeten zich bezinnen op hun rol in de samenleving Bert Peene 5 januari 2023 Als het om het nastreven van maatschappelijke doelen gaat, is er voor veel ondernemingen nog een wereld te winnen. Dat is een van de belangrijkste conclusies uit het onderzoek van een ‘dream team’ onder leiding van Henk Volberda. Maar het besef dat maatschappelijke verantwoordelijkheid in meerdere opzichten profijtelijk kan zijn, groeit. Aanleiding voor een boek: ‘De Winst van Purpose’. We spraken Volberda op de valreep van 2022. Lees het volledige artikel
Henk Volberda, Jatinder Sidhu, Pushpika Vishwanathan, Kevin Heij e.a.

De Winst van Purpose

Hoe ondernemingen het verschil kunnen maken

Paperback Nederlands 2022 9789490463946
Verkooppositie 3099Hoogste positie: 351
Paperback | NL € 29,50 E-book | NL € 19,99
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
29,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur

Samenvatting

Hoe maatschappelijk bewust zijn Nederlandse ondernemingen? Twee op de drie ondernemingen bestaan alleen op basis van economische motieven. In een tijdperk waarbij de negatieve impact van ondernemingen op de maatschappij onder een vergrootglas ligt, is het essentieel dat ondernemingen aantonen dat zij niet het probleem vormen, maar juist een belangrijk deel uitmaken van de oplossing om de wereld een stukje beter te maken.

Ondernemingen met een purpose kiezen een maatschappelijk doel als fundament van de onderneming en stellen een winstgevend businessmodel daaraan ten dienste. Dit boek vertelt u hoe ondernemingen een purpose ontwikkelen, waarom ze dit doen en wat het hen oplevert.

Het laat zien hoe ondernemingen hun nieuwe rol in de maatschappij proberen in te vullen zonder de economische belangen uit het oog te verliezen.

Succesvolle bedrijven realiseren zich dat zij een essentieel onderdeel zijn van de samenleving en dat ze van betekenis kunnen zijn (purpose driven) door met hun kernactiviteiten een bijdrage te leveren aan sociaal-maatschappelijke en ecologische thema’s. Dit is waardecreatie over diverse dimensies (people-planet-profit) voor alle belanghebbenden (stakeholders). De bevindingen in dit boek bieden een leidraad voor bestuurders, managers en medewerkers om te kunnen verbeelden wat vanuit purpose hun rol in de maatschappij kan zijn. - Feike Sijbesma, voormalig CEO Koninklijke DSM

De wereld staat voor grote vraagstukken. Mooi is daarbij te zien dat ondernemingen enorm vertrouwd worden. Bedrijven hebben maatschappelijk dus een leiderschapsrol te vervullen met nieuwe oplossingen, goed werkgeverschap en door goed voor de omgeving te zorgen. Goed nadenken over het doel vanje onderneming helpt. Want dit onderzoek laat zien dat purpose-gedreven ondernemingen zich positief onderscheiden; innovatiever, goed in het bedienen van alle stakeholders en met betere prestaties. Dit boek helpt je praktisch op weg met het bepalen van jouw purpose; voor een beter bedrijf  n als bonus een betere planeet. - Ingrid Thijssen, voorzitter VNO-NCW

Specificaties

ISBN13:9789490463946
Trefwoorden:ondernemen, purpose
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:184
Uitgever:Mediawerf
Druk:1
Verschijningsdatum:5-10-2022
Hoofdrubriek:Ondernemen
ISSN:

Expertrecensies (3)

De winst van purpose - Op weg naar een goede balans
Bert Peene | 17 januari 2023
Ondernemingen zijn hoofdzakelijk geïnteresseerd in winstgevendheid op korte termijn, eigen belang en het creëren van aandeelhouderswaarde. Tot die conclusie komen Henk Volberda en zijn mede-auteurs in ‘De winst van purpose’, op basis van een onderzoek dat uitgevoerd werd in opdracht van de Stichting Managementstudies (SMS).
Lees verder
De winst van purpose - ‘Een prima basis’
Elly Stroo Cloeck | 14 december 2022
Hoe kunnen bedrijven hun maatschappelijk bewustzijn en relevantie versterken? Dit was de onderzoeksvraag van VNO-NCW waarmee Henk Volberda en zijn team aan de slag gingen. De resultaten van het wetenschappelijke praktijkonderzoek staan in ‘De winst van purpose’. Ze leiden tot een praktisch stappenplan voor bedrijven die een purpose willen ontwikkelen. 
Lees verder
De winst van purpose - ‘Verdient het om goed door te nemen’ 
Henk Jan Kamsteeg | 5 december 2022
Bedrijven doen er goed aan niet alleen te gaan voor winst, maar ook voor purpose. In ‘De winst van purpose’ gaan de auteurs aan de hand van gedegen onderzoek in op de vraag hoe we dit het best kunnen doen. 
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Ondernemingen moeten zich bezinnen op hun rol in de samenleving
Bert Peene 5 januari 2023 Als het om het nastreven van maatschappelijke doelen gaat, is er voor veel ondernemingen nog een wereld te winnen. Dat is een van de belangrijkste conclusies uit het onderzoek van een ‘dream team’ onder leiding van Henk Volberda. Maar het besef dat maatschappelijke verantwoordelijkheid in meerdere opzichten profijtelijk kan zijn, groeit. Aanleiding voor een boek: ‘De Winst van Purpose’. We spraken Volberda op de valreep van 2022.
Artikel lezen

Over Henk Volberda

Prof. dr. Henk W. Volberda is hoogleraar strategisch management en innovatie aan Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Tevens is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) en ‘expert member’ van het World Economic Forum. V Hij schreef onder meer het internationaal veelgeprezen boek 'Building the flexible firm: how to remain competitive' (Oxford University Press, 1998). Recente boeken van zijn hand zijn 'Innovatie Jij.nu', 'De nieuwe professional service firm' en 'De Winst van Purpose'.

Andere boeken door Henk Volberda

Bekijk alle boeken

Over Kevin Heij

Drs. ing. Cornelis V. (Kevin) Heij is projectmanager bij INSCOPE – Research for Innovation en is als PhD-kandidaat verbonden aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Na zijn studie Technische Bedrijfskunde aan de TH Rijswijk en Business Administration aan de Erasmus Universiteit onderzoekt hij hoe zowel technologische en niet-technologische innovaties het concurrentievermogen van organisaties versterken.

Andere boeken door Kevin Heij

Bekijk alle boeken

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Spanning op het werk
    Adrian Gostick
    Spanning op het werk
    € 22,99
  • Gedrag in organisaties
    Guido Valkeneers
    Gedrag in organisaties
    € 39,99
  • Bewust leiderschap
    Neil Seligman
    Bewust leiderschap
    € 18,99
  • Quo Vadis?
    Manfred Kets de Vries
    Quo Vadis?
    € 29,90
  • Geheimen van de bestuurskamer
    Herman Daems
    Geheimen van de bestuurskamer
    € 39,99
  • Geven en nemen
    Adam Grant
    Geven en nemen
    € 22,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Winst van Purpose

        De Winst van Purpose
        Henk Volberda , Jatinder Sidhu , Pushpika Vishwanathan , Kevin Heij
        /