Lees verder
Jeff Sutherland is de bedenker van Scrum en mede-auteur van het Agile Manifesto. Sutherland is opgeleid gevechtspiloot: hij ging meer dan honderd keer op missie naar Noord-Vietnam.
Meer over Jeff SutherlandScrum
Tweemaal zoveel doen in de helft van de tijd
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789491845376Samenvatting
Er is een revolutionaire nieuwe manier van werken die de wereld op stormachtige wijze verovert: Scrum. Managementgoeroe Jeff Sutherland ontwikkelde Scrum toen hij zag dat onze steeds complexere en snellere maatschappij vraagt om een andere manier van werken. In plaats van conventionele afdelingen met managers, gaat Scrum uit van hechte teams die in korte ‘sprints’ werken en zich steeds kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden. De resultaten zijn fenomenaal: Scrum is inmiddels omarmd door bedrijven zoals Apple, Google, Facebook, Marktplaats, ING, Accenture en talloze internet-startups.
In ‘Scrum’ vertelt Sutherland niet alleen hoe zijn methode werkt, maar ook welke inzichten eraan ten grondslag liggen en hoe het ontstaan is. Hij legt onder andere uit waarom teams boven zichzelf uit kunnen stijgen, hoe onze perceptie van tijd werkt en waar onze behoefte aan controle vandaan komt. Aan de hand van meeslepende anekdotes over Sutherlands eigen ervaringen als gevechtspiloot, medisch wetenschapper en IT-ondernemer ontvouwt zich het fascinerende verhaal van deze baanbrekende methode.
Scrum wordt inmiddels overal ter wereld gebruikt om elk denkbaar project te managen: een raket bouwen, lesgeven aan leerlingen, een bruiloft plannen – of, zoals Sutherlands echtgenote het gebruikt, om manlief zijn klussen te laten afhandelen in het weekend. Want Scrum werkt voor alles.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Jeff Sutherland
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan