Lees verder
Welmoet Babeliowsky is eigenaar van twee bedrijven (Autorespond en Succesvolle Productlancering).
Meer over Welmoet BabeliowskyExperttips voor succesvolle productlanceringen
Creëer meer omzet met de lanceringsformule voor het online verkopen van je diensten
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789492383310Samenvatting
Als ondernemer hebben we er allemaal mee te maken: je wilt je diensten verkopen. Een workshop, een online training, een groepsprogramma, training, event, lezing of andere dienst. Maar hoe pak je dat nou zo aan dat veel mensen er gebruik van maken? Het antwoord krijg je in dit boek: door ze succesvol te lanceren.
Als je diensten wilt verkopen, wil je meteen aan de slag. Dan wil je geen eindeloze theorieën lezen over hoe je moet verkopen. Vandaar dit boek.
Je leert de lanceringsformule voor het online verkopen van je diensten. Deze formule bestaat uit zeven stappen. Daarnaast krijg je vijftig praktische tips over de lanceringsformule die je meteen kunt toepassen voor jouw lancering.
Als je iets groots in de wereld wilt zetten, moet je groots lanceren. De tips uit dit boek gaan je daarbij helpen.
Welmoet Babeliowsky is eigenaar van twee bedrijven (Autorespond en Succesvolle Productlancering). Als businesscoach geeft ze ondernemers advies op het gebied van emailmarketing en productlanceringen. Ze biedt programma’s aan ondernemers die hun nieuwe product succesvol op de markt willen zetten.
“The world has changed, and the only true security is your ability to create value and get paid for that value. Once” - Jeff Walker
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Welmoet Babeliowsky
Inhoudsopgave
Inleiding
De lanceringsformule
Stap1. Afstemmen op je doelgroep
Tip 1. Voordat je gaat lanceren, stem je af op je doelgroep
Tip 2. Onderzoek wat de grootse bron van problemen is voor je doelgroep
Tip 3. Onderzoek welke economische waarde de problemen vertegenwoordigen
Tip 4. Denk na over de verandering die jouw product kan veroorzaken
Stap 2. Een zeer aantrekkelijk aanbod creëren met een onweerstaanbare belofte
Tip 5. Maak een product van je dienst
Tip 6. Zorg dat je het product heel specifiek en meetbaar maakt
Tip 7. Geef je aanbod een wervende, aantrekkelijke naam
Tip 8. Kies een subtitel die alle mogelijke misverstanden wegneemt
Tip 9. Doe een ijzersterke belofte met jouw aanbod
Tip 10. Onderzoek ‘het waarom’ van je product of dienst
Tip 11. Zorg dat je zelf niet twijfelt aan je product
Tip12. Zoek al klanten om je aanbod te testen voordat je gaat lanceren
Tip 13. Laat je aanbod uit zes verschillende elementen bestaan
Tip 14. Lanceer op basis van je ‘signature system’ en de ‘marketingpiramide'
Tip 15. Verzamel bezwaren tegen jouw dienst
Stap 3. Bouwen aan de lijst die je voor je lanceringen kunt gebruiken
Tip 16. Lanceer al zonder lijst
Tip 17. Begin liever gisteren dan vandaag met het opbouwen van je lijst
Tip 18. Maak deze acht klassieke fouten vooral niet
Tip 19. Schrijf je content snel en intuïtief
Tip 20. Zoek problemen op en geef oplossingen
Tip 21. Verwelkom iedere afmelding
Tip 22. Zorg voor constante verversing van de abonnees op je lijst
Tip 23. Gebruik de sociale media en microcontent om je lijst te laten groeien
Tip 24. Investeer in Facebookadvertenties om je lijst te laten groeien
Tip 25. Laat je lijst al sprekende groeien via presentaties
Tip 26. Organiseer een gratis ‘challenge’, als ultieme methode om je lijst snel te laten groeien
Tip 27. Met webinars de groei van je lijst versnellen
Stap 4. Voer wervende acties uit tijdens de pre-prelancering
Tip 28. Begin een half jaar tot twee maanden van tevoren met pre-prelanceren en stel een doel
Tip 29. Maak subtiel gebruik van ‘mental triggers'
Tip 30. Voer verschillende wervende activiteiten uit
Tip 31. Zoek geschikte jointventurepartners en ga een nauwe band aan
Stap 5. Start de prelancering: treed met content naar buiten in drie stappen
Tip 32. Zorg met een verhaal voor je eigen ‘heldenstatus'
Tip 33. Lanceer nooit zonder deze drie tools
Tip 34. Stel drie contentdelen met waardevolle informatie samen
Tip 35. Schets in de eerste video de kansen en mogelijkheden
Tip 36. In de tweede video schets je de verwachte transformatie
Tip 37. Geef in de derde video inzicht vanuit het perspectief van de productbezitters
Tip 38. Bied extra speciale gratis weggevers tijdens de lancering aan
Tip 39. Verwijs voor de oplossing van het laatste probleem naar de salestekst
Tip 40. Mail frequent en tot het allerlaatste moment
Stap 6. Lanceer nu: de kassa gaat open
Tip 41. Mail je lijst dat je product gekocht kan worden
Tip 42. Probeer urgentie af te dwingen
Tip 43. Bied een bonus die een bezwaar tegen je product wegneemt
Tip 44. Neem de laatste twijfel weg door garantie te bieden
Tip 45. Sluit de kassa
Tip 46. De kassa opnieuw openen
Stap 7. Acties na afloop die het resultaat verbeteren
Tip 47. Geef niet op als je lancering is mislukt
Tip 48. Doe een upsell aan je kopers waarmee je het resultaat minstens verdrievoudigd
Tip 49. Ga je lancering ‘evergrenen’ en het materiaal recyclen
Tip 50. Voer allerlei acties uit die het resultaat verhogen
Nawoord
Over de auteur
Hoe nu verder?
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan