Jasper Scholten (uit 1986, dus zelf een millennial) heeft zijn baan bij een grote multinational opgezegd omdat het werk hem niet gelukkig maakte.
Meer over Jasper ScholtenHet millennial mysterie
Van overleven naar een zinvol leven in de prestatiemaatschappij
Paperback Nederlands 2019 2e druk 9789492495754Samenvatting
Millennials (geboren tussen 1985 en 2000) hebben ogenschijnlijk alles: ze zijn opgegroeid in ongekende welvaart, meer dan de helft is hoogopgeleid en werkgevers vechten om hun handtekening. Maar schijn bedriegt. Het aantal depressies, burn-outs en zelfdodingen is juist in deze groep de afgelopen jaren hard gestegen. Velen lopen rond met een ‘is dit alles?’-gevoel. Hoe kan dat? Waarom ervaren deze kansrijke jongeren zo weinig voldoening?
In Het millennial mysterie beschrijft Jasper Scholten de onderliggende oorzaken die zorgen voor stress, twijfel en een gebrek aan zingeving. Ook geeft hij heldere en verrassende oplossingen wat millennials kunnen doen om meer voldoening uit het leven te halen.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jasper Scholten
Inhoudsopgave
Introductie 15
Deel 1 De millennials
Inleiding 27
1 Wat is een generatie? 28
2 Generaties in Nederland 34
3 De millennials 47
4 De spanningsvelden van millennials 67
Deel 2 De onderliggende oorzaken
5 Het leven van drie millennials: Jan-Willem, Fleur en Yuri 75
6 Wat willen we echt? 88
7 Te veel informatieprikkels 105
8 Te veel keuzemogelijkheden 118
9 De ander of ik? 123
Deel 3 Wat kunnen we doen?
Lang geleden 143
10 Een gelukkiger leven 146
11 Yuri 155
12 Fleur 167
13 Jan-Willem 190
Dankwoord 211
Bronnenlijst en aanbevolen literatuur 215
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan