Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Verleiden op internet

Hoe maak je een website onweerstaanbaar?

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789089650924
10
Voormalig top 10Totaal 33 dagen
EvergreenTotaal 533 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Online klanten voelen direct aan of u hebt begrepen waar ze voor zijn gekomen. Hebben ze een slechte ervaring op uw website, dan zijn ze zo weer weg en is het maar de vraag of u ze ooit nog terugziet. In 'Verleiden op internet' laat Aartjan van Erkel zien dat online gedrag voorspelbaar is, en dat eenvoudige ingrepen genoeg zijn om klanten het gevoel te geven dat ze welkom zijn op uw site. Bezoekers laten zich daarna graag overtuigen, én er zijn verrassende psychologische 'knopjes' waar u op kunt drukken om uw klanten onbewust te beïnvloeden.

'Verleiden op internet' geeft u eenvoudige, maar krachtige overtuigingstechnieken om het rendement van uw site te verhogen. Aartjan van Erkel bespreekt homepages, productpagina's, tekstpagina's, webformulieren en beeldmateriaal, en laat zien wat het geheim achter onweerstaanbare sites is. Door de vele praktische tips en voorbeelden komt u op ideeën om uw eigen site te verbeteren en zo het aantal aanvragen, inschrijvingen, reserveringen of bestellingen te verhogen. Vaak kan dat simpelweg door uw teksten of beeldmateriaal te veranderen, dus zonder technische aanpassingen. Daarmee is dit een onmisbaar boek voor iedereen die zich met websites bezighoudt!

Specificaties

ISBN13:9789089650924
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:232
Druk:1
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Verleiden op internet
Dorien van Doorn | 22 juni 2011
'Verleiden op internet' van Aartjan van Erkel bevat een onophoudelijke stroom van adviezen voor de inrichting van je website. Veel hiervan ligt voor de hand, maar de expliciete benoeming van voor de handliggende zaken is nooit zo makkelijk als het lijkt. Eenderde deel van je brein is maar bewust, zo staat te lezen in 'Verleiden op internet'. Daar zou in webtaal eigenlijk '1/3' moeten staan, want op het web kun je beter geen geschreven cijfers gebruiken. 2/3 van het brein is dus onbewust, en als je je daarvan bewust bent dan kun je je website daarop afstemmen. Maar het boek biedt meer adviezen.
Lees verder
recensie
Verleiden op het internet
Michel Hoetmer | 31 mei 2011
Het boek Verleiden op internet van Aartjan van Erkel begint geheel in internetstijl met ‘skip intro’. U kent het vast nog wel uit vooral de eerste jaren van het internettijdperk. Iedereen bouwde geweldige grafisch vormgegeven websites met fonkelende introductiepagina's die je meestal tot in de tenen toe verveelden. Ergens stond dan met kleine lettertjes ‘skip intro’. Het werd vaste gewoonte om introductiepagina's snel over te slaan. Maar in dit geval zou het zonde zijn als u het ook doet. Want de auteur schetst kort en krachtig het probleem waarmee beheerders van websites te maken hebben: de oppervlakkige bezoeker.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
75 stemmen
60
11
3
1
0

Interviews en artikelen (2)

interview
Aartjan van Erkel: In de beperking toont zich de websitebouwer
Paul Groothengel 25 april 2013 Wat hebben websites als marktplaats.nl en booking.com gemeen? Ze zijn simpel en succesvol. Ze maken deel uit van een kleine voorhoede, die ver voor ligt op een groot peloton van matige, ondoorgrondelijke en te overdadige websites, die eerder irritatie dan extra afzet opleveren. Hoe je websites verbetert, beschrijft internetcopywriter Aartjan van Erkel in Verleiden op internet.
preview
Doe niet zo deftig
Aartjan van Erkel 20 mei 2011 Mensen letten beter op als u schrijft in spreektaal. Heeft u op school geleerd om te schrijven in schrijftaal? Lees dan verder. Want uit onderzoek blijkt dat lezers uw boodschap beter onthouden als uw tekst is geschreven in spreektaal.

Over Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel is de beruchtste copywriter van Nederland en auteur van 3 bestsellers die meer dan 25.000 keer zijn verkocht. 'Nummer 1' stond op 1 in de Managementboek Top 100 en ‘Maak ze gek!’ werd bestverkochte managementboek van het jaar. Aartjan leert ondernemers hoe ze de bekendste naam worden in hun markt en klanten voor het leven krijgen.

Andere boeken door Aartjan van Erkel

Inhoudsopgave

Skip intro

Deel 1: Maak je homepage klaar voor vliegensvlug zakendoen

Zeg nooit welkom
Zet een informatieve intro op je homepage

Waar is de banaan?
Vergeet de call to action niet

Waar ben ik?
Doorstaat jouw homepage de blinddoektest?

Leg landingsbanen aan
Maak de toptaken op je website extra makkelijk

Zorg dat het klikt
Schrijf bijschriften voor meer doorkliks op buttons

Wit mag
Webdesigntips: zorg voor rust en overzicht

Deze site begrijpt mij!
Herken het gedrag van je bezoeker

Deel 2: Verleid én scoor met je product-pagina's

Raak schieten met bullets
Maak killers van jouw unique sellingpoints

Kijken, kijken, niet wel kopen
Win vertrouwen en voorkom dat je klanten weglopen

Onzichtbaar vangnet
Haal klanten binnen met wederkerigheid

Nog twee exemplaren in voorraad
Wat schaars is, verkoopt beter

Als er één hek van de dam is, volgen er meer
Noem aantallen om mensen onbewust te overtuigen

Vergeet nooit meer je trouwdag
Verliezen prikkelt veel meer dan winnen

Foto's die werken op websites
Verhoog je conversie met slimme fotografie

Woorden zeggen soms meer dan duizend plaatjes
Verhoog de gebruikersvriendelijkheid van je site

Deel 3: Schrijf leesbare tekstpagina's, internetstijl

Gooi niet met bakstenen
Schrijftechnieken om webpagina's scanbaar te maken

Lik hier
Stop met het schrijven van zinloze hyperlinks

Doe niet zo deftig!
De hersenen letten beter op als je in spreektaal schrijft

Mensen onthouden maar één ding
Gebruik de eeuwenoude kracht van het verhaal

Je klanten zijn slimmer dan eenden – maar niet veel
Waarom mensen lijstjes fijn vinden, behalve als ze te lang zijn

We leven niet meer in de pruikentijd
Schrijf je voorwaarden in gewonemensentaal

Geloof niet altijd je webbouwer
Ontdek wat klanten op internet willen

Deel 4: Sluit de deal met je webformulier

Is jouw formulier een zwart gat?
Vertel van tevoren wat je klant kan verwachten

Noem je formulier géén formulier
Schrijf motiverende teksten voor je webformulieren

Betoveren tot de bedankpagina
Geheimen van verleiding voor online transacties

Alle mensen zijn twijfelaars
Ontwerp de ideale online verkoopdialoog

Literatuur

Dank

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Verleiden op internet