OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 60318

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    29 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    20 oktober 2015
    Mariska Fennema
    2-3 minuten leestijd
    Heb je ook weleens meegemaakt dat je jouw visie, idee of oplossing niet zo goed over kon brengen als je zou willen? Je deed je best, had er goed over nagedacht en kende de feiten, maar toch kwam het voor je gevoel niet zo sterk over als je zou willen? Of je schreef een sollicitatiebrief die op zich correct was, maar je had een knagend gevoel dat er nog iets aan ontbrak, maar kwam er niet achter wat dat was? Volgens Bas Mouton kun je dit oplossen door magie in je communicatie te brengen. Hij gaat daarbij uit van: IK zeg IETS tegen JOU.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    17 februari 2015
    Mariska Fennema
    Ken je het verhaal over Baptist de Pape ,die na het afronden van zijn studie rechten niet in wilde gaan op een heel mooi aanbod voor een baan? Hij had namelijk het gevoel dat dat niet was wat hij moest doen in het leven en kwam erachter dat hij zijn studie vooral had gedaan om aan de verwachtingen te voldoen van zijn omgeving. Hij wist enige tijd niet wat hij dan wel moest gaan doen, maar een bijzondere ervaring maakte hem duidelijk dat hij de kracht van het hart moest ontrafelen. Het resultaat is dit boek.
    recensie
    Coaching en trainen
    30 oktober 2014
    Mariska Fennema
    2-3 minuten leestijd
    Doe jij nog weleens dingen buiten je comfortzone? Iets wat je niet makkelijk vindt om te doen of iets waar je je onrustig of ongemakkelijk bij voelt?
    recensie
    Communicatie en media
    7 augustus 2013
    Mariska Fennema
    Wordt er in uw organisatie veel gepraat maar weinig gezegd? Houden medewerkers hun mening voor zich of delen ze informatie niet met het management over zaken die de prestatie van het bedrijf ondermijnen? Dan is er sprake van corporate silence. En dit blijkt vaker voor te komen dan men denkt. Het is voor veel mensen die in een bedrijf werken immers makkelijker om hun mond te houden dan iets dat onbespreekbaar is aan te kaarten. Het boek 'Kop dicht, mond open' biedt inzicht in deze corporate silence zodat u het kunt herkennen en er mogelijk iets aan kunt doen.
    recensie
    Non-profit
    15 november 2012
    Mariska Fennema
    Adjiedj Bakas is een bekende trendwatcher die al vele boeken heeft geschreven en regelmatig te horen is als spreker of gast in een programma op radio of televisie. Zoals de titel al aangeeft gaat dit boek over het thema gezondheid. Het bestaat uit vijf delen: Het Verleden, Het Heden, De Toekomst, Scenario's en Agenda. Het derde deel, De Toekomst, is natuurlijk het meest omvangrijke deel en bestaat uit 10 megatrends. Het boek is mooi vormgegeven, bevat aantrekkelijke afbeeldingen en het gebruik van vele columns door mensen 'uit het veld' maakt het boek afwisselend en levendig.
    recensie
    Marketing
    18 september 2012
    Mariska Fennema
    John Hegarty, auteur van 'Hegarty over reclame', is van oorsprong een creative director en één van de oprichters van het bekende internationale reclamebureau BBH (Bartle Bogle Hegarty). De ondertitel van zijn boek luidt: 'Een idee transformeren tot magie', wat volgens de auteur het kenmerk is van het succesvolste werk van BBH. Dit boek is het verhaal over zijn loopbaan in de reclame met daarbij een reflectie op reclamecampagnes en de succesfactoren daarvan. Het biedt een interessante inkijk in de ontwikkeling van de reclamewereld vanaf circa de zeventiger jaren tot heden en zet de huidige ontwikkelingen in perspectief.
    recensie
    Internet en social media
    7 juli 2011
    Mariska Fennema
    Hoe kan een school vissen zich als één geheel voortbewegen? Wat kun je het beste gebruiken bij het inzetten van groepen om het juiste antwoord op een vraag te krijgen: het gemiddelde of de meerderheid van stemmen? In het boek 'Zwermintelligentie' staan dit soort issues centraal.
    recensie
    Psychologie
    7 juli 2011
    Mariska Fennema
    Hoe kan een school vissen zich als één geheel voortbewegen? Wat kun je het beste gebruiken bij het inzetten van groepen om het juiste antwoord op een vraag te krijgen: het gemiddelde of de meerderheid van stemmen? In het boek 'Zwermintelligentie' staan dit soort issues centraal.
    recensie
    Algemeen management
    20 juni 2011
    Mariska Fennema
    Misschien ken je de ervaring dat je heel doelbewust bezig bent, je je krachtig en positief voelt over dat wat je aan het doen bent en dat alles als vanzelf lijkt te gaan. Dat is wat Marshall Goldsmith verstaat onder 'Mojo'.
    recensie
    Marketing
    10 november 2010
    Mariska Fennema
    2-3 minuten leestijd
    SEO, CMS, metatags, site index, pageranking, affiliate, landingspagina, webinar, vlogs... Wel eens van gehoord maar eigenlijk geen idee wat hier nu echt mee bedoeld wordt? Na het lezen van het boek 'Internetmarketing voor dummies' is dit bekende kost en kunt u het bovenstaande met behulp van dit boek ook daadwerkelijk in de praktijk brengen.
    recensie
    Marketing
    16 september 2010
    Mariska Fennema
    2-3 minuten leestijd
    'Interactieve marketing' is een studieboek voor HBO-studenten. Aan de hand van de SOSTAC-methode leren zij stapsgewijs hoe je een marketingplan maakt. Daarbij komt ook interactieve marketing aan bod, maar minder diepgaand dan de titel en achterflap in mijn ogen suggereren.
    recensie
    Marketing
    18 augustus 2010
    Mariska Fennema
    2-3 minuten leestijd
    Het aantal succesvolle product- en merkintroducties is volgens Frank Wouters nog nooit zo laag geweest als de afgelopen jaren. Dit geeft volgens hem aan dat het marketen van nieuwe producten verworden is tot een soort powerplay en dat het tijd is voor een nieuwe benadering binnen de marketing. In 'De bedrijfsnar' geeft hij in een verhaalvorm een ander denkkader voor marketing dat volgens hem veel rendabeler is.
    recensie
    Mens en maatschappij
    21 juni 2010
    Mariska Fennema
    Waarom was Big Brother zo'n kijkcijferhit, maar ging met de opvolger De gouden kooi alleen maar bergafwaarts? Waarom blijft Madonna steeds weer succesvol terugkomen op de muziekpodia? Volgens Tom Kniesmeijer is dit te verklaren door te kijken naar de psychologische dimensie van de tijdgeest en deze te herkennen. In 'De seizoenen van de tijdgeest' wijst hij u op de ontwikkelingsgolven van de tijdgeest.
    recensie
    Werk en loopbaan
    21 april 2010
    Mariska Fennema
    4-5 minuten leestijd
    Vier uur per week werken en genoeg verdienen om de rest van de tijd leuke dingen te gaan doen? Wie wil dat niet! Om zover te komen moet je wel eerst flink aan de slag. Timothy Ferriss geeft hiervoor in 'Een werkweek van 4 uur' vier processtappen: Definitie, Elimineren, Automatiseren en Liberation (vrijheid): oftewel DEAL.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    9 april 2010
    Mariska Fennema
    2-3 minuten leestijd
    'Wat je ook weet van spiritualiteit, het heeft niets om het lijf als je er niet naar handelt. Werk is bij uitstek het gebied waarin je gevraagd wordt te handelen.' De westerse samenleving is in een collectieve burn-out terecht gekomen en daarom is een nieuw soort leiderschap is nodig, maar hoe kun je als leidinggevende of als individu het verschil maken binnen de organisatie waar je werkt? Daarover gaat 'Het licht en de korenmaat' van Hans Wopereis.
    recensie
    Marketing
    19 februari 2010
    Mariska Fennema
    3-4 minuten leestijd
    Het toepassen van inzichten uit hersenonderzoek op de marketing staat steeds meer in de belangstelling en ook 'Uit de grijze massa' gaat hier over. Tjaco Walvis kiest voor het perspectief van de neuro-economie. De theorie is niet nieuw, maar door dit perspectief inspireert het boek om kritisch naar uw merkbeleid te kijken.
    recensie
    Marketing
    19 februari 2010
    Mariska Fennema
    3-4 minuten leestijd
    Het toepassen van inzichten uit hersenonderzoek op de marketing staat steeds meer in de belangstelling en ook 'Uit de grijze massa' gaat hier over. Tjaco Walvis kiest voor het perspectief van de neuro-economie. De theorie is niet nieuw, maar door dit perspectief inspireert het boek om kritisch naar uw merkbeleid te kijken.
    recensie
    Algemeen management
    23 december 2009
    Mariska Fennema
    2-3 minuten leestijd
    'What is the best thing about having a woman boss? You make more money than she does.' Herkenbaar? Vrouwen die denken dat hun harde werken opgemerkt wordt en vanzelf zal leiden tot een voorstel voor salarisverhoging. De werkelijkheid is nog altijd anders, zo wordt duidelijk in 'Strategisch onderhandelen voor vrouwen' van Yvette Berkel, Monic Bührs en Elisa de Groot.
    recensie
    Strategisch management
    16 december 2008
    Mariska Fennema
    Steeds meer bedrijven overwegen een samenwerking met een andere organisatie. En binnen kleine tot middelgrote bedrijven is specifieke kennis over samenwerking vaak niet direct voorhanden. Welke voordelen kan een samenwerking bieden, wat komt er precies bij kijken, wat moet er wanneer juridisch geregeld worden en hoe geeft men een samenwerking het beste vorm? Op een aantal van die vragen geeft Alfred Griffioen met 'Het Senseo-effect' concrete antwoorden. Waar dit niet mogelijk is, reikt hij denkrichtingen of modellen aan waardoor u zelf tot antwoorden kunt komen.
    recensie
    Algemeen management
    15 december 2008
    Mariska Fennema
    2-3 minuten leestijd
    Opensourcing, crowdsourcing, Web 1.0, Web 2.0... Iedereen die snel zijn of haar kennis op dit gebied wil bijspijkeren komt een heel eind met 'Wij weten meer dan ik'. In uiteenlopende voorbeelden laten Barry Libert en Jon Spector zien hoe opensource gebruikt kan worden.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden