OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
					2
			
Recensies
																	Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
															
							
							
														62 resultaten
						recensie
							Algemeen management
			
			24 november 2017
				Pierre Spaninks
									1-2 minuten leestijd
							Effectief veranderen vraagt dat u als het ware op drie schaakborden tegelijk speelt. U moet niet alleen ‘het vraagstuk dienen’ en ‘de omgeving gidsen’ maar ook nog eens zelf zien te ‘groeien als veranderaar’. Dat is de rode draad, of liever de kapstok, in Iedereen verandert van Hans Vermaak.
		recensie
							Algemeen management
			
			26 juni 2017
				Pierre Spaninks
									1-2 minuten leestijd
							Professionals kunnen oplopen tegen complexe vragen en problemen op het vlak van hun persoonlijke en vakmatige ontwikkeling. In het ergste geval leidt dat tot stagnatie en uitval.
		recensie
							Algemeen management
			
			24 april 2017
				Pierre Spaninks
									3-5 minuten leestijd
							Om een boek te schrijven als U komt er zelf wel uit, moet je lef hebben. En lef, dat kan Siebe Sonnema niet worden ontzegd. In zijn langjarige carrière als interimmanager heeft hij de uitdagendste klussen aangepakt. Zowel zijn successen als zijn mislukkingen neemt hij kritisch onder de loep, in een persoonlijk en eigenzinnig boek.
		recensie
							Algemeen management
			
			8 augustus 2016
				Pierre Spaninks
									1-2 minuten leestijd
							Sinds de uitvinding vijftig jaar geleden is de informatietechnologie een steeds grotere invloed gaan uitoefenen op nagenoeg alle facetten van ons leven. De snelheid neemt exponentieel toe en het einde is niet in zicht. We moeten onze plaats zoeken in een wereld die we niet kennen. Wim de Ridder is in Metamorfose - De nieuwe welvaart de gids die we allemaal nodig hebben.
		recensie
							Mens en maatschappij
			
			12 mei 2016
				Pierre Spaninks
									5-6 minuten leestijd
							Vanuit zijn Studio Zeitgeist doet Farid Tabarki al jaren onderzoek naar verschijnselen als ‘radicale decentralisatie’ en ‘radicale transparantie’. In Het einde van het midden focust hij op de gevolgen daarvan voor mens, bedrijf en overheid. Het onderwerp is belangrijk, zeker ook voor managers. Het boek zou echter gebaat zijn geweest bij meer oog voor de paradoxale ontwikkelingen die zich daarbij voordoen.
		recensie
							Leiderschap
			
			1 februari 2016
				Pierre Spaninks
									3-4 minuten leestijd
							Door je hele brein te leren gebruiken word je een betere leider. Dat is de belofte van Ingvar Jónson en Sjoerd de Waal in hun boek The Whole Brain Leader. Een verleidelijke gedachte, maar werkt het ook zo?
		recensie
							Organisatiekunde
			
			28 januari 2016
				Pierre Spaninks
									2-3 minuten leestijd
							Er doet zich een probleem voor dat uw organisatie veel geld kost. U kunt gaan voor een snelle oplossing of de tijd nemen om te onderzoeken wat de werkelijke oorzaak is. In Systeemdenken voor managers leren Jaap Schaveling en Bill Bryan u om de verstandige keus te maken.
		recensie
							Advisering
			
			19 november 2015
				Pierre Spaninks
									3-4 minuten leestijd
							Voor hun boek Nieuwe business modellen in consulting: Changing the Game onderzochten Ard-Pieter de Man, Marguerithe de Man en Annemieke Stoppelenburg nieuwe praktijken en verdienmodellen in het adviesvak. Het laat zien welke mogelijkheden IT en big data bieden, en hoe er zich mede daardoor nieuwe samenwerkingsvormen ontwikkelen tussen consultants en klanten.
		recensie
							Organisatiekunde
			
			3 november 2015
				Pierre Spaninks
									2-3 minuten leestijd
							Kent u dat gevoel, dat u iets wilt veranderen binnen uw organisatie, dat u er alles aan doet om de boel in beweging te krijgen, en dat de weerstand alleen maar groter wordt? Dan gaat u zich helemaal begrepen voelen door Arend Ardon. En wat meer is: met Ontketen vernieuwing! helpt hij u nog verder ook.
		recensie
							Algemeen management
			
			20 juli 2015
				Pierre Spaninks
									1-2 minuten leestijd
							Talent is in, en talentmanagement al helemaal. Dat wijzen trendonderzoeken onder (HR) managers uit. Strategisch Talentmanagement (‘Over talent, talentontwikkeling en het strategisch inzetten van talent’) van Boudewijn Overduin en Job Hoogendoorn gaat over de uitdagingen, worstelingen, paradoxen en (belangen-)tegenstellingen bij de invulling van strategisch talentmanagement. En vooral over hoe je er effectief vorm aan kunt geven.
		recensie
							Werk en loopbaan
			
			19 mei 2015
				Pierre Spaninks
									3-4 minuten leestijd
							Het Nieuwe Werken belooft ons betere resultaten en een relaxter leven. Het enige wat we daarvoor hoeven te doen, is het omarmen en het naar onze hand zetten. In de praktijk blijkt dat nog een hele toer. Floris Vrasdonk en Suze Krijnen schreven daar een leuk, brutaal boek over. Voor iedereen die er het beste van wil maken.
		recensie
							Algemeen management
			
			3 maart 2015
				Pierre Spaninks
									2-3 minuten leestijd
							Zelfstandige professionals vinden het nog wel eens lastig zichzelf kort en krachtig te presenteren. In Waarom iedereen luistert als je over seks praat laat Kiki Verbeek zien dat het zo moeilijk niet hoeft te zijn.
		recensie
							Marketing
			
			24 december 2014
				Pierre Spaninks
									3-4 minuten leestijd
							Na zijn bestseller De Superpromoter (2009) publiceerde Rijn Vogelaar de afgelopen jaren al Flame en Flow. Nu maakt hij de reeks compleet met Flood. Het hele verhaal over het aanwakkeren en verspreiden van enthousiasme, in één band.
		recensie
							Strategisch management
			
			20 november 2014
				Pierre Spaninks
									2-3 minuten leestijd
							Met onze conventionele business modellen komen we er niet meer. We moeten toe naar nieuwe manieren van samenwerken, van waarde creëren. In Nieuwe Business Modellen vertelt Jan Jonker niet alleen waarom, maar legt hij ook uit hoe.
		recensie
							Advisering
			
			4 november 2014
				Pierre Spaninks
									3-5 minuten leestijd
							Opdrachtgevers zijn op zoek naar adviseurs begrip, empathie en impact. Maar kom daar maar eens om. Adviseurs die zich tot dat niveau willen opwerken, vinden alles wat ze daarvoor nodig hebben in het handboek Professioneel Adviseren van Jan de Vuijst. En zelfs nog meer dan dat.
		recensie
							Algemeen management
			
			29 september 2014
				Pierre Spaninks
									2-3 minuten leestijd
							We moeten onze bedrijven zo gaan inrichten dat niet meer de winst voorop staat maar de maatschappelijk waarde die we creëren, zegt marketeer Herman Toch. Happy profit is geen doel op zich maar de beloning die we krijgen als we met onze producten de wereld een beetje beter maken.
		recensie
							Leiderschap
			
			15 juli 2014
				Pierre Spaninks
									3-4 minuten leestijd
							Er gaat geen week voorbij of we horen over bestuurders en managers die hun morele kompas zijn kwijtgeraakt en die tegen de lamp lopen, vaak tot schade en schande van henzelf en hun organisaties. We vragen ons allemaal af hoe dat komt en wat je eraan kunt doen. Met zijn boek Ik ben integer, jij bent integer wil Jaap Ten Wolde daar antwoord op geven.
		recensie
							Strategisch management
			
			14 juli 2014
				Pierre Spaninks
									3-4 minuten leestijd
							Technologische ontwikkelingen die nu nog in de kinderschoenen staan zullen de wereld ingrijpend veranderen, betoogt Wim de Ridder in De ontdekking van de toekomst. Ook op de tijdgeest zullen ze een enorme impact hebben. Het volgende grote maatschappelijke conflict staat als het ware al op stapel. Tegelijkertijd is er een proces van vooruitgang gaande waar steeds meer mensen aan deelnemen.
		recensie
							Advisering
			
			11 juli 2014
				Pierre Spaninks
									2-3 minuten leestijd
							Adviseurs moeten zich ontwikkelen van vakprofessional tot businesspartner in het midden- en kleinbedrijf. Dat vindt Frank Kwakman, hoogleraar Professionals en Ondernemerschap. Zijn boek Ondernemend adviseren bevat eigenlijk alles wat daar voor nodig is.
		recensie
							Algemeen management
			
			26 mei 2014
				Pierre Spaninks
									3-4 minuten leestijd
							Als ondernemer moet je vijf disciplines onder de knie hebben, betoogt Aad Ouborg in Anders Ondernemen, juist nú: sales, marketing, productinnovatie, creativiteit, en onderscheidend vermogen. Pas als je op al die disciplines een aanpak hebt ontwikkeld die past bij jouw persoonlijkheid, bij jouw product, bij jouw klanten - dàn ga je echt succes hebben.