Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Nu of nooit

'Nu of nooit' van Mary Modahl, Vice-president van Forrester Research Inc. is een vlot geschreven (en vertaald) boek over een aantal zich nog ontwikkelende aspecten van Internet.

Roel de Hoop | 25 november 2002

Het boek bestaat eigenlijk uit drie boeken, die afzonderlijk van elkaar gelezen kunnen worden. In het eerste deel wordt Forrester's Technograpics methodologie besproken. Deze methodologie beschrijft en segmenteert consumenten onder andere van uit het perspectief van hun houding ten opzichte van technologie en laat zien dat dit perspectief zeer bepalend is voor hun acceptatie van de koopmogelijkheden op Internet. Ieder zichzelf respecterend B2C dient het verschil tussen Gadget Grabbers en Mouse Potatoes te kennen, zodat de vele (dure) marketing miljoenen op de juiste wijze kunnen worden ingezet.

Alhoewel het boek gebaseerd is op Amerikaanse gegevens, zijn ook Europese en Nederlandse onderzoeksgegevens opgenomen hetgeen de relevantie van het boek voor de Nederlandse markt vergroot. Het eerste hoofdstuk is gebaseerd op Forresters eigen research en daarmee het meest interessante deel. Het tweede deel over het gebruik van internetmodellen en het derde deel over het trotseren van de zwaartekracht van de oude manier van zakendoen bevatten duidelijke beschrijvingen over ontwikkelingen in Internet maar geven weinig nieuwe inzichten. Ik vind 'Nu of nooit' een aanrader voor iedereen die op een prettige manier snel inzicht wil krijgen over de mogelijkheden voor Internet-bedrijven in het B2C-segment

Over Roel de Hoop
Roel de Hoop was op het moment dat hij deze recensie schreef CEO van Hot-orange.com.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden