Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Good Works!

Marketing and Corporate Initiatives that Build a Better World...and the Bottom Line

Gebonden Engels 2012 1e druk 9781118206683
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Bedrijven kunnen er goed aan doen goed te doen, en marketinggoeroe Philip Kotler laat u in 'Good Works' zien hoe!

Marketinggoeroes Philip Kotler en David Hessekiel, werkten samen met sociale marketing expert Nancy Lee. Het resultaat is dit boek, boordevol bruikbare adviezen om marketing en maatschappelijk verantwoord ondernemen te integreren en daardoor te floreren.

Specificaties

ISBN13:9781118206683
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:282
Druk:1
Verschijningsdatum:21-6-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

interview
Philip Kotler: ‘De tijden van pay, spray and pray zijn voorbij’
Jeroen Ansink 21 juni 2012 Hij is al bijna veertig jaar 's werelds meest invloedrijke marketingdenker, maar Philip Kotler weigert op zijn lauweren te rusten. Gevormd door drie Nobelprijswinnaars en gedreven door idealisme is hij nog steeds oprecht nieuwsgierig. ‘Markten zijn oneindig fascinerend.’

Over Philip Kotler

Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago. Hij is auteur en coauteur van onder andere 'Social Marketing', 'Marketing Places', 'The Marketing of Nations' en 'Marketing Management', dat door de Financial Times wordt gerekend tot de 50 beste bedrijfskundige boeken. Kotler was de eerste die is verkozen als Leader in Marketing Thought door de leden van de American Marketing Association. Tevens heeft Kotler belangrijke prijzen toegekend gekregen, zoals de Paul D. Converse Award, De Steuart Henderson Britt Award, de Distinguished Marketing Educator Award, de Prize for Marketin Excellence, de Charles Coolidge Parling Marketing Award en de Marketing Educator of the Year Award. Kotler bezit tevens een ere-doctoraat aan de universiteiten van Stockholm, Zürich en aan de School of Economics in Athene en Krakau.

Andere boeken door Philip Kotler

Over David Hessekiel

David Hessekiel is de oprichter van Cause Marketing Forum.

Andere boeken door David Hessekiel

Over Nancy Lee

Nancy Lee is expert op het gebied van sociale media.

Andere boeken door Nancy Lee

Inhoudsopgave

Acknowledgments

I Introduction
1 Good Intentions Aren't Enough: Why Some Marketing and Corporate Social Initiatives Fail and Others Succeed
2 Six Social Initiatives for Doing Well by Doing Good

II Marketing Driven Initiatives: Growing Sales and Engaging Customers
3 Cause Promotion: Persuading Consumers to Join Your Company in a Good Cause
4 Cause-Related Marketing: Making Contributions to Causes Based on Product Sales and Consumer Actions
5 Corporate Social Marketing: Supporting Behavior Change Campaigns

III Corporate-Driven Initiatives: Expressing and Advancing Your Company's Values and Objectives
6 Corporate Philanthropy: Making a Direct Contribution to a Cause
7 Community Volunteering: Employees Donating Their Time and Talents
8 Socially Responsible Business Practices: Changing How You Conduct Business to Achieve Social Outcomes

IV Offense and Defense
9 Offense: Choosing a Social Problem to Alleviate
10 Offense: Selecting a Social Initiative to Support the Cause
11 Offense: Developing Social Initiative Programs
12 Offense: Evaluating Efforts
13 Summary of Best Practices
14 No Good Deed Goes Unpunished: Dealing with Cynics and Critics

V For Nonprofits and Public Sector Agencies Only
15 A Marketing Approach to Winning Corporate Funding and Support for Social Initiatives: Ten Recommendations
Notes
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Good Works!