Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Kloteklanten 3.0

Hoe word ik het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland (...voor mijn klanten)

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 1e druk 9789058758910
Voormalig top 100Totaal 18 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

LEER VAN DE WINNAARS!

Vijf professionals, vijf topmanagers en alle vijf winnaar van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Egbert Jan van Bel interviewde deze ware klantgerichte managers, zodat u kunt leren van hun ervaringen, de strategie die ze hebben gehanteerd, de hobbels die moesten worden genomen, het gewonnen plezier en de geboekte winst. Het zijn mensen zoals u en ik, met hun dagelijkse sores. Wat heeft klantvriendelijkheid hen gebracht? Hoe kunt u deze opgedane ervaringen zelf direct inzetten in uw eigen organisatie?

Dit boek stelt u en uw medewerkers in staat om winst te behalen met klantvriendelijkheid.
- Resultaten en trends uit 10 jaar onderzoek naar klantvriendelijkheid in Nederland, bijeengebracht in een praktisch boek.
- Hoe kijken Nederlandse klanten naar klantvriendelijkheid. Wat werkt wel in Nederland, en vooral, wat werkt niet!
- Met praktische tips en ervaringen waarmee u direct aan de slag kunt.
- Tot slot met wetenschappelijk bewijs dat er een harde relatie bestaat tussen klantvriendelijkheid en klantentrouw.

Specificaties

ISBN13:9789058758910
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:176
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:8-11-2018
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Kloteklanten 3.0 - 'Alle redenen om dit boek te lezen'
Sjors van Leeuwen | 3 april 2018
In Kloteklanten 3.0 lees je wat je moet doen om het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland te worden. Het beschrijft de ontwikkelingen op het gebied van klantvriendelijkheid en bevat een groot aantal voorbeelden, adviezen en tips van winnaars van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.
Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
43 stemmen
23
9
5
3
3

Interviews en artikelen (1)

interview
Egbert Jan van Bel: Klantvriendelijkheid leer je niet aan de hand van metrics’
Hans van der Klis 5 april 2018 Ruim tien jaar na de verschijning van van Kloteklanten 1.0, met een update 2.0 in 2013, is Egbert Jan van Bel terug met een geheel nieuw boek: Kloteklanten 3.0. Aan de hand van de ervaringen van vijf winnaars van de prijs voor het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland concludeert Van Bel dat ware klantvriendelijkheid stevig ingebed moet zijn in de bedrijfscultuur. ‘Een fout rechtzetten is moeilijker dan tien jaar geleden.’

Over Egbert Jan van Bel

Egbert Jan van Bel is een veelzijdige en gedreven professional met een passie voor het bouwen van waardevolle organisaties. Zijn werk wordt gekenmerkt door een constante zoektocht naar vernieuwing en verbetering, waarbij hij zijn kennis en ervaringen graag deelt om anderen te helpen groeien en excelleren. Als ondernemer was hij betrokken bij diverse startups in de digital marketing en richtte hij het succesvolle Beeckestijn Business School op. In zijn carrière heeft Egbert Jan diverse rollen vervuld, waaronder marketingstrategist, auteur en docent. Deze ervaringen hebben hem een diepgaand inzicht gegeven in zowel traditionele als moderne media en de veranderende behoeften van bedrijven en consumenten. Zijn vermogen om complexe concepten eenvoudig uit te leggen, maakt hem tot een gewaardeerde adviseur spreker en schrijver. Zijn boek Event Driven Marketing won de PIM Marketing Literatuurprijs en zijn bestseller-serie Kloteklanten groeide uit tot een van de meest verkochte managementboeken. Zijn nieuwste boek het ‘Steentje in je Schoen’ waarmee de methodiek wordt beschreven om met kleine veranderingen naar grote verbeteringen kunt gaan. Zijn werk is niet alleen informatief, maar ook praktisch zeer toepasbaar, met als doel lezers te inspireren zelf aan de slag te gaan. Egbert Jan's werk wordt gedreven door integriteit, creativiteit en een onwrikbare toewijding aan waardevol zijn.

Andere boeken door Egbert Jan van Bel

Inhoudsopgave

Voorwoord
Aardig zijn kost niks ... 12

Hoe word ik het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland (...voor mijn klanten) 16
Klantvriendelijkheid? Duh ... 18
Verkiezingen voor het Klant vriendelijkste Bedrijf van Nederland 18
Klant als deel van geheel 21
Managementuitdaging 22
Van klantvriendelijkheid naar klantkennis 22
Van merkentrouw naar kanalentrouw 23
Fotofinish 26
Een nieuw model, en het werkt ... 360SAMR 27
Relevant blijven volgens de 4B’s 31
360SAMR: retailer uit balans brengt bezieling terug in de organisatie 36

Tien jaar Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 40
Maar ... wat is klantvriendelijkheid? 42
Klant centraal 48
Belangrijke klantentrends 53
Acht tips om je klant op een
onder scheidende manier centraal te stellen 55
Hoe kan het ook? 59
De klantvriendelijkste winnaars, trends en observaties door de jaren heen 62
Uw uitdaging? 67

Interviews met de winnaars in klantvriendelijkheid 69
Bas Hoogland – Landal GreenParks 70
Jeroen Hubert – IKEA Group 88
Marga de Jager – ANWB 100
Eric Leebeek – PLUS Supermarkten 116
Bart Versteijlen en Gerry van der Laan – Simyo 134

Vrienden voor het leven? 153
Loyalty versus Retentie 153
Hoe zit het nou met klantvriendelijkheid? 155
Is klantvriendelijkheid een goede indicator van toekomstige resultaten? 155
Positief effect klantvriendelijkheid op retentie 158

Eerbied voor het klantenvolk 161
TX! 165
Over Beeckestijn 167
Over SaMR 169
Over Customertalk 171

De auteur 173
over de illustrator 175

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kloteklanten 3.0